80% студентів помічають і цінують підтримку викладачів: результати опитування у закладах фахової передвищої та вищої освіти

Загальні результати обчислення індексу задоволеності споживачів освітніх послуг у ІІІ кварталі 2023 року вказують на те, що потреби учасників освітнього процесу, зважаючи на поточну ситуацію в окремих регіонах та індивідуальні можливості закладів, забезпечуються на належному рівні. Як і раніше, подекуди залишаються невирішені питання, пов’язані з особливостями організації навчання в умовах воєнного стану:
- комунікація, забезпечення участі здобувачів в освітньому процесі (з урахуванням місця перебування);
- перспектива повернення студентів та педагогів до закладів;
- забезпечення відповідного рівня захисту учасників освітнього процесу.
Протягом усього періоду воєнного стану значно скорочується застосування дистанційного формату навчання в усіх закладах вищої та фахової передвищої освіти (майже учетверо). У третині коледжів та вишів 2023/2024 навчальний рік розпочався в аудиторіях (очно).
Незмінну позицію щодо задоволеності забезпеченням освітнього процесу продемонстрували студенти й науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти. Натомість до рівня річної давності знизився індекс задоволеності у здобувачів фахової передвищої освіти, тоді як у їхніх викладачів, навпаки, зріс.
Зросла частка викладачів закладів фахової передвищої освіти, які вказали на свій високий рівень задоволеності якістю організації освітнього процесу (81%), тоді як під час попередніх анкетувань цей показник знижувався (з 86% у березні до 70% у червні 2023 року). Серед здобувачів освіти протягом трьох років поспіль зберігається тенденція до помірної оцінки якості організації освітнього процесу.
66% здобувачів освіти вказали, що мають достатньо часу на виконання домашніх завдань і підготовки до занять, а 34% його не вистачає. На думку викладачів, постійною проблемою є недостатній рівень самоорганізації здобувачів освіти: кожен третій викладач (32%) вважає, що студенти приділяють недостатньо уваги навчанню, незважаючи на те, що мають вдосталь часу для виконання домашніх завдань та підготовки до занять.
У питаннях безпеки обидві категорії респондентів позитивно оцінюють зусилля закладу освіти (86% студентів і 92% викладачів), що свідчить про довіру до ініціатив, спрямованих на гарантування безпеки навчання в умовах воєнного стану.
Отримані дані також вказують на належний рівень порозуміння та взаємодії між двома групами учасників освітнього процесу:
- 55% студентів зазначили, що вони відчувають підтримку педагогів;
- 68% педагогічних і науково-педагогічних працівників вважають, що приділяють достатньо уваги студентам.
Прикметно, що 80% студентів помічають та цінують прояви уваги й підтримки з боку викладачів.
Довідково:
Участь в опитуванні взяли 25 407 респондентів, а саме 5190 педагогічних та науково-педагогічних працівників та 20 217 здобувачів фахової передвищої та вищої освіти (з-поміж них понад 7 тисяч вступників 2023 року).

Загальні результати обчислення індексу задоволеності споживачів освітніх послуг у ІІІ кварталі 2023 року вказують на те, що потреби учасників освітнього процесу, зважаючи на поточну ситуацію в окремих регіонах та індивідуальні можливості закладів, забезпечуються на належному рівні. Як і раніше, подекуди залишаються невирішені питання, пов’язані з особливостями організації навчання в умовах воєнного стану:
- комунікація, забезпечення участі здобувачів в освітньому процесі (з урахуванням місця перебування);
- перспектива повернення студентів та педагогів до закладів;
- забезпечення відповідного рівня захисту учасників освітнього процесу.
Протягом усього періоду воєнного стану значно скорочується застосування дистанційного формату навчання в усіх закладах вищої та фахової передвищої освіти (майже учетверо). У третині коледжів та вишів 2023/2024 навчальний рік розпочався в аудиторіях (очно).
Незмінну позицію щодо задоволеності забезпеченням освітнього процесу продемонстрували студенти й науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти. Натомість до рівня річної давності знизився індекс задоволеності у здобувачів фахової передвищої освіти, тоді як у їхніх викладачів, навпаки, зріс.
Зросла частка викладачів закладів фахової передвищої освіти, які вказали на свій високий рівень задоволеності якістю організації освітнього процесу (81%), тоді як під час попередніх анкетувань цей показник знижувався (з 86% у березні до 70% у червні 2023 року). Серед здобувачів освіти протягом трьох років поспіль зберігається тенденція до помірної оцінки якості організації освітнього процесу.
66% здобувачів освіти вказали, що мають достатньо часу на виконання домашніх завдань і підготовки до занять, а 34% його не вистачає. На думку викладачів, постійною проблемою є недостатній рівень самоорганізації здобувачів освіти: кожен третій викладач (32%) вважає, що студенти приділяють недостатньо уваги навчанню, незважаючи на те, що мають вдосталь часу для виконання домашніх завдань та підготовки до занять.
У питаннях безпеки обидві категорії респондентів позитивно оцінюють зусилля закладу освіти (86% студентів і 92% викладачів), що свідчить про довіру до ініціатив, спрямованих на гарантування безпеки навчання в умовах воєнного стану.
Отримані дані також вказують на належний рівень порозуміння та взаємодії між двома групами учасників освітнього процесу:
- 55% студентів зазначили, що вони відчувають підтримку педагогів;
- 68% педагогічних і науково-педагогічних працівників вважають, що приділяють достатньо уваги студентам.
Прикметно, що 80% студентів помічають та цінують прояви уваги й підтримки з боку викладачів.
Довідково:
Участь в опитуванні взяли 25 407 респондентів, а саме 5190 педагогічних та науково-педагогічних працівників та 20 217 здобувачів фахової передвищої та вищої освіти (з-поміж них понад 7 тисяч вступників 2023 року).