Як захистити права учнів у цифровому середовищі

Захист прав учнів у цифровому середовищі
Поширити

13 квітня 2021 року відбулася онлайн-конференція щодо використання мережі Інтернет учасниками освітнього процесу, організована управлінням Державної служби якості освіти у м. Києві.

«Питання захисту прав дітей в цифровому середовищі є досить актуальними сьогодні. В першу чергу, це пов’язано з пандемією коронавірусу, роботою закладів освіти в дистанційному режимі, віддаленою роботою педагогічних працівників, а також процесом навчання учнів через мережу Інтернет, використання ними різноманітних онлайн-ресурсів у свій вільний час», – зазначив перший заступник Голови Державної служби якості освіти України Олександр ЯКИМЕНКО.

Крім того, перший заступник Голови Служби звернув увагу, що можливість користуватися мережею Інтернет є своєрідною соціалізацією для сучасних учнів. І тому з боку державного сектору постійно вживаються заходи, спрямовані на забезпечення прав дітей в цифровому середовищі.

Участь в заході взяли керівники закладів освіти м. Києва, представники органів місцевого самоврядування, соціальні працівники, педагогічні працівники, шкільні психологи закладів освіти, учасники освітнього процесу.

 

Довідково:

Всесвітня мережа Інтернет надає багато можливостей і, водночас, створює чимало проблем. Наші діти використовують Інтернет як для навчання так і для розваг. За умови правильного використання мережа привчає дітей до самостійної роботи, роботи з великими потоками інформації. Однак діти не завжди дотримуються основних правил безпеки в мережі Інтернет.

Згідно із дослідженням медіаграмотності та інформаційної безпеки підлітків, проведеним Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України в травні-червні 2018 року у регіонах України, опитані відзначили такі відомі їм загрози в Інтернеті: 16 % – залякування, погрози завдати шкоди; 7 % – спілкування з незнайомими людьми з небажаними наслідками, наприклад, небезпечні зустрічі з ними в реальності; 6 % – спонукання до насильства, агресії, підбурювання нетерпимого ставлення до інших. Згідно з соціологічним дослідженням в межах міжнародного проєкту «Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді» 43,5% учнів дуже довіряють своїм викладачам/вчителям, а 75% опитаних вважають, що можуть обговорити свої проблеми з родиною, значить – прийдуть за допомогою у критичній ситуації. Це визначає необхідність дорослим знати, як реагувати та до кого звернутися за допомогою у випадках насильства над дитиною, якщо таке трапиться. Ми прагнемо допомогти батькам і педагогам отримати інформацію щодо захисту дітей від впливу шкідливої інформації.

Як захистити права учнів у цифровому середовищі
Захист прав учнів у цифровому середовищі

13 квітня 2021 року відбулася онлайн-конференція щодо використання мережі Інтернет учасниками освітнього процесу, організована управлінням Державної служби якості освіти у м. Києві.

«Питання захисту прав дітей в цифровому середовищі є досить актуальними сьогодні. В першу чергу, це пов’язано з пандемією коронавірусу, роботою закладів освіти в дистанційному режимі, віддаленою роботою педагогічних працівників, а також процесом навчання учнів через мережу Інтернет, використання ними різноманітних онлайн-ресурсів у свій вільний час», – зазначив перший заступник Голови Державної служби якості освіти України Олександр ЯКИМЕНКО.

Крім того, перший заступник Голови Служби звернув увагу, що можливість користуватися мережею Інтернет є своєрідною соціалізацією для сучасних учнів. І тому з боку державного сектору постійно вживаються заходи, спрямовані на забезпечення прав дітей в цифровому середовищі.

Участь в заході взяли керівники закладів освіти м. Києва, представники органів місцевого самоврядування, соціальні працівники, педагогічні працівники, шкільні психологи закладів освіти, учасники освітнього процесу.

 

Довідково:

Всесвітня мережа Інтернет надає багато можливостей і, водночас, створює чимало проблем. Наші діти використовують Інтернет як для навчання так і для розваг. За умови правильного використання мережа привчає дітей до самостійної роботи, роботи з великими потоками інформації. Однак діти не завжди дотримуються основних правил безпеки в мережі Інтернет.

Згідно із дослідженням медіаграмотності та інформаційної безпеки підлітків, проведеним Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України в травні-червні 2018 року у регіонах України, опитані відзначили такі відомі їм загрози в Інтернеті: 16 % – залякування, погрози завдати шкоди; 7 % – спілкування з незнайомими людьми з небажаними наслідками, наприклад, небезпечні зустрічі з ними в реальності; 6 % – спонукання до насильства, агресії, підбурювання нетерпимого ставлення до інших. Згідно з соціологічним дослідженням в межах міжнародного проєкту «Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді» 43,5% учнів дуже довіряють своїм викладачам/вчителям, а 75% опитаних вважають, що можуть обговорити свої проблеми з родиною, значить – прийдуть за допомогою у критичній ситуації. Це визначає необхідність дорослим знати, як реагувати та до кого звернутися за допомогою у випадках насильства над дитиною, якщо таке трапиться. Ми прагнемо допомогти батькам і педагогам отримати інформацію щодо захисту дітей від впливу шкідливої інформації.

Перейти до вмісту