Інклюзивне навчання у школі: посібник для директорів закладів освіти
«Сьогодні школа має дуже швидко пристосовуватися до індивідуальних потреб дітей та адаптувати свою діяльність до викликів, пов’язаних із безпекою, воєнним станом, вимушеним переміщенням громадян на безпечні території, руйнуваннями інфраструктури тощо. Повномасштабна війна в Україні внесла свої корективи й у термін “діти з особливими освітніми потребами” — його тепер можна застосувати для значно більшої кількості учнів», — зазначив Голова Державної служби якості освіти Руслан ГУРАК.
У посібнику директори шкіл та освітяни знайдуть покрокові інструкції з відкриття інклюзивних класів та забезпечення всієї системи управлінських рішень для організації та впровадження інклюзивного навчання. У ньому є відповіді на основні питання щодо забезпечення якості інклюзивного навчання, а також рекомендації щодо того, як керівнику та колективу школи зробити заклад комфортним і відкритим для кожного і кожної.
Посібник складається з п’яти розділів:
- Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище.
- Організовуємо та впроваджуємо інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами.
- Розробляємо індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
- Шукаємо ресурси для якісного інклюзивного навчання в закладі освіти.
- Моніторинг якості інклюзивного навчання як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Посібник створено в межах ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), що фінансується Урядом Канади та впроваджується компанією Alinea International.
Над підготовкою посібника працювали Лариса Шевчук, Олена Заплотинська, Лілія Дроздик, Ірина Войцеховська. Рецензент — Наталія Софій, канд. пед. наук, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
«Сьогодні школа має дуже швидко пристосовуватися до індивідуальних потреб дітей та адаптувати свою діяльність до викликів, пов’язаних із безпекою, воєнним станом, вимушеним переміщенням громадян на безпечні території, руйнуваннями інфраструктури тощо. Повномасштабна війна в Україні внесла свої корективи й у термін “діти з особливими освітніми потребами” — його тепер можна застосувати для значно більшої кількості учнів», — зазначив Голова Державної служби якості освіти Руслан ГУРАК.
У посібнику директори шкіл та освітяни знайдуть покрокові інструкції з відкриття інклюзивних класів та забезпечення всієї системи управлінських рішень для організації та впровадження інклюзивного навчання. У ньому є відповіді на основні питання щодо забезпечення якості інклюзивного навчання, а також рекомендації щодо того, як керівнику та колективу школи зробити заклад комфортним і відкритим для кожного і кожної.
Посібник складається з п’яти розділів:
- Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище.
- Організовуємо та впроваджуємо інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами.
- Розробляємо індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
- Шукаємо ресурси для якісного інклюзивного навчання в закладі освіти.
- Моніторинг якості інклюзивного навчання як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Посібник створено в межах ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), що фінансується Урядом Канади та впроваджується компанією Alinea International.
Над підготовкою посібника працювали Лариса Шевчук, Олена Заплотинська, Лілія Дроздик, Ірина Войцеховська. Рецензент — Наталія Софій, канд. пед. наук, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.