Чеський досвід забезпечення якості дошкільної освіти подібний до українського

«У Чехії діє карта впровадження підтримки дошкільної освіти до 2030 року. Головна мета — неперервно підвищувати якість дошкільної освіти та залучати до неї якнайбільше дітей. Щоб досягти цього, у дитсадках визначено три пріоритети: розвиток ключових компетентностей, індивідуальна робота з дітьми та підтримка педагогів», — повідомила Ірена БОРКОВЦОВА, представниця офісу головного шкільного інспектора Чеської Республіки.
Модель якісного дитсадка зіставна з чеською моделлю якісної школи та має шість складових:
- концепція розвитку закладу і рамки його оцінювання;
- педагогічний супровід за ключової ролі директора як лідера освітнього процесу;
- якість педагогічного колективу;
- якість навчання;
- результати навчання;
- підтримка дітей у розвитку задля рівних можливостей.
Для кожної з цих складових сформульовано конкретну кількість критеріїв та закріплені за ними вимірювальні індикатори, що дають змогу здійснити як зовнішнє, так і внутрішнє оцінювання закладу.
За результати зовнішнього оцінювання дитсадок і його засновник отримують висновки щодо рівня якості освіти, сильних та слабких сторін закладу, можливостей для розвитку, застосування успішних педагогічних практик, а також рекомендації щодо поліпшення діяльності й терміни для усунення недоліків.
Учасники вебінару, зокрема керівники дитсадків, зауважили, що подібна система забезпечення якості дошкільної освіти розроблена й в Україні.
Довідково:
Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.

«У Чехії діє карта впровадження підтримки дошкільної освіти до 2030 року. Головна мета — неперервно підвищувати якість дошкільної освіти та залучати до неї якнайбільше дітей. Щоб досягти цього, у дитсадках визначено три пріоритети: розвиток ключових компетентностей, індивідуальна робота з дітьми та підтримка педагогів», — повідомила Ірена БОРКОВЦОВА, представниця офісу головного шкільного інспектора Чеської Республіки.
Модель якісного дитсадка зіставна з чеською моделлю якісної школи та має шість складових:
- концепція розвитку закладу і рамки його оцінювання;
- педагогічний супровід за ключової ролі директора як лідера освітнього процесу;
- якість педагогічного колективу;
- якість навчання;
- результати навчання;
- підтримка дітей у розвитку задля рівних можливостей.
Для кожної з цих складових сформульовано конкретну кількість критеріїв та закріплені за ними вимірювальні індикатори, що дають змогу здійснити як зовнішнє, так і внутрішнє оцінювання закладу.
За результати зовнішнього оцінювання дитсадок і його засновник отримують висновки щодо рівня якості освіти, сильних та слабких сторін закладу, можливостей для розвитку, застосування успішних педагогічних практик, а також рекомендації щодо поліпшення діяльності й терміни для усунення недоліків.
Учасники вебінару, зокрема керівники дитсадків, зауважили, що подібна система забезпечення якості дошкільної освіти розроблена й в Україні.
Довідково:
Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.