• Головна /
  • Пресцентр /
  • Як розробити освітню програму для 5-х класів на основі типової освітньої програми

Як розробити освітню програму для 5-х класів на основі типової освітньої програми

Як розробити освітню програму для 5-х класів на основі типової освітньої програми
16 червня 2022 року відбувся вебінар «Упроваджуємо новий державний стандарт базової середньої освіти: як розробити освітню програму на основі типової», організований у партнерстві між Державною службою якості освіти України та Цифровим видавництвом MCFR.

«Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху й самореалізації. Під час розроблення освітньої програми необхідно врахувати освітні потреби учнів, особливості закладу освіти, сповна керуватися академічною автономією», — зазначила Олена СВЯТЕНКО, заступниця директора департаменту — начальниця управління роботи із закладами дошкільної та загальної середньої освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.

Освітні програми за рішенням педагогічної ради закладу освіти можуть бути розроблені на основі:

  • типової освітньої програми, яку затверджує Міністерство освіти і науки України;
  • іншої освітньої програми, не на основі типової, яку затверджує Державна служба якості освіти України.

Та в обох випадках основою для розроблення освітніх програм є державні стандарти. Так, у 2022/2023 навчальному році для 5-х класів вводиться в дію нова типова освітня програма, затверджена наказом МОН України від 19.02.2021 № 235. В її основі — вимоги Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898.

Заклад освіти у своїй освітній програмі самостійно визначає:

  • перелік навчальних предметів та/або інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі;

  • кількість навчальних годин на вивчення інтегрованих курсів з урахуванням навчального навантаження на відповідні навчальні предмети у типовому навчальному плані;

  • предмети/курси варіативного освітнього компоненту з урахуванням освітніх потреб учнів.

При цьому важливо враховувати, що освітні програми передовсім мають відповідати вимогам статті 11 Закону України “Про повну загальну середню освіту”.

Як розробити освітню програму для 5-х класів на основі типової освітньої програми
Як розробити освітню програму для 5-х класів на основі типової освітньої програми
16 червня 2022 року відбувся вебінар «Упроваджуємо новий державний стандарт базової середньої освіти: як розробити освітню програму на основі типової», організований у партнерстві між Державною службою якості освіти України та Цифровим видавництвом MCFR.

«Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху й самореалізації. Під час розроблення освітньої програми необхідно врахувати освітні потреби учнів, особливості закладу освіти, сповна керуватися академічною автономією», — зазначила Олена СВЯТЕНКО, заступниця директора департаменту — начальниця управління роботи із закладами дошкільної та загальної середньої освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.

Освітні програми за рішенням педагогічної ради закладу освіти можуть бути розроблені на основі:

  • типової освітньої програми, яку затверджує Міністерство освіти і науки України;
  • іншої освітньої програми, не на основі типової, яку затверджує Державна служба якості освіти України.

Та в обох випадках основою для розроблення освітніх програм є державні стандарти. Так, у 2022/2023 навчальному році для 5-х класів вводиться в дію нова типова освітня програма, затверджена наказом МОН України від 19.02.2021 № 235. В її основі — вимоги Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898.

Заклад освіти у своїй освітній програмі самостійно визначає:

  • перелік навчальних предметів та/або інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі;

  • кількість навчальних годин на вивчення інтегрованих курсів з урахуванням навчального навантаження на відповідні навчальні предмети у типовому навчальному плані;

  • предмети/курси варіативного освітнього компоненту з урахуванням освітніх потреб учнів.

При цьому важливо враховувати, що освітні програми передовсім мають відповідати вимогам статті 11 Закону України “Про повну загальну середню освіту”.

Перейти до вмісту