• Головна /
  • Пресцентр /
  • Чеський досвід забезпечення якості дошкільної освіти подібний до українського

Чеський досвід забезпечення якості дошкільної освіти подібний до українського

30 березня 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Оцінювання дошкільної освіти у Чеській Республіці».

«У Чехії діє карта впровадження підтримки дошкільної освіти до 2030 року. Головна мета — неперервно підвищувати якість дошкільної освіти та залучати до неї якнайбільше дітей. Щоб досягти цього, у дитсадках визначено три пріоритети: розвиток ключових компетентностей, індивідуальна робота з дітьми та підтримка педагогів», — повідомила Ірена БОРКОВЦОВА, представниця офісу головного шкільного інспектора Чеської Республіки.

Модель якісного дитсадка зіставна з чеською моделлю якісної школи та має шість складових:

  • концепція розвитку закладу і рамки його оцінювання;
  • педагогічний супровід за ключової ролі директора як лідера освітнього процесу;
  • якість педагогічного колективу;
  • якість навчання;
  • результати навчання;
  • підтримка дітей у розвитку задля рівних можливостей.

Для кожної з цих складових сформульовано конкретну кількість критеріїв та закріплені за ними вимірювальні індикатори, що дають змогу здійснити як зовнішнє, так і внутрішнє оцінювання закладу.

За результати зовнішнього оцінювання дитсадок і його засновник отримують висновки щодо рівня якості освіти, сильних та слабких сторін закладу, можливостей для розвитку, застосування успішних педагогічних практик, а також рекомендації щодо поліпшення діяльності й терміни для усунення недоліків.

Учасники вебінару, зокрема керівники дитсадків, зауважили, що подібна система забезпечення якості дошкільної освіти розроблена й в Україні.


Довідково:

Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.

Чеський досвід забезпечення якості дошкільної освіти подібний до українського
30 березня 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Оцінювання дошкільної освіти у Чеській Республіці».

«У Чехії діє карта впровадження підтримки дошкільної освіти до 2030 року. Головна мета — неперервно підвищувати якість дошкільної освіти та залучати до неї якнайбільше дітей. Щоб досягти цього, у дитсадках визначено три пріоритети: розвиток ключових компетентностей, індивідуальна робота з дітьми та підтримка педагогів», — повідомила Ірена БОРКОВЦОВА, представниця офісу головного шкільного інспектора Чеської Республіки.

Модель якісного дитсадка зіставна з чеською моделлю якісної школи та має шість складових:

  • концепція розвитку закладу і рамки його оцінювання;
  • педагогічний супровід за ключової ролі директора як лідера освітнього процесу;
  • якість педагогічного колективу;
  • якість навчання;
  • результати навчання;
  • підтримка дітей у розвитку задля рівних можливостей.

Для кожної з цих складових сформульовано конкретну кількість критеріїв та закріплені за ними вимірювальні індикатори, що дають змогу здійснити як зовнішнє, так і внутрішнє оцінювання закладу.

За результати зовнішнього оцінювання дитсадок і його засновник отримують висновки щодо рівня якості освіти, сильних та слабких сторін закладу, можливостей для розвитку, застосування успішних педагогічних практик, а також рекомендації щодо поліпшення діяльності й терміни для усунення недоліків.

Учасники вебінару, зокрема керівники дитсадків, зауважили, що подібна система забезпечення якості дошкільної освіти розроблена й в Україні.


Довідково:

Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.

Перейти до вмісту