Руслан ГУРАК: Максимально компенсувати втрати у результатах навчання учнів — завдання на 2023/2024 навчальний рік

«Тестування учнів — це одна зі складових комплексного дослідження освітніх втрат, що розплановане на кілька років наперед. Зараз відбувається вимірювання точки відліку, щоб розуміти стан справ у школі і визначити, над чим працювати у першу чергу. Та на початку нового навчального року найважливіше завдання у вчителів: діагностувати втрати у результатах навчання учнів і знайти способи їх максимально компенсувати», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Олена ЗАПЛОТИНСЬКА, керівниця ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), представила методологію та загальні результати моніторингового дослідження, а разом із тим презентувала діагностичні тести, за допомогою яких проводився моніторинг.
Рекомендації для органів влади, засновників і директорів закладів освіти про те, як компенсувати «освітні втрати», Служба запропонувала після опрацювання даних, отриманих унаслідок дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни. До початку 2023/2024 навчального року будуть оприлюднені також поради для вчителів, як діагностувати та компенсувати навчальні втрати в умовах війни.
Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров та Міністр освіти і науки Оксен Лісовий представили бачення майбутнього освіти і науки України під гаслом «Освіта переможців». Головні зміни заплановані в освітньому менеджменті, умовах праці педагогів та її оплаті, системі освіти й мережі закладів, формуванні освітнього простору та власне змісті і сенсах освіти. Передбачається максимальна цифровізація системи та моніторинг якості освіти, зокрема анонсовано вебзастосунок для дітей і батьків «Мрія», щоб полегшити доступ до якісного навчання та сприяти освіті протягом життя.
У межах панельних дискусій відбулися обговорення про вплив війни на систему освіти, забезпечення інклюзивності, якості й доступності освіти, продовження реформи Нової української школи, цифровізації освіти, розвитку професійної освіти, відбудови зруйнованої освітньої інфраструктури тощо.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Довідково:
Детально результати моніторингового дослідження якості освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану, проведеного у травні 2023 року серед учнів 6-х та 8-х класів шляхом тестування з математики та української мови, будуть презентовані 29 серпня в Укрінформі.

«Тестування учнів — це одна зі складових комплексного дослідження освітніх втрат, що розплановане на кілька років наперед. Зараз відбувається вимірювання точки відліку, щоб розуміти стан справ у школі і визначити, над чим працювати у першу чергу. Та на початку нового навчального року найважливіше завдання у вчителів: діагностувати втрати у результатах навчання учнів і знайти способи їх максимально компенсувати», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Олена ЗАПЛОТИНСЬКА, керівниця ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), представила методологію та загальні результати моніторингового дослідження, а разом із тим презентувала діагностичні тести, за допомогою яких проводився моніторинг.
Рекомендації для органів влади, засновників і директорів закладів освіти про те, як компенсувати «освітні втрати», Служба запропонувала після опрацювання даних, отриманих унаслідок дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни. До початку 2023/2024 навчального року будуть оприлюднені також поради для вчителів, як діагностувати та компенсувати навчальні втрати в умовах війни.
Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров та Міністр освіти і науки Оксен Лісовий представили бачення майбутнього освіти і науки України під гаслом «Освіта переможців». Головні зміни заплановані в освітньому менеджменті, умовах праці педагогів та її оплаті, системі освіти й мережі закладів, формуванні освітнього простору та власне змісті і сенсах освіти. Передбачається максимальна цифровізація системи та моніторинг якості освіти, зокрема анонсовано вебзастосунок для дітей і батьків «Мрія», щоб полегшити доступ до якісного навчання та сприяти освіті протягом життя.
У межах панельних дискусій відбулися обговорення про вплив війни на систему освіти, забезпечення інклюзивності, якості й доступності освіти, продовження реформи Нової української школи, цифровізації освіти, розвитку професійної освіти, відбудови зруйнованої освітньої інфраструктури тощо.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Довідково:
Детально результати моніторингового дослідження якості освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану, проведеного у травні 2023 року серед учнів 6-х та 8-х класів шляхом тестування з математики та української мови, будуть презентовані 29 серпня в Укрінформі.