• Головна /
  • Пресцентр /
  • Публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України Руслана ГУРАКА за 2022 рік

Публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України Руслана ГУРАКА за 2022 рік

Публічний_звіт_Голови
28 лютого відбувся публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України за 2022 рік.
Поширити

«Минулого року я звітував за два дні до початку повномасштабного вторгнення. Відтоді наша країна, нація, суспільство й освіта кардинально змінилися. І кожен з нас докладе максимум зусиль для перемоги України не лише на полі бою, а й для відновлення та становлення європейської успішної держави, в якій зростатимуть щасливі діти, здобувачі якісної освіти», – зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Під час публічного звіту презентовано результати діяльності, яких Служба досягла в умовах воєнного стану та відповідних часу можливостей і обмежень.

Цифровізація процедур забезпечення якості освіти

Державна служба якості освіти за підтримки європейських партнерів розробила інформаційно-аналітичну систему EvaluEd, призначену для зовнішнього оцінювання та самооцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах освіти.

Понад третина шкіл України вже зареєстровані в системі та тестують її можливості. У 277-ми закладах загальної середньої освіти проведено апробацію самооцінювання освітніх та управлінських процесів за напрямом «Управлінські процеси закладу освіти» з використанням системи.

Завдяки застосуванню системи вдасться автоматизувати більшість процесів проведення інституційних аудитів закладів освіти, підвищити точність і об’єктивних результатів для складання висновків та рекомендацій.

Сертифікація педагогічних працівників

У 2022 році успішно пройшов сертифікацію 1171 учитель початкових класів. Служба забезпечила проведення двох етапів сертифікації:

  • самооцінювання власної педагогічної майстерності;
  • вивчення практичного досвіду роботи.

Задля формування цілісного уявлення про процедуру сертифікації як складову забезпечення зовнішнього оцінювання якості освіти розроблено програми курсів підвищення кваліфікації «Сертифікація в деталях для педагогічних працівників» та «Сертифікація в деталях для керівників закладів освіти».

Також розроблено нормативні засади для пілотування сертифікації педагогічних працівників серед учителів базової середньої та профільної освіти.

Експертиза й затвердження “нетипових” освітніх програм

Минулого року імплементовано всі необхідні механізми для впровадження освітніх програм, розроблених не на основі типових. Набрав чинності Порядок проведення експертизи та затвердження освітніх програм, розроблених не на основі типових освітніх програм.

Створено комісію з проведення експертизи освітніх програм, розроблених не на основі типових освітніх програм, та укладено інструктивно-методичні рекомендації для проведення експертизи освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм.

«Нетипові» освітні програми дають можливість закладам освіти провадити освітню діяльність з урахуванням запитів та потреб учасників освітнього процесу, самостійно, керуючись академічною свободою, обирати освітню програму, за якою провадити освітній процес, та досягати результатів навчання, визначених державними стандартами відповідного рівня освіти.

Акредитація освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти

Акредитація засвідчує актуальність та якість підготовки здобувачів фахової передвищої освіти і, відповідно, перспективи їх конкурентоспроможності на ринку праці.

Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти набрало чинності наприкінці 2021 року. Тож головний виклик полягав у тому, щоб якісно забезпечити акредитацію освітньо-професійних програм, які реалізуються фаховими коледжами й училищами.

Служба запровадила умовну (відкладеної) акредитацію та продовження строку дії сертифікатів для закладів освіти, щоб ті могли здійснювати свою діяльність за освітньо-професійними програмами до закінчення дії воєнного стану, а здобувачі освіти — отримувати дипломи.

Протягом року надійшло 111 заяв на акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти. Створено Акредитаційну комісію, яка ухвалила перші рішення.

Укладено методичні рекомендації «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти».

Аналіз діяльності місцевих органів управління освітою

На початку 2022 року набрав чинності Порядок здійснення аналізу діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти. Служба отримала механізм вивчення роботи органів місцевого самоврядування з реалізації ними освітньої політики в частині забезпечення якості освіти.

Наприкінці року проаналізовано діяльність 22 місцевих органів управління освітою та надано відповідні висновки й рекомендації.

Протягом року Служба забезпечила системне проведення моніторингів щодо якості організації освітнього процесу в умовах війни та надала результати усім ключовим стейкхолдерам для своєчасного реагування. На перспективу спроєктовано методики та інструментарій проведення інституційних аудитів у закладах дошкільної, позашкільної та професійної освіти.

