• Головна /
  • Пресцентр /
  • Руслан ГУРАК: Коледжі й училища мають відповідати запитам здобувачів фахової передвищої освіти, роботодавців і територіальних громад

Руслан ГУРАК: Коледжі й училища мають відповідати запитам здобувачів фахової передвищої освіти, роботодавців і територіальних громад

Результати моніторингу якості освіти у закладах фахової передвищої освіти за підсумками тестування здобувачів освіти
6 вересня Державна служба якості освіти України презентувала результати моніторингу якості освіти у закладах фахової передвищої освіти за підсумками тестування здобувачів освіти та опитування керівників закладів.
Поширити

«За неповний рік роботи акредитаційної комісії уже очевидно, наскільки потужною є система закладів фахової передвищої освіти в Україні. По суті, це зразкова мережа профільної школі, яка має сформуватися в Новій українській школі до 2027 року. Та все ж є проблеми, відповідальність за розв’язання яких мають брати самі коледжі й училища, найліпше знаючи потреби своїх студентів, потенційних роботодавців і територіальних громад, — відповідати на їх запити», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Результати вивчення презентував Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Служби. Моніторингом охоплено 56 закладів фахової передвищої освіти аграрного профілю, участь у тестуванні взяли 3835 студентів, які здобувають освіту в межах 15-ти освітньо-професійних програм (ОПП).

На «відмінно» виконали завдання 446 здобувачів фахової передвищої освіти (12%) Значна частина учасників тестування різних спеціальностей отримали оцінки середнього рівня (70-90 балів). Водночас виявлено крайнощі в середніх результатах тестування:

  • найвищі — за спеціальностями 075 «Маркетинг» і 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» (ОПП «Економіка підприємства»);
  • найнижчі — за спеціальностями 208 «Агроінженерія» (ОПП «Експлуатація та ремонт машин і обладнання агропромислового виробництва») та 204 «Технологія виробництва і переробка продукції тваринництва» (ОПП «Технологія виробництва та переробка продукції тваринництва»).

Усвідомлення слабких місць і можливих обмежень дасть змогу закладам фахової передвищої освіти виявляти способи поліпшення освітнього процесу. А для тих галузей, де результати тестування нижчі середнього, необхідність глибокого аналізу та розроблення плану вдосконалення ООП стає особливо важливою, причому у співпраці всіх зацікавлених сторін — адміністрації закладу, викладачів, студентів, роботодавців, місцевої влади, громадськості.

Гурак_Якименко_Ніколаєнко Виступ Олександра Якименка
Виступ Наталії Вітранюк

Довідково:

Перший етап реалізації пілотного проєкту з вивчення (моніторингу) якості освіти у закладах фахової передвищої освіти Державна служба якості освіти України провела спільно з Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» у травні-червні 2023 року. Метою моніторингу є отримання об’єктивних даних про якість фахової передвищої освіти та забезпечення органів державної влади і громадськості статистичною й аналітичною інформацією.

Проєкт втілюватиметься протягом 2023-2025 років, за його результатами будуть розроблені та впроваджені компенсаторні заходи й інструменти для надолуження втрат в освітньому процесі і результатах навчання.

Руслан ГУРАК: Коледжі й училища мають відповідати запитам здобувачів фахової передвищої освіти, роботодавців і територіальних громад
Результати моніторингу якості освіти у закладах фахової передвищої освіти за підсумками тестування здобувачів освіти
6 вересня Державна служба якості освіти України презентувала результати моніторингу якості освіти у закладах фахової передвищої освіти за підсумками тестування здобувачів освіти та опитування керівників закладів.

«За неповний рік роботи акредитаційної комісії уже очевидно, наскільки потужною є система закладів фахової передвищої освіти в Україні. По суті, це зразкова мережа профільної школі, яка має сформуватися в Новій українській школі до 2027 року. Та все ж є проблеми, відповідальність за розв’язання яких мають брати самі коледжі й училища, найліпше знаючи потреби своїх студентів, потенційних роботодавців і територіальних громад, — відповідати на їх запити», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Результати вивчення презентував Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Служби. Моніторингом охоплено 56 закладів фахової передвищої освіти аграрного профілю, участь у тестуванні взяли 3835 студентів, які здобувають освіту в межах 15-ти освітньо-професійних програм (ОПП).

На «відмінно» виконали завдання 446 здобувачів фахової передвищої освіти (12%) Значна частина учасників тестування різних спеціальностей отримали оцінки середнього рівня (70-90 балів). Водночас виявлено крайнощі в середніх результатах тестування:

  • найвищі — за спеціальностями 075 «Маркетинг» і 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» (ОПП «Економіка підприємства»);
  • найнижчі — за спеціальностями 208 «Агроінженерія» (ОПП «Експлуатація та ремонт машин і обладнання агропромислового виробництва») та 204 «Технологія виробництва і переробка продукції тваринництва» (ОПП «Технологія виробництва та переробка продукції тваринництва»).

Усвідомлення слабких місць і можливих обмежень дасть змогу закладам фахової передвищої освіти виявляти способи поліпшення освітнього процесу. А для тих галузей, де результати тестування нижчі середнього, необхідність глибокого аналізу та розроблення плану вдосконалення ООП стає особливо важливою, причому у співпраці всіх зацікавлених сторін — адміністрації закладу, викладачів, студентів, роботодавців, місцевої влади, громадськості.

Гурак_Якименко_Ніколаєнко Виступ Олександра Якименка
Виступ Наталії Вітранюк

Довідково:

Перший етап реалізації пілотного проєкту з вивчення (моніторингу) якості освіти у закладах фахової передвищої освіти Державна служба якості освіти України провела спільно з Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» у травні-червні 2023 року. Метою моніторингу є отримання об’єктивних даних про якість фахової передвищої освіти та забезпечення органів державної влади і громадськості статистичною й аналітичною інформацією.

Проєкт втілюватиметься протягом 2023-2025 років, за його результатами будуть розроблені та впроваджені компенсаторні заходи й інструменти для надолуження втрат в освітньому процесі і результатах навчання.

Перейти до вмісту