Моніторингові дослідження

Моніторинг якості освіти — це система послідовних і cистематичних заходів, що здійснюються з метою
виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.

Моніторинг проводиться відповідно до таких принципів:

  • систематичності та системності;
  • доцільності;
  • прозорості моніторингових процедур та відкритості;
  • безпеки персональних даних;
  • об’єктивності одержання та аналізу інформації під час моніторингу;
  • відповідального ставлення до своєї діяльності суб’єктів, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.
  • Моніторинг проводиться відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», Порядку проведення моніторингу якості освіти (далі – Порядок), iнших актів законодавства, документів закладів освіти, програми моніторингу (далі - Програма), договору про проведення моніторингу (за його наявності).

Відповідно до Порядку Державна служба якості освіти (далі – Служба) та її територіальні органи є суб’єктами проведення моніторингу і можуть бути ініціаторами такого дослідження чи провести його з ініціативи:

  • Міністерства освіти і науки України;
  • Українського центру оцінювання якості освіти, його регіональних центрів;
  • наукових організацій, наукових, науково-методичних установ, інших установ, які належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України;
  • закладів освіти, їх засновників або уповноважених ними осіб;
  • місцевих державних адміністрацій;
  • органів місцевого самоврядування;
  • громадських об’єднань;
  • інших юридичних і фізичних осіб.

Для проведення дослідження розробляються програми, які затверджуються у встановленому законом порядку, з графіками проведення зазначених досліджень.

Служба також може брати участь у міжнародних дослідженнях за погодженням з Міністерством освіти і науки.

Результати моніторингів задля дотримання принципів прозорості та відкритості оприлюднюються на офіційних сайтах МОН, Служби та замовників досліджень.

Новини

Підвищення якості інклюзивного навчання: завдання Державної служби якості освіти до 2026 року

Уряд схвалив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердив операційний план з її...

20 серпня Олена СВЯТЕНКО проведе вебінар «Початок 2024/2025 навчального року: акценти для заступника директора школи»

Питання, що розглядатимуться: про ключові аспекти річного плану роботи та питання освітніх програм про організацію...

Вебінар 22 Липня 2024

Державна мова в освітньому процесі у 2023/2024 навчальному році

Відеозапис презентації результатів дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі у закладах...

12 Липня 2024
Перейти до вмісту