Презентація

Публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України Руслана ГУРАКА за 2022 рік
Публічний_звіт_Голови
28 лютого відбувся публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України за 2022 рік.

«Минулого року я звітував за два дні до початку повномасштабного вторгнення. Відтоді наша країна, нація, суспільство й освіта кардинально змінилися. І кожен з нас докладе максимум зусиль для перемоги України не лише на полі бою, а й для відновлення та становлення європейської успішної держави, в якій зростатимуть щасливі діти, здобувачі якісної освіти», – зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Під час публічного звіту презентовано результати діяльності, яких Служба досягла в умовах воєнного стану та відповідних часу можливостей і обмежень.

Цифровізація процедур забезпечення якості освіти

Державна служба якості освіти за підтримки європейських партнерів розробила інформаційно-аналітичну систему EvaluEd, призначену для зовнішнього оцінювання та самооцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах освіти.

Понад третина шкіл України вже зареєстровані в системі та тестують її можливості. У 277-ми закладах загальної середньої освіти проведено апробацію самооцінювання освітніх та управлінських процесів за напрямом «Управлінські процеси закладу освіти» з використанням системи.

Завдяки застосуванню системи вдасться автоматизувати більшість процесів проведення інституційних аудитів закладів освіти, підвищити точність і об’єктивних результатів для складання висновків та рекомендацій.

Сертифікація педагогічних працівників

У 2022 році успішно пройшов сертифікацію 1171 учитель початкових класів. Служба забезпечила проведення двох етапів сертифікації:

  • самооцінювання власної педагогічної майстерності;
  • вивчення практичного досвіду роботи.

Задля формування цілісного уявлення про процедуру сертифікації як складову забезпечення зовнішнього оцінювання якості освіти розроблено програми курсів підвищення кваліфікації «Сертифікація в деталях для педагогічних працівників» та «Сертифікація в деталях для керівників закладів освіти».

Також розроблено нормативні засади для пілотування сертифікації педагогічних працівників серед учителів базової середньої та профільної освіти.

Експертиза й затвердження “нетипових” освітніх програм

Минулого року імплементовано всі необхідні механізми для впровадження освітніх програм, розроблених не на основі типових. Набрав чинності Порядок проведення експертизи та затвердження освітніх програм, розроблених не на основі типових освітніх програм.

Створено комісію з проведення експертизи освітніх програм, розроблених не на основі типових освітніх програм, та укладено інструктивно-методичні рекомендації для проведення експертизи освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм.

«Нетипові» освітні програми дають можливість закладам освіти провадити освітню діяльність з урахуванням запитів та потреб учасників освітнього процесу, самостійно, керуючись академічною свободою, обирати освітню програму, за якою провадити освітній процес, та досягати результатів навчання, визначених державними стандартами відповідного рівня освіти.

Акредитація освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти

Акредитація засвідчує актуальність та якість підготовки здобувачів фахової передвищої освіти і, відповідно, перспективи їх конкурентоспроможності на ринку праці.

Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти набрало чинності наприкінці 2021 року. Тож головний виклик полягав у тому, щоб якісно забезпечити акредитацію освітньо-професійних програм, які реалізуються фаховими коледжами й училищами.

Служба запровадила умовну (відкладеної) акредитацію та продовження строку дії сертифікатів для закладів освіти, щоб ті могли здійснювати свою діяльність за освітньо-професійними програмами до закінчення дії воєнного стану, а здобувачі освіти — отримувати дипломи.

Протягом року надійшло 111 заяв на акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти. Створено Акредитаційну комісію, яка ухвалила перші рішення.

Укладено методичні рекомендації «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти».

Аналіз діяльності місцевих органів управління освітою

На початку 2022 року набрав чинності Порядок здійснення аналізу діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти. Служба отримала механізм вивчення роботи органів місцевого самоврядування з реалізації ними освітньої політики в частині забезпечення якості освіти.

Наприкінці року проаналізовано діяльність 22 місцевих органів управління освітою та надано відповідні висновки й рекомендації.

Протягом року Служба забезпечила системне проведення моніторингів щодо якості організації освітнього процесу в умовах війни та надала результати усім ключовим стейкхолдерам для своєчасного реагування. На перспективу спроєктовано методики та інструментарій проведення інституційних аудитів у закладах дошкільної, позашкільної та професійної освіти.

Презентація

Перейти до вмісту