Українське учнівство має один із найвищих показників стійкості: результати ДоСЕН
«Дослідження дало незвичайні результати. Виявилося, що українське учнівство має показник стійкості на рівні 12% — один із найвищих у світі, що засвідчує розвиненість соціально-емоційних навичок. Наші учні й учениці ліпше піклуються про своє здоров’я, адже рідше пропускають сніданки, частіше виконують фізичні вправи, споживають фрукти та овочі, краще сплять попри все та мають найнижчий рівень так званої навчальної тривожності», — повідомив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, презентуючи вибрані результати ДоСЕН в Україні.
Якщо виокремити вікові особливості, то соціально-емоційні навички ліпше сформовані у 10-річних українських учнів та учениць, аніж у 15-річних. Старшокласники показали слабше розвинені навички мотивації досягати, довіри, оптимізму, енергійності й упевненості в собі. Натомість 10-річні діти менше співпереживають, проявляють толерантність, відповідальність, креативність, допитливість, аніж 15-річні.
Дослідження показало, що більш розвинені соціально-емоційні навички сприяють кращим академічним результатам, підживлюють амбіції здобувати вищу освіту, працювати в дорослому віці за професією та обіймати управлінські посади.
Андреас ШЛЯЙХЕР, директор Директорату освіти та навичок і радник генерального секретаря ОЕСР, засновник PISA і ДоСЕН, зазначив, що учні й учениці з більш розвиненими соціально-емоційними навичками загалом щасливіші, успішніші в математиці й читанні, ліпше піклуються про власне здоров’я та психологічне благополуччя, мають нижчу навчальну тривожність. Важливе значення відіграють взаємини в освітньому процесі: діти досягають вищих результатів з тих навчальних предметів, які викладає їхній улюблений вчитель, котрий підтримує, розуміє, враховує сильні та слабкі сторони, прагнення і мрії.
Голова ГО «ЕдКемп Україна» Олександр ЕЛЬКІН зауважив, що розвивати соціально-емоційні навички має сенс, адже вони по-справжньому модерують розвиток особистості. Для цієї мети реалізовано державно-громадський проєкт освітньої платформи «ПОВІР», покликаний допомогти учням і ученицям з викликами у навчанні, зокрема надолужити втрачені можливості через пандемію COVID-2019 і війну.
У панельній дискусії про результати ДоСЕН взяли участь Сергій БАБАК, голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Сергій КОЛЕБОШИН, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, голова Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, Оксен ЛІСОВИЙ, міністр освіти і науки України, Іван БЕХ, директор Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Сергій ГОРБАЧОВ, освітній омбудсмен України, Лілія ГРИНЕВИЧ, проректорка Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Довідково:
ГО «ЕдКемп Україна» рішенням ОЕСР визначена як Національний центр ДоСЕН. Державна служба якості освіти України є співорганізатором дослідження.
Дослідження соціально-емоційних навичок в Україні проведене за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», Міжнародної організації Plan International та проєкту «Програма сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.
«Дослідження дало незвичайні результати. Виявилося, що українське учнівство має показник стійкості на рівні 12% — один із найвищих у світі, що засвідчує розвиненість соціально-емоційних навичок. Наші учні й учениці ліпше піклуються про своє здоров’я, адже рідше пропускають сніданки, частіше виконують фізичні вправи, споживають фрукти та овочі, краще сплять попри все та мають найнижчий рівень так званої навчальної тривожності», — повідомив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, презентуючи вибрані результати ДоСЕН в Україні.
Якщо виокремити вікові особливості, то соціально-емоційні навички ліпше сформовані у 10-річних українських учнів та учениць, аніж у 15-річних. Старшокласники показали слабше розвинені навички мотивації досягати, довіри, оптимізму, енергійності й упевненості в собі. Натомість 10-річні діти менше співпереживають, проявляють толерантність, відповідальність, креативність, допитливість, аніж 15-річні.
Дослідження показало, що більш розвинені соціально-емоційні навички сприяють кращим академічним результатам, підживлюють амбіції здобувати вищу освіту, працювати в дорослому віці за професією та обіймати управлінські посади.
Андреас ШЛЯЙХЕР, директор Директорату освіти та навичок і радник генерального секретаря ОЕСР, засновник PISA і ДоСЕН, зазначив, що учні й учениці з більш розвиненими соціально-емоційними навичками загалом щасливіші, успішніші в математиці й читанні, ліпше піклуються про власне здоров’я та психологічне благополуччя, мають нижчу навчальну тривожність. Важливе значення відіграють взаємини в освітньому процесі: діти досягають вищих результатів з тих навчальних предметів, які викладає їхній улюблений вчитель, котрий підтримує, розуміє, враховує сильні та слабкі сторони, прагнення і мрії.
Голова ГО «ЕдКемп Україна» Олександр ЕЛЬКІН зауважив, що розвивати соціально-емоційні навички має сенс, адже вони по-справжньому модерують розвиток особистості. Для цієї мети реалізовано державно-громадський проєкт освітньої платформи «ПОВІР», покликаний допомогти учням і ученицям з викликами у навчанні, зокрема надолужити втрачені можливості через пандемію COVID-2019 і війну.
У панельній дискусії про результати ДоСЕН взяли участь Сергій БАБАК, голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Сергій КОЛЕБОШИН, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, голова Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, Оксен ЛІСОВИЙ, міністр освіти і науки України, Іван БЕХ, директор Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Сергій ГОРБАЧОВ, освітній омбудсмен України, Лілія ГРИНЕВИЧ, проректорка Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Довідково:
ГО «ЕдКемп Україна» рішенням ОЕСР визначена як Національний центр ДоСЕН. Державна служба якості освіти України є співорганізатором дослідження.
Дослідження соціально-емоційних навичок в Україні проведене за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», Міжнародної організації Plan International та проєкту «Програма сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.