Відбулося перше засідання Акредитаційної комісії Державної служби якості освіти України
«Методика акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти побудована на європейській моделі акредитації програм вищої школи. Та все ж процедура акредитації — власна, українська, адже фахової передвищої освіти як такої в Європі нема. На відміну від попередніх акредитацій, коли освітні програми мали відповідати лише певним критеріям, сьогодні вимагається більше: у стратегії розвитку закладу повинна бути врахована якість підготовки за програмою», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України та Акредитаційної комісії при ній.
У своїй діяльності комісія керується Положенням про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти та може ухвалювати рішення:
- про акредитацію освітньо-професійної програми — якщо частка балів від максимальної суми балів за критеріями становить не менше 75% та відсутні критерії, оцінені за рівнем «не відповідає»;
- «умовно акредитовано (відкладено)» — якщо частка балів від максимальної суми балів за всіма критеріями становить не менше 50% та не більше ніж один критерій оцінений за рівнем «не відповідає»;
- «відмовлено в акредитації» — якщо частка балів від максимальної суми балів за всіма критеріями становить менше 50% та/або більше ніж один критерій оцінений за рівнем «не відповідає».
Комісія складається з 25 осіб, з яких 17 — представники закладів вищої та фахової передвищої освіти. Строк повноважень — три роки. Відповідно до своїх завдань комісія:
- розглядає звіти експертних груп, дорадчі висновки представників роботодавців у разі їх наявності;
- ухвалює рішення про акредитацію, умовну (відкладену) акредитацію, відмову вакредитації освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти;
- визначає форми проведення постакредитаційного моніторингу;
- готує в межах своєї компетенції пропозиції до нормативно-правових актів з питань акредитації освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти.
Акредитація освітньо-професійної програми — це діяльність Державної служби якості освіти України щодо оцінювання освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою на предмет забезпечення й вдосконалення якості фахової передвищої освіти, що здійснюється у формі акредитаційної експертизи.
«Методика акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти побудована на європейській моделі акредитації програм вищої школи. Та все ж процедура акредитації — власна, українська, адже фахової передвищої освіти як такої в Європі нема. На відміну від попередніх акредитацій, коли освітні програми мали відповідати лише певним критеріям, сьогодні вимагається більше: у стратегії розвитку закладу повинна бути врахована якість підготовки за програмою», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України та Акредитаційної комісії при ній.
У своїй діяльності комісія керується Положенням про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти та може ухвалювати рішення:
- про акредитацію освітньо-професійної програми — якщо частка балів від максимальної суми балів за критеріями становить не менше 75% та відсутні критерії, оцінені за рівнем «не відповідає»;
- «умовно акредитовано (відкладено)» — якщо частка балів від максимальної суми балів за всіма критеріями становить не менше 50% та не більше ніж один критерій оцінений за рівнем «не відповідає»;
- «відмовлено в акредитації» — якщо частка балів від максимальної суми балів за всіма критеріями становить менше 50% та/або більше ніж один критерій оцінений за рівнем «не відповідає».
Комісія складається з 25 осіб, з яких 17 — представники закладів вищої та фахової передвищої освіти. Строк повноважень — три роки. Відповідно до своїх завдань комісія:
- розглядає звіти експертних груп, дорадчі висновки представників роботодавців у разі їх наявності;
- ухвалює рішення про акредитацію, умовну (відкладену) акредитацію, відмову вакредитації освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти;
- визначає форми проведення постакредитаційного моніторингу;
- готує в межах своєї компетенції пропозиції до нормативно-правових актів з питань акредитації освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти.
Акредитація освітньо-професійної програми — це діяльність Державної служби якості освіти України щодо оцінювання освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою на предмет забезпечення й вдосконалення якості фахової передвищої освіти, що здійснюється у формі акредитаційної експертизи.