До Дня позашкілля відбувся Всеукраїнський форум «Позашкільна освіта 2023: виклики та рішення»
Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, привітав учасників з професійним святом та в межах панельної дискусії презентував результати моніторингового дослідження. Згідно з отриманими даними, половина керівників закладів позашкільної освіти засвідчили підвищення якості надання освітніх послуг та забезпечення академічної доброчесності, прозорості й інформаційної відкритості у зв’язку з запровадженням внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проведенням самооцінювання освітніх і управлінських процесів.
Втім у системі позашкільної освіти мережа скоротилася на 415 закладів: від 3916-ти у 2021 році до 3501 на початку поточного року. Така тенденція обумовлена кількома чинниками:
- ліквідація чи реорганізація (шляхом злиття або приєднання) закладів позашкільної освіти у процесі децентралізації;
- відсутність фінансування для створення/утримання закладів позашкільної освіти у сільських територіальних громадах;
- незавершеність процедури передачі закладів позашкільної освіти з власності районних рад у комунальну власність територіальних громад.
Відповідно кількість здобувачів позашкільної освіти за останні три роки зменшилася на 347,3 тис. осіб, зокрема у закладах спортивного напряму — на 123 тис. осіб.
Водночас в окремих територіальних громадах ухвалено рішення про утворення нових закладів та збільшення контингенту здобувачів позашкільної освіти. Наприклад, у Боянській громаді (Чернівецька обл.) відкрито школу мистецтв, а в Солотвинській громаді (Івано-Франківська обл.) – дитячо-юнацьку спортивну школу. Бездрицька громада (Сумська область) уклала угоду із закладами позашкільної освіти сусідніх громад.
Моніторингове дослідження показало, що розвиток талантів школярів, забезпечення їхніх потреб у творчій самореалізації та інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку мають бути одним із пріоритетів місцевих органів самоврядування.
Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу позашкільної освіти запропоновані в Методичних рекомендаціях з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти.
Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, привітав учасників з професійним святом та в межах панельної дискусії презентував результати моніторингового дослідження. Згідно з отриманими даними, половина керівників закладів позашкільної освіти засвідчили підвищення якості надання освітніх послуг та забезпечення академічної доброчесності, прозорості й інформаційної відкритості у зв’язку з запровадженням внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проведенням самооцінювання освітніх і управлінських процесів.
Втім у системі позашкільної освіти мережа скоротилася на 415 закладів: від 3916-ти у 2021 році до 3501 на початку поточного року. Така тенденція обумовлена кількома чинниками:
- ліквідація чи реорганізація (шляхом злиття або приєднання) закладів позашкільної освіти у процесі децентралізації;
- відсутність фінансування для створення/утримання закладів позашкільної освіти у сільських територіальних громадах;
- незавершеність процедури передачі закладів позашкільної освіти з власності районних рад у комунальну власність територіальних громад.
Відповідно кількість здобувачів позашкільної освіти за останні три роки зменшилася на 347,3 тис. осіб, зокрема у закладах спортивного напряму — на 123 тис. осіб.
Водночас в окремих територіальних громадах ухвалено рішення про утворення нових закладів та збільшення контингенту здобувачів позашкільної освіти. Наприклад, у Боянській громаді (Чернівецька обл.) відкрито школу мистецтв, а в Солотвинській громаді (Івано-Франківська обл.) – дитячо-юнацьку спортивну школу. Бездрицька громада (Сумська область) уклала угоду із закладами позашкільної освіти сусідніх громад.
Моніторингове дослідження показало, що розвиток талантів школярів, забезпечення їхніх потреб у творчій самореалізації та інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку мають бути одним із пріоритетів місцевих органів самоврядування.
Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу позашкільної освіти запропоновані в Методичних рекомендаціях з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти.