• Головна /
  • Пресцентр /
  • Якість освіти та ефективність управління — це культура школи: досвід України й Чехії

Якість освіти та ефективність управління — це культура школи: досвід України й Чехії

13 травня 2021 року відбувся міжнародний вебінар «Культура школи, що підтримує успіх кожного учня», організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки.

На допомогу директорам шкіл у самооцінюванні управлінського й освітнього процесів та формуванні стратегій розвитку Служба розробила низку методичних рекомендацій щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Додатком до кожної — орієнтовні критерії оцінювання, що дають змогу отримати об’єктивну відповідь про реальний стан діяльності закладу та чітко окреслити очікування.

Павел Шкрамлік, керівник закладу освіти спортивного профілю міста Літвінов (Чеська Республіка), презентував свій досвід наставництва у самооцінюванні, моніторингу якості освіти і поєднання результатів зовнішнього та внутрішнього оцінювання освітнього процесу. Також зазначив, що турбота про культуру школи безпосередньо пов’язана з якістю та ефективністю.

Діяльність директора школи базується на п’яти сферах компетенцій, які спрямовані на керівництво:

  • цінностями та баченням — візією, стратегічною рамкою і культурою школи;
  • освітою та вихованням — шкільною навчальною програмою, освітнім процесом та самооцінюванням закладу;
  • педагогами — задля командної співпраці, комунікації та обов’язкового зв’язку в школі й поза нею;
  • закладом освіти, що передбачає виконання основних менеджерських функцій, фасилітацію, роботу з даними у процесі керівництва та особистої поведінки;
  • самим собою, здійснюючи саморефлексію та особистий розвиток, роботу з конфліктами, цінностями і стилем управління.

У свою чергу, щоб постійно вдосконалюватися, чеські вчителі практикують колегіальну підтримку в школі:

  • проводять заняття у тандемах (урок ведуть одночасно двоє педагогів);
  • використовують парне навчання — двоє вчителів різного фаху на уроці, що сприяє обміну досвідом, знаннями та вміннями;
  • ініціюють взаємовідвідування уроків;
  • звертаються до формули «3С» — спільні планування, навчання та рефлексія;
  • надають зворотний зв’язок один одному з відгуками, поясненнями — поважаючи думки й потреби колег, відкрито надавати оцінку.

Довідково:

Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.

Якість освіти та ефективність управління — це культура школи: досвід України й Чехії
13 травня 2021 року відбувся міжнародний вебінар «Культура школи, що підтримує успіх кожного учня», організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки.

На допомогу директорам шкіл у самооцінюванні управлінського й освітнього процесів та формуванні стратегій розвитку Служба розробила низку методичних рекомендацій щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Додатком до кожної — орієнтовні критерії оцінювання, що дають змогу отримати об’єктивну відповідь про реальний стан діяльності закладу та чітко окреслити очікування.

Павел Шкрамлік, керівник закладу освіти спортивного профілю міста Літвінов (Чеська Республіка), презентував свій досвід наставництва у самооцінюванні, моніторингу якості освіти і поєднання результатів зовнішнього та внутрішнього оцінювання освітнього процесу. Також зазначив, що турбота про культуру школи безпосередньо пов’язана з якістю та ефективністю.

Діяльність директора школи базується на п’яти сферах компетенцій, які спрямовані на керівництво:

  • цінностями та баченням — візією, стратегічною рамкою і культурою школи;
  • освітою та вихованням — шкільною навчальною програмою, освітнім процесом та самооцінюванням закладу;
  • педагогами — задля командної співпраці, комунікації та обов’язкового зв’язку в школі й поза нею;
  • закладом освіти, що передбачає виконання основних менеджерських функцій, фасилітацію, роботу з даними у процесі керівництва та особистої поведінки;
  • самим собою, здійснюючи саморефлексію та особистий розвиток, роботу з конфліктами, цінностями і стилем управління.

У свою чергу, щоб постійно вдосконалюватися, чеські вчителі практикують колегіальну підтримку в школі:

  • проводять заняття у тандемах (урок ведуть одночасно двоє педагогів);
  • використовують парне навчання — двоє вчителів різного фаху на уроці, що сприяє обміну досвідом, знаннями та вміннями;
  • ініціюють взаємовідвідування уроків;
  • звертаються до формули «3С» — спільні планування, навчання та рефлексія;
  • надають зворотний зв’язок один одному з відгуками, поясненнями — поважаючи думки й потреби колег, відкрито надавати оцінку.

Довідково:

Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.

Перейти до вмісту