Перший рік аналізу діяльності громад з питань забезпечення якості освіти
Відтак регламентовано механізм здійснення аналізу діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти (далі — місцеві органи) в частині, що стосується:
- дотримання законодавства з питань освіти:
- дошкільної;
- загальної середньої;
- позашкільної;
- спеціалізованої;
- професійної (професійно-технічної);
- фахової передвищої;
- вищої;
- післядипломної;
- забезпечення якості освіти на відповідній території.
Державна служба якості освіти та її територіальні органи у листопаді-грудні 2022 року проаналізували діяльність 22-х місцевих органів. У висновках і рекомендаціях, наданих за результатами аналізу, акцентовано на розв’язанні конкретних проблем у сфері освіти громад, передусім на покращенні якості освіти й освітньої діяльності відповідно до запитів суспільства та держави.
Питання аналізу діяльності місцевих органів
Метою аналізу діяльності органів є:
- вивчення стану дотримання місцевими органами вимог законодавства з питань освіти і забезпечення якості освіти на відповідній території;
- надання місцевим органам методичної та консультативної підтримки з питань запобігання випадкам недотримання вимог законодавства у сфері освіти, підвищення ефективності у забезпеченні якості освіти на відповідній території;
- забезпечення інтересів територіальних громад щодо належної якості освіти на відповідній території;
- забезпечення місцевих органів аналітичною інформацією, необхідною для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
Предметом аналізу є два великих блоки питань, що стосуються діяльності місцевих органів над реалізацією:
- державної політики у сфері освіти (у межах делегованих повноважень), зокрема з питань забезпечення якості освіти;
- прав та обов’язків засновників закладів освіти/уповноважених ними органів.
Ці два блоки можуть включати більш конкретні питання:
- ефективність системи управління у сфері освіти (організаційно-правові засади управління освітою);
- забезпечення територіальної доступності освіти та формування мережі, що відповідає запитам і потребам громадян (формування мережі; заснування, реорганізація, перепрофілювання (зміна типу), ліквідація закладів освіти; закріплення території обслуговування та ведення обліку дітей; організація підвезення);
- утримання і розвиток закладів та установ системи освіти (фінансування матеріально-технічного забезпечення закладів системи освіти; створення нового освітнього простору; створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування);
- створення безпечного, здорового освітнього середовища (організація харчування; забезпечення медичного обслуговування у закладах освіти);
- кадрове забезпечення закладів освіти та професійний розвиток педагогічних працівників (обрання, призначення керівників закладів та установ системи освіти; забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників);
- прозорість та відкритість у діяльності місцевих органів, співпраця з громадськістю.
Використовуючи інструмент аналізу, Служба та її територіальні органи оперативно співпрацюють з громадами у виконанні завдання забезпечення якості освіти. Адже місцева влада зобов’язана дбати про реалізацію державної політики у сфері освіти й забезпечення її якості на місцях.
Підстави для аналізу діяльності місцевих органів
Аналіз діяльності місцевих органів може відбутися на підставі:
- доручення Прем’єр-міністра України, Міністра освіти і науки України;
- ініціативи Державної служби якості освіти та її територіальних органів (зокрема й відповідно до затверджених планів роботи).
Аналізується період часу, що не перевищує трьох років діяльності місцевого органу. За результатами складаються висновки й рекомендації.
Орієнтовний зміст результатів аналізу діяльності місцевих органів
Висновки |
|
Рекомендації |
|
Якщо за результатами аналізу виявлено однотипні чи повторювані випадки недотримання вимог законодавства з питань освіти, то надаються узагальнені рекомендації для всіх місцевих органів на відповідній території для запобігання та/або усунення таких випадків.
Відповідно кожна громада отримує інформацію, що може стати основою «дорожньої карти» розвитку й забезпечення якості освіти та освітньої діяльності на відповідній території.
Плани здійснення аналізу діяльності місцевих органів
У 2023 році Державною службою якості освіти заплановано шість аналізів діяльності місцевих органів з питань:
- дотримання вимог законодавства та забезпечення якості у сфері освіти:
- професійної (професійно-технічної) (Полтавська та Хмельницька обл.);
- дошкільної (Рівненська обл.);
- позашкільної (Черкаська обл.);
- створення умов для безбар’єрного доступу та якісного навчання дітей з особливими освітніми потребами (Чернігівська обл.);
- реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України (Чернівецька обл.).
Крім того, аналіз здійснюватимуть територіальні органи Служби відповідно до своїх планів роботи.
Відтак регламентовано механізм здійснення аналізу діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти (далі — місцеві органи) в частині, що стосується:
- дотримання законодавства з питань освіти:
- дошкільної;
- загальної середньої;
- позашкільної;
- спеціалізованої;
- професійної (професійно-технічної);
- фахової передвищої;
- вищої;
- післядипломної;
- забезпечення якості освіти на відповідній території.
Державна служба якості освіти та її територіальні органи у листопаді-грудні 2022 року проаналізували діяльність 22-х місцевих органів. У висновках і рекомендаціях, наданих за результатами аналізу, акцентовано на розв’язанні конкретних проблем у сфері освіти громад, передусім на покращенні якості освіти й освітньої діяльності відповідно до запитів суспільства та держави.
Питання аналізу діяльності місцевих органів
Метою аналізу діяльності органів є:
- вивчення стану дотримання місцевими органами вимог законодавства з питань освіти і забезпечення якості освіти на відповідній території;
- надання місцевим органам методичної та консультативної підтримки з питань запобігання випадкам недотримання вимог законодавства у сфері освіти, підвищення ефективності у забезпеченні якості освіти на відповідній території;
- забезпечення інтересів територіальних громад щодо належної якості освіти на відповідній території;
- забезпечення місцевих органів аналітичною інформацією, необхідною для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
Предметом аналізу є два великих блоки питань, що стосуються діяльності місцевих органів над реалізацією:
- державної політики у сфері освіти (у межах делегованих повноважень), зокрема з питань забезпечення якості освіти;
- прав та обов’язків засновників закладів освіти/уповноважених ними органів.
Ці два блоки можуть включати більш конкретні питання:
- ефективність системи управління у сфері освіти (організаційно-правові засади управління освітою);
- забезпечення територіальної доступності освіти та формування мережі, що відповідає запитам і потребам громадян (формування мережі; заснування, реорганізація, перепрофілювання (зміна типу), ліквідація закладів освіти; закріплення території обслуговування та ведення обліку дітей; організація підвезення);
- утримання і розвиток закладів та установ системи освіти (фінансування матеріально-технічного забезпечення закладів системи освіти; створення нового освітнього простору; створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування);
- створення безпечного, здорового освітнього середовища (організація харчування; забезпечення медичного обслуговування у закладах освіти);
- кадрове забезпечення закладів освіти та професійний розвиток педагогічних працівників (обрання, призначення керівників закладів та установ системи освіти; забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників);
- прозорість та відкритість у діяльності місцевих органів, співпраця з громадськістю.
Використовуючи інструмент аналізу, Служба та її територіальні органи оперативно співпрацюють з громадами у виконанні завдання забезпечення якості освіти. Адже місцева влада зобов’язана дбати про реалізацію державної політики у сфері освіти й забезпечення її якості на місцях.
Підстави для аналізу діяльності місцевих органів
Аналіз діяльності місцевих органів може відбутися на підставі:
- доручення Прем’єр-міністра України, Міністра освіти і науки України;
- ініціативи Державної служби якості освіти та її територіальних органів (зокрема й відповідно до затверджених планів роботи).
Аналізується період часу, що не перевищує трьох років діяльності місцевого органу. За результатами складаються висновки й рекомендації.
Орієнтовний зміст результатів аналізу діяльності місцевих органів
Висновки |
|
Рекомендації |
|
Якщо за результатами аналізу виявлено однотипні чи повторювані випадки недотримання вимог законодавства з питань освіти, то надаються узагальнені рекомендації для всіх місцевих органів на відповідній території для запобігання та/або усунення таких випадків.
Відповідно кожна громада отримує інформацію, що може стати основою «дорожньої карти» розвитку й забезпечення якості освіти та освітньої діяльності на відповідній території.
Плани здійснення аналізу діяльності місцевих органів
У 2023 році Державною службою якості освіти заплановано шість аналізів діяльності місцевих органів з питань:
- дотримання вимог законодавства та забезпечення якості у сфері освіти:
- професійної (професійно-технічної) (Полтавська та Хмельницька обл.);
- дошкільної (Рівненська обл.);
- позашкільної (Черкаська обл.);
- створення умов для безбар’єрного доступу та якісного навчання дітей з особливими освітніми потребами (Чернігівська обл.);
- реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України (Чернівецька обл.).
Крім того, аналіз здійснюватимуть територіальні органи Служби відповідно до своїх планів роботи.