Міжнародне дослідження соціально-емоційних навичок охопить учнів/учениць 232 шкіл України
«Що таке соціально-емоційні навички? Їх називають м’якими, гнучкими або навичками 21 століття — soft або life skills. Це індивідуальні здібності й характеристики, які можна розвивати протягом життя. Вони важливі для благополуччя людини, її академічних успіхів, соціальних відносин і згуртованості, конкурентоспроможності на ринку праці та прояву громадянської позиції. Поведінкові моделі, внутрішній стан, підходи до виконання завдань, здатність управляти своїми діями, розуміти емоційні стани та керувати ними, уявлення про себе і світ, що втілюються у стосунках людини з оточенням — усе це про соціально-емоційні навички», — зауважив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
«Коли настане перемога, мотивація до змін буде більшою, ніж наявні в України ресурси. Тож якою буде ця перемога — багато залежить від того, що зараз відбувається у шкільних класах. І тут на перший план виходять соціально-емоційні навички — ті речі, які кожному хочеться бачити один в одному: креативність, співпереживання, товариськість, емоційна стійкість, життя в мирі із самим собою та людьми довкола в умовах невизначеності й неоднозначності. Це не є якісь особистісні риси людини — це навички людини 21 століття», — зазначив Андреас ШЛЯЙХЕР, директор Директорату освіти та навичок і радник генерального секретаря ОЕСР.
Дослідження відбуватиметься за двома напрямками: вимірювання сформованості 17 соціально-емоційних навичок та чинників, які впливають на їх формування. Окрім тестувальників, розроблено контекстний інструмент — опитувальники для учнівства, вчительства, керівництва закладів освіти, батьків (опікунів), щоб дізнатися про оточення, в якому проявляються соціально-емоційні навички (у школі, родині, громаді).
ДоСЕН — це четвертий етап досліджень, що дасть змогу скласти цілісну картину про те, що відбувається в системі освіти України, проаналізувавши комплексно всі результати вивчень якості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень і воєнного стану.
Участь у презентації та панельних дискусіях взяли Міністр освіти і науки України, керівництво комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій, Українського центру оцінювання якості освіти, освітній омбудсмен, представники громадських організацій та інституцій, освітяни України.
Довідково:
Дослідження соціально-емоційних навичок ОЕСР ініціювала 2019 року, аби з’ясувати, що сприяє, а що перешкоджає формуванню соціально-емоційних навичок. Для цього у 15-ти світу країнах залучають 10- і 15-річних учнів та учениць. В Україні опитування відбудеться 15.09-06.10.2023 на спеціально створеній ОЕСР онлайн-платформі у вибірці з 232-х шкіл, а 2024 року буде здійснений аналіз даних і підготовка звітів за результатами.
«Що таке соціально-емоційні навички? Їх називають м’якими, гнучкими або навичками 21 століття — soft або life skills. Це індивідуальні здібності й характеристики, які можна розвивати протягом життя. Вони важливі для благополуччя людини, її академічних успіхів, соціальних відносин і згуртованості, конкурентоспроможності на ринку праці та прояву громадянської позиції. Поведінкові моделі, внутрішній стан, підходи до виконання завдань, здатність управляти своїми діями, розуміти емоційні стани та керувати ними, уявлення про себе і світ, що втілюються у стосунках людини з оточенням — усе це про соціально-емоційні навички», — зауважив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
«Коли настане перемога, мотивація до змін буде більшою, ніж наявні в України ресурси. Тож якою буде ця перемога — багато залежить від того, що зараз відбувається у шкільних класах. І тут на перший план виходять соціально-емоційні навички — ті речі, які кожному хочеться бачити один в одному: креативність, співпереживання, товариськість, емоційна стійкість, життя в мирі із самим собою та людьми довкола в умовах невизначеності й неоднозначності. Це не є якісь особистісні риси людини — це навички людини 21 століття», — зазначив Андреас ШЛЯЙХЕР, директор Директорату освіти та навичок і радник генерального секретаря ОЕСР.
Дослідження відбуватиметься за двома напрямками: вимірювання сформованості 17 соціально-емоційних навичок та чинників, які впливають на їх формування. Окрім тестувальників, розроблено контекстний інструмент — опитувальники для учнівства, вчительства, керівництва закладів освіти, батьків (опікунів), щоб дізнатися про оточення, в якому проявляються соціально-емоційні навички (у школі, родині, громаді).
ДоСЕН — це четвертий етап досліджень, що дасть змогу скласти цілісну картину про те, що відбувається в системі освіти України, проаналізувавши комплексно всі результати вивчень якості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень і воєнного стану.
Участь у презентації та панельних дискусіях взяли Міністр освіти і науки України, керівництво комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій, Українського центру оцінювання якості освіти, освітній омбудсмен, представники громадських організацій та інституцій, освітяни України.
Довідково:
Дослідження соціально-емоційних навичок ОЕСР ініціювала 2019 року, аби з’ясувати, що сприяє, а що перешкоджає формуванню соціально-емоційних навичок. Для цього у 15-ти світу країнах залучають 10- і 15-річних учнів та учениць. В Україні опитування відбудеться 15.09-06.10.2023 на спеціально створеній ОЕСР онлайн-платформі у вибірці з 232-х шкіл, а 2024 року буде здійснений аналіз даних і підготовка звітів за результатами.