• Головна /
  • Пресцентр /
  • Доступність до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами під час війни

Доступність до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами під час війни

Поширити

31 травня 2023 року  Олена САМОЛЮК, заступниця начальника управління – начальник відділу дошкільної освіти управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, взяла участь у комунікативному заході у форматі «круглого столу» на тему: «Доступність до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами під час війни», організованому управлінням Державної служби якості освіти у Запорізькій області.

З метою запобігання можливих порушень прав дітей з особливими освітніми потребами на доступну якісну освіту в умовах війни обговорили шляхи розв’язання ряду інваріантних проблем з керівниками органів управління освітою міськвиконкомів, уповноваженими в управлінні освітою територіальних громад, керівниками інклюзивних закладів загальної середньої освіти області та інклюзивно-ресурсних центрів Запорізької області.

«У грудні 2022 року територіальними органами Державної служби якості освіти України здійснено аналіз діяльності 21 місцевого органу територіальних громад щодо реалізації державної політики у сфері освіти в частині формування мережі закладів дошкільної, загальної середньої і позашкільної освіти, що забезпечує якісну та доступну освіту», – зазначила Олена САМОЛЮК та акцентувала увагу на створенні умов для здобуття освіти особам з особливими освітніми потребами в частині забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що передбачено статтею 19 Закону України «Про освіту, недопущення скорочення посад асистентів вчителів, вирішенні кадрових питань тощо.

Тетяна ОЗЕРОВА, начальниця управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області, акцентувала увагу щодо впливу дистанційного навчання на учнів та учениць з особливими освітніми потребами, з багатодітних сімей, малозабезпечених і соціально незахищених сімей, національних меншин, доступ до освітнього процесу, залучення до навчання й підтримку вчителями інклюзивного навчання за результатами досліджень Державної служби якості освіти України стану організації дистанційного навчання на державному та регіональних рівнях.

Про доступність до інклюзивної освіти в закладах освіти Запорізької області в умовах воєнного стану узагальнила Ірина СІГАКОВА, начальниця відділу підтримки і розвитку інклюзивної освіти департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації.

Учасники заходу обговорили проблемні питання:

  • в організації онлайн додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) дітям з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти Запорізької області;
  • у специфіці дистанційної роботи інклюзивно-ресурсних центрів Запорізької області, які переміщенні з тимчасово окупованих територій;
  • у вирішенні кадрових та матеріально-технічних питань;
  • у виконанні завдань ІРЦ та співпраці з батьками, закладами освіти, засновниками.

Майже 300 учасників «круглого столу» за результатами аналізу практичного досвіду інклюзивних шкіл Запорізької області погодились, що вирішення інваріантних проблем доступності до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами під час війни можливі в контексті цілісної моделі діяльності та розвитку школи, як складові внутрішньої системи забезпечення якості освіти. А ступінь успішності розв’язання проблем залежить від взаємодії адміністрації закладу з різними суб’єктами, відповідальними за впровадження інклюзивної освіти, та постійної підтримки органів місцевого самоврядування, засновників закладів освіти.

Доступність до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами під час війни

31 травня 2023 року  Олена САМОЛЮК, заступниця начальника управління – начальник відділу дошкільної освіти управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, взяла участь у комунікативному заході у форматі «круглого столу» на тему: «Доступність до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами під час війни», організованому управлінням Державної служби якості освіти у Запорізькій області.

З метою запобігання можливих порушень прав дітей з особливими освітніми потребами на доступну якісну освіту в умовах війни обговорили шляхи розв’язання ряду інваріантних проблем з керівниками органів управління освітою міськвиконкомів, уповноваженими в управлінні освітою територіальних громад, керівниками інклюзивних закладів загальної середньої освіти області та інклюзивно-ресурсних центрів Запорізької області.

«У грудні 2022 року територіальними органами Державної служби якості освіти України здійснено аналіз діяльності 21 місцевого органу територіальних громад щодо реалізації державної політики у сфері освіти в частині формування мережі закладів дошкільної, загальної середньої і позашкільної освіти, що забезпечує якісну та доступну освіту», – зазначила Олена САМОЛЮК та акцентувала увагу на створенні умов для здобуття освіти особам з особливими освітніми потребами в частині забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що передбачено статтею 19 Закону України «Про освіту, недопущення скорочення посад асистентів вчителів, вирішенні кадрових питань тощо.

Тетяна ОЗЕРОВА, начальниця управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області, акцентувала увагу щодо впливу дистанційного навчання на учнів та учениць з особливими освітніми потребами, з багатодітних сімей, малозабезпечених і соціально незахищених сімей, національних меншин, доступ до освітнього процесу, залучення до навчання й підтримку вчителями інклюзивного навчання за результатами досліджень Державної служби якості освіти України стану організації дистанційного навчання на державному та регіональних рівнях.

Про доступність до інклюзивної освіти в закладах освіти Запорізької області в умовах воєнного стану узагальнила Ірина СІГАКОВА, начальниця відділу підтримки і розвитку інклюзивної освіти департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації.

Учасники заходу обговорили проблемні питання:

  • в організації онлайн додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) дітям з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти Запорізької області;
  • у специфіці дистанційної роботи інклюзивно-ресурсних центрів Запорізької області, які переміщенні з тимчасово окупованих територій;
  • у вирішенні кадрових та матеріально-технічних питань;
  • у виконанні завдань ІРЦ та співпраці з батьками, закладами освіти, засновниками.

Майже 300 учасників «круглого столу» за результатами аналізу практичного досвіду інклюзивних шкіл Запорізької області погодились, що вирішення інваріантних проблем доступності до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами під час війни можливі в контексті цілісної моделі діяльності та розвитку школи, як складові внутрішньої системи забезпечення якості освіти. А ступінь успішності розв’язання проблем залежить від взаємодії адміністрації закладу з різними суб’єктами, відповідальними за впровадження інклюзивної освіти, та постійної підтримки органів місцевого самоврядування, засновників закладів освіти.

Перейти до вмісту