Тенденції якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти: аналітичний звіт
Аналіз дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності шкіл в умовах реформи Нової української школи.
Серед позитивних тенденції, виявлених експертами за результатами інституційних аудитів, варто виокремити такі:
- у більшості шкіл, що пройшли інституційний аудит, педагоги займаються інноваційною діяльністю та запроваджують компетентнісне навчання, розпочали впровадження формувального оцінювання. Це свідчить про поступовий рух освітньої реформи та запровадження нових підходів у практику роботи вчителів;
- спостерігаються ознаки реалізації педагогіки партнерства, зокрема налагоджено зв’язок школи з батьками, учні зазначають, що їхню думку враховують учителі та керівництво;
- задля комфортного та безпечного навчання педагогічні колективи розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації. Майже в усіх школах розроблено і реалізуються плани заходів на запобігання булінгу;
- у школах проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.
Фахівці Служби зауважують, що після проведених аудитів вже є успішні практики виконання засновниками рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності. Найбільше виконаних рекомендацій стосуються поліпшення освітнього середовища у школах. Це свідчить про те, що інституційний аудит сприяє налагодженню ефективної співпраці засновника та керівника щодо забезпечення якості освіти у закладах освіти. Виконання засновниками рекомендацій щодо налагодження управлінських процесів також є позитивними прикладами взаємодії та запровадження стратегічного управління в закладах освіти.
Звіт підготовлено в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується у межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.
Аналіз дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності шкіл в умовах реформи Нової української школи.
Серед позитивних тенденції, виявлених експертами за результатами інституційних аудитів, варто виокремити такі:
- у більшості шкіл, що пройшли інституційний аудит, педагоги займаються інноваційною діяльністю та запроваджують компетентнісне навчання, розпочали впровадження формувального оцінювання. Це свідчить про поступовий рух освітньої реформи та запровадження нових підходів у практику роботи вчителів;
- спостерігаються ознаки реалізації педагогіки партнерства, зокрема налагоджено зв’язок школи з батьками, учні зазначають, що їхню думку враховують учителі та керівництво;
- задля комфортного та безпечного навчання педагогічні колективи розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації. Майже в усіх школах розроблено і реалізуються плани заходів на запобігання булінгу;
- у школах проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.
Фахівці Служби зауважують, що після проведених аудитів вже є успішні практики виконання засновниками рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності. Найбільше виконаних рекомендацій стосуються поліпшення освітнього середовища у школах. Це свідчить про те, що інституційний аудит сприяє налагодженню ефективної співпраці засновника та керівника щодо забезпечення якості освіти у закладах освіти. Виконання засновниками рекомендацій щодо налагодження управлінських процесів також є позитивними прикладами взаємодії та запровадження стратегічного управління в закладах освіти.
Звіт підготовлено в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується у межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.