• Головна /
  • Пресцентр /
  • Проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти – запорука надання якісних знань здобувачам освіти

Проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти – запорука надання якісних знань здобувачам освіти

Управлінням Державної служби якості освіти у Закарпатській області було організовано зустріч із ВСП «Мукачівський фаховий коледж НУБіП України» щодо проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти.
Поширити

«Якісна освітньо-професійна програма не лише формує конкурентоздатних фахівців, але й визначає репутацію та майбутнє закладу фахової передвищої освіти. Її розроблення та реалізація – це ключовий крок до досягнення високої якості навчання та успішної підготовки висококваліфікованих фахівців», – наголосила Марія Сігетій, начальник управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

На Закарпатті сьогодні функціонує 21 заклад фахової передвищої освіти, де молодь здобуває фахову передвищу освіту за обраними ними спеціальностями.

Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області постійно співпрацює із закладами фахової передвищої освіти області. Зокрема, нещодавно між працівниками управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області та відокремленого структурного підрозділу «Мукачівський фаховий коледж НУБіП України» організовано зустріч, під час якої обговорено ряд важливих питань щодо проведення акредитації освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти, зокрема акредитаційної експертизи. Актуальною темою під час зустрічі стало також питання щодо атестації педагогічних працівників, що спрямована на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності.

Акредитована освітньо-професійна програма – це гарантія якісної підготовки майбутніх фахівців в українських закладах фахової передвищої освіти. Про акредитацію варто знати наступне:

  • для проведення акредитаційної експертизи формується експертна група з представника територіального органу Служби та двох експертів з числа фахівців, внесених до реєстру експертів Служби (один з яких призначається керівником групи);
  • для оцінювання якості освітньо-професійних програм та освітньої діяльності закладів освіти за цими програмами існують сім критеріїв з підкритеріями до кожного з них;
  • для оцінювання кожного підкритерію експерту пропонується дати відповіді на уточнювальні запитання.

За допомогою акредитаційної експертизи заклади освіти можуть виявити як свої сильні сторони, так і проблемні аспекти в реалізації освітньо-професійних програм. Цей процес допоможе їм визначити власні можливості і потенційні загрози. Крім того, акредитація сприяє підвищенню довіри до фахової передвищої освіти в Україні та її інтеграції до Європейського освітнього простору.

Рішення про акредитацію освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти приймається на засіданні Акредитаційної комісії Державної служби якості освіти України.

Для підготовки освітньо-професійних програм варто використовувати документи:

Закон України «Про фахову передвищу освіту»;

Положення про акредитацію освітньо-професійних програм;

Методичні рекомендації «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти».

Проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти – запорука надання якісних знань здобувачам освіти
Управлінням Державної служби якості освіти у Закарпатській області було організовано зустріч із ВСП «Мукачівський фаховий коледж НУБіП України» щодо проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти.

«Якісна освітньо-професійна програма не лише формує конкурентоздатних фахівців, але й визначає репутацію та майбутнє закладу фахової передвищої освіти. Її розроблення та реалізація – це ключовий крок до досягнення високої якості навчання та успішної підготовки висококваліфікованих фахівців», – наголосила Марія Сігетій, начальник управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

На Закарпатті сьогодні функціонує 21 заклад фахової передвищої освіти, де молодь здобуває фахову передвищу освіту за обраними ними спеціальностями.

Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області постійно співпрацює із закладами фахової передвищої освіти області. Зокрема, нещодавно між працівниками управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області та відокремленого структурного підрозділу «Мукачівський фаховий коледж НУБіП України» організовано зустріч, під час якої обговорено ряд важливих питань щодо проведення акредитації освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти, зокрема акредитаційної експертизи. Актуальною темою під час зустрічі стало також питання щодо атестації педагогічних працівників, що спрямована на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності.

Акредитована освітньо-професійна програма – це гарантія якісної підготовки майбутніх фахівців в українських закладах фахової передвищої освіти. Про акредитацію варто знати наступне:

  • для проведення акредитаційної експертизи формується експертна група з представника територіального органу Служби та двох експертів з числа фахівців, внесених до реєстру експертів Служби (один з яких призначається керівником групи);
  • для оцінювання якості освітньо-професійних програм та освітньої діяльності закладів освіти за цими програмами існують сім критеріїв з підкритеріями до кожного з них;
  • для оцінювання кожного підкритерію експерту пропонується дати відповіді на уточнювальні запитання.

За допомогою акредитаційної експертизи заклади освіти можуть виявити як свої сильні сторони, так і проблемні аспекти в реалізації освітньо-професійних програм. Цей процес допоможе їм визначити власні можливості і потенційні загрози. Крім того, акредитація сприяє підвищенню довіри до фахової передвищої освіти в Україні та її інтеграції до Європейського освітнього простору.

Рішення про акредитацію освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти приймається на засіданні Акредитаційної комісії Державної служби якості освіти України.

Для підготовки освітньо-професійних програм варто використовувати документи:

Закон України «Про фахову передвищу освіту»;

Положення про акредитацію освітньо-професійних програм;

Методичні рекомендації «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти».

Перейти до вмісту