Руслан ГУРАК: Результати PISA-2022 акцентують на компетентнісному навчанні
«Результати PISA збігаються з усіма моніторинговими дослідженнями, які провела Державна служба якості освіти в умовах воєнного стану. Те ж показало й тестування учнів 6-х і 8-х класів з математики та української мови: школярі краще виконали завдання на знання, аніж на їх застосування та обмірковування. Хоч наші підлітки проходили тестування PISA не в найкращих стані та умовах, отримані результати знову-таки акцентують на тому, що держава й учитель найбільше уваги мають приділити саме компететнісному навчанню», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, під час панельної дискусії в межах презентації результатів міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
Наприкінці 2022 року третина учнів не мали постійного доступу до навчання, а вчителі засвідчили подвоєння рівня тривожності серед дітей унаслідок повномасштабної війни. Щоб отримати репрезентативні дані про освітні втрати, Державна служба якості освіти започаткувала щорічний моніторинг результатів навчання шляхом тестування учнів 6-х і 8-х класів з математики та української мови. Цьогоріч українські підлітки виконали тести на «середньому» рівні.
Узагальнення PISA-2022 вказали на тенденцію спадання середньої успішності учнів з математичної, читацької та природничої компетентностей як в Україні, так і в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку (OECР). Основною причиною експерти називають освітні втрати, пов’язані з карантинними обмеженнями через пандемію COVID-19.
Довідково:
Міжнародне дослідження якості освіти PISA започатковане OECР у 2000 році та нині об’єднує понад 80 країн, що представляють 80% світової економіки. Призначене оцінити рівень оволодіння 15-річними підлітками ключовими компетентностями, зокрема в галузі математики, читання та природничо-наукових дисциплін, необхідних для активної участі в суспільному житті. Україна долучилася до PISA в сьомому циклі, основний етап якого проходив у 2018 році.
«Результати PISA збігаються з усіма моніторинговими дослідженнями, які провела Державна служба якості освіти в умовах воєнного стану. Те ж показало й тестування учнів 6-х і 8-х класів з математики та української мови: школярі краще виконали завдання на знання, аніж на їх застосування та обмірковування. Хоч наші підлітки проходили тестування PISA не в найкращих стані та умовах, отримані результати знову-таки акцентують на тому, що держава й учитель найбільше уваги мають приділити саме компететнісному навчанню», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, під час панельної дискусії в межах презентації результатів міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
Наприкінці 2022 року третина учнів не мали постійного доступу до навчання, а вчителі засвідчили подвоєння рівня тривожності серед дітей унаслідок повномасштабної війни. Щоб отримати репрезентативні дані про освітні втрати, Державна служба якості освіти започаткувала щорічний моніторинг результатів навчання шляхом тестування учнів 6-х і 8-х класів з математики та української мови. Цьогоріч українські підлітки виконали тести на «середньому» рівні.
Узагальнення PISA-2022 вказали на тенденцію спадання середньої успішності учнів з математичної, читацької та природничої компетентностей як в Україні, так і в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку (OECР). Основною причиною експерти називають освітні втрати, пов’язані з карантинними обмеженнями через пандемію COVID-19.
Довідково:
Міжнародне дослідження якості освіти PISA започатковане OECР у 2000 році та нині об’єднує понад 80 країн, що представляють 80% світової економіки. Призначене оцінити рівень оволодіння 15-річними підлітками ключовими компетентностями, зокрема в галузі математики, читання та природничо-наукових дисциплін, необхідних для активної участі в суспільному житті. Україна долучилася до PISA в сьомому циклі, основний етап якого проходив у 2018 році.