• Головна /
  • Пресцентр /
  • Акредитація та постакредитаційний моніторинг у фаховій передвищій освіті: ключові аспекти

Акредитація та постакредитаційний моніторинг у фаховій передвищій освіті: ключові аспекти

10 квітня 2024 року Державною службою якості освіти України та її територіальними органами у Дніпропетровській, Київській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Тернопільській, Херсонській, Черкаській областях та у м. Києві проведено онлайн-семінар «Акредитація та постакредитаційний моніторинг у фаховій передвищій освіті» для керівників, заступників керівників, методистів закладів фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти.
Поширити

Акредитація освітньо-професійних програм (далі – ОПП) і постакредитаційний моніторинг у фаховій передвищій освіті є дієвими інструментами забезпечення якості освіти, передбачають довіру між усіма учасниками акредитаційного процесу, слугують ухваленням прозорих рішень, відстежують тенденції у реалізації ОПП, а також підтверджують, що заклад надає якісні освітні послуги.

Наталія ВІТРАНЮК, начальник управління контролю та акредитації у сфері фахової передвищої і вищої освіти Державної служби якості освіти України, окреслила проблемні питання щодо акредитації та постакредитаційного моніторингу ОПП фахової передвищої освіти. Наголосила на змінах до Положення про акредитацію ОПП, процедурі здійснення переоформлення сертифікатів про акредитацію ОПП, а також сфокусувала увагу на важливості проведення самооцінювання ОПП за відповідними критеріями, що є частиною акредитаційної справи.

Окрім того, під час заходу розглянуто ключові аспекти постакредитаційного моніторингу ОПП у сфері фахової передвищої освіти, який проводиться Службою та її територіальними органами, й передбачає встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності за ОПП критеріям оцінювання, перевірку усунення недоліків і порушень, виявлених під час акредитаційної експертизи тощо.

Результати акредитації, постакредитаційного моніторингу є свідченням того, що заклади освіти працюють над удосконалення якості освіти та освітньої діяльності, забезпечують роботодавців кваліфікованими фахівцями, відповідають державним вимогам і критеріям та сприяють інтеграції закладів фахової передвищої освіти до Європейського освітнього простору.

Досвідом проходження акредитаційної експертизи ОПП поділилися Ліна МАНДРИК, заступник директора з навчальної роботи технолого-економічного фахового коледжу Миколаївського національного аграрного університету та Володимир ШМАТКО, заступник директора з навчальної роботи  Київського фахового коледжу зв’язку.

Захід охопив близько 500 учасників.

Акредитація та постакредитаційний моніторинг у фаховій передвищій освіті: ключові аспекти
10 квітня 2024 року Державною службою якості освіти України та її територіальними органами у Дніпропетровській, Київській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Тернопільській, Херсонській, Черкаській областях та у м. Києві проведено онлайн-семінар «Акредитація та постакредитаційний моніторинг у фаховій передвищій освіті» для керівників, заступників керівників, методистів закладів фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти.

Акредитація освітньо-професійних програм (далі – ОПП) і постакредитаційний моніторинг у фаховій передвищій освіті є дієвими інструментами забезпечення якості освіти, передбачають довіру між усіма учасниками акредитаційного процесу, слугують ухваленням прозорих рішень, відстежують тенденції у реалізації ОПП, а також підтверджують, що заклад надає якісні освітні послуги.

Наталія ВІТРАНЮК, начальник управління контролю та акредитації у сфері фахової передвищої і вищої освіти Державної служби якості освіти України, окреслила проблемні питання щодо акредитації та постакредитаційного моніторингу ОПП фахової передвищої освіти. Наголосила на змінах до Положення про акредитацію ОПП, процедурі здійснення переоформлення сертифікатів про акредитацію ОПП, а також сфокусувала увагу на важливості проведення самооцінювання ОПП за відповідними критеріями, що є частиною акредитаційної справи.

Окрім того, під час заходу розглянуто ключові аспекти постакредитаційного моніторингу ОПП у сфері фахової передвищої освіти, який проводиться Службою та її територіальними органами, й передбачає встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності за ОПП критеріям оцінювання, перевірку усунення недоліків і порушень, виявлених під час акредитаційної експертизи тощо.

Результати акредитації, постакредитаційного моніторингу є свідченням того, що заклади освіти працюють над удосконалення якості освіти та освітньої діяльності, забезпечують роботодавців кваліфікованими фахівцями, відповідають державним вимогам і критеріям та сприяють інтеграції закладів фахової передвищої освіти до Європейського освітнього простору.

Досвідом проходження акредитаційної експертизи ОПП поділилися Ліна МАНДРИК, заступник директора з навчальної роботи технолого-економічного фахового коледжу Миколаївського національного аграрного університету та Володимир ШМАТКО, заступник директора з навчальної роботи  Київського фахового коледжу зв’язку.

Захід охопив близько 500 учасників.

Перейти до вмісту