• Головна /
  • Пресцентр /
  • Тенденції якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти: аналітичний звіт

Тенденції якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти: аналітичний звіт

Аналітичний звіт за результатами інституційних аудитів 2020-2021
Державна служба якості освіти презентує аналітичний звіт за результатами інституційних аудитів, проведених у 338-ми закладах загальної середньої освіти протягом 2020–2021 років.

Аналіз дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності шкіл в умовах реформи Нової української школи.

Серед позитивних тенденції, виявлених експертами за результатами інституційних аудитів, варто виокремити такі:

  • у більшості шкіл, що пройшли інституційний аудит, педагоги займаються інноваційною діяльністю та запроваджують компетентнісне навчання, розпочали впровадження формувального оцінювання. Це свідчить про поступовий рух освітньої реформи та запровадження нових підходів у практику роботи вчителів;
  • спостерігаються ознаки реалізації педагогіки партнерства, зокрема налагоджено зв’язок школи з батьками, учні зазначають, що їхню думку враховують учителі та керівництво;
  • задля комфортного та безпечного навчання педагогічні колективи розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації. Майже в усіх школах розроблено і реалізуються плани заходів на запобігання булінгу;
  • у школах проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.

Фахівці Служби зауважують, що після проведених аудитів вже є успішні практики виконання засновниками рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності. Найбільше виконаних рекомендацій стосуються поліпшення освітнього середовища у школах. Це свідчить про те, що інституційний аудит сприяє налагодженню ефективної співпраці засновника та керівника щодо забезпечення якості освіти у закладах освіти. Виконання засновниками рекомендацій щодо налагодження управлінських процесів також є позитивними прикладами взаємодії та запровадження стратегічного управління в закладах освіти.

 


Звіт підготовлено в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується у межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.

Тенденції якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти: аналітичний звіт
Аналітичний звіт за результатами інституційних аудитів 2020-2021
Державна служба якості освіти презентує аналітичний звіт за результатами інституційних аудитів, проведених у 338-ми закладах загальної середньої освіти протягом 2020–2021 років.

Аналіз дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності шкіл в умовах реформи Нової української школи.

Серед позитивних тенденції, виявлених експертами за результатами інституційних аудитів, варто виокремити такі:

  • у більшості шкіл, що пройшли інституційний аудит, педагоги займаються інноваційною діяльністю та запроваджують компетентнісне навчання, розпочали впровадження формувального оцінювання. Це свідчить про поступовий рух освітньої реформи та запровадження нових підходів у практику роботи вчителів;
  • спостерігаються ознаки реалізації педагогіки партнерства, зокрема налагоджено зв’язок школи з батьками, учні зазначають, що їхню думку враховують учителі та керівництво;
  • задля комфортного та безпечного навчання педагогічні колективи розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації. Майже в усіх школах розроблено і реалізуються плани заходів на запобігання булінгу;
  • у школах проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.

Фахівці Служби зауважують, що після проведених аудитів вже є успішні практики виконання засновниками рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності. Найбільше виконаних рекомендацій стосуються поліпшення освітнього середовища у школах. Це свідчить про те, що інституційний аудит сприяє налагодженню ефективної співпраці засновника та керівника щодо забезпечення якості освіти у закладах освіти. Виконання засновниками рекомендацій щодо налагодження управлінських процесів також є позитивними прикладами взаємодії та запровадження стратегічного управління в закладах освіти.

 


Звіт підготовлено в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується у межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.

Перейти до вмісту