Перейти до вмісту
  • Головна /
  • Пресцентр /
  • Юрій ВЕРГУН: Освітнє середовище та система оцінювання учнів потребують уваги

Юрій ВЕРГУН: Освітнє середовище та система оцінювання учнів потребують уваги

Юрій ВЕРГУН: Освітнє середовище та система оцінювання учнів потребують уваги
У межах тематичної секції «Зовнішнє оцінювання в дії: можливості для вдосконалення» освітнього форуму «Освіта, що формує майбутнє: цифрові рішення для якості» Юрій ВЕРГУН, начальник управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, представив результати  інституційних аудитів, проведених у позаплановому порядку в закладах загальної середньої освіти у 2024 році.

З-поміж 132 інституційних аудитів минулоріч 69 ініціювали засновники, а 61 — керівники закладів освіти. Зовнішнє оцінювання освітнього та управлінського процесів здебільшого відбулося очно, лише 15% — у змішаному форматі (очно-дистанційно).

Як засвідчили результати, уваги засновників закладів освіти і педагогічних колективів потребують питання освітнього середовища та системи оцінювання результатів навчання учнів: у 60% закладів ці напрями оцінено як такі, що потребують покращення. У понад половині закладів на достатньому або високому рівнях оцінено експертами педагогічну діяльність (55%) та управлінські процеси (62%). Загалом подібна тенденція відстежується усі роки проведення інституційних аудитів.

Частину проблемних питань заклади освіти можуть розв’язати самотужки, передовсім ті, що пов’язані з педагогічної діяльністю та оцінюванням учнів. Натомість облаштування і забезпечення укриттів, фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників, як також варіативної складової навчальних планів — під силу лише в синергії засновників закладів освіти, територіальних громад і держави.

Оксана ОЛІЙНИК, директорка Княжицького ліцею Броварської міської ради (Київська область), Світлана МАСЛЬОНКА, начальниця відділу освіти Куликівської селищної ради (Чернігівська область), Павло ПОЗНЯКОВ, директор ліцею № 1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради (Житомирська область)

Своїми відгуками про інституційні аудити поділилися Оксана ОЛІЙНИК, директорка Княжицького ліцею Броварської міської ради (Київська область), Світлана МАСЛЬОНКА, начальниця відділу освіти Куликівської селищної ради (Чернігівська область), Павло ПОЗНЯКОВ, директор ліцею № 1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради (Житомирська область).

Юрій ВЕРГУН: Освітнє середовище та система оцінювання учнів потребують уваги
Юрій ВЕРГУН: Освітнє середовище та система оцінювання учнів потребують уваги
У межах тематичної секції «Зовнішнє оцінювання в дії: можливості для вдосконалення» освітнього форуму «Освіта, що формує майбутнє: цифрові рішення для якості» Юрій ВЕРГУН, начальник управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, представив результати  інституційних аудитів, проведених у позаплановому порядку в закладах загальної середньої освіти у 2024 році.

З-поміж 132 інституційних аудитів минулоріч 69 ініціювали засновники, а 61 — керівники закладів освіти. Зовнішнє оцінювання освітнього та управлінського процесів здебільшого відбулося очно, лише 15% — у змішаному форматі (очно-дистанційно).

Як засвідчили результати, уваги засновників закладів освіти і педагогічних колективів потребують питання освітнього середовища та системи оцінювання результатів навчання учнів: у 60% закладів ці напрями оцінено як такі, що потребують покращення. У понад половині закладів на достатньому або високому рівнях оцінено експертами педагогічну діяльність (55%) та управлінські процеси (62%). Загалом подібна тенденція відстежується усі роки проведення інституційних аудитів.

Частину проблемних питань заклади освіти можуть розв’язати самотужки, передовсім ті, що пов’язані з педагогічної діяльністю та оцінюванням учнів. Натомість облаштування і забезпечення укриттів, фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників, як також варіативної складової навчальних планів — під силу лише в синергії засновників закладів освіти, територіальних громад і держави.

Оксана ОЛІЙНИК, директорка Княжицького ліцею Броварської міської ради (Київська область), Світлана МАСЛЬОНКА, начальниця відділу освіти Куликівської селищної ради (Чернігівська область), Павло ПОЗНЯКОВ, директор ліцею № 1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради (Житомирська область)

Своїми відгуками про інституційні аудити поділилися Оксана ОЛІЙНИК, директорка Княжицького ліцею Броварської міської ради (Київська область), Світлана МАСЛЬОНКА, начальниця відділу освіти Куликівської селищної ради (Чернігівська область), Павло ПОЗНЯКОВ, директор ліцею № 1 імені Густава Олізара Коростишівської міської ради (Житомирська область).