• Головна /
  • Пресцентр /
  • Як проходить інтеграція та навчання українських дітей у закладах освіти Чехії?

Як проходить інтеграція та навчання українських дітей у закладах освіти Чехії?

1 червня 2022 року командою Державної служби якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією організовано міжнародний онлайн-семінар за результатами проведеного дослідження щодо навчання українських дітей у Чехії.

З початку повномасштабної військової агресії росії проти України та окупації частини території нашої держави мільйони українських громадян були змушені тимчасово виїхати за кордон, покидаючи місця свого проживання. Значних ушкоджень або цілковитої руйнації зазнали багато закладів освіти в різних областях України, що унеможливило продовження освітнього процесу.

З вітальним словом до учасників семінару звернувся Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Служби, подякував чеським колегам за підтримку у непрості часи й відзначив ґрунтовність, комплексність та практичний зміст презентованого матеріалу. Перший заступник Голови Служби акцентував на важливості поглиблення міжнародного співробітництва для забезпечення прав учасників освітнього процесу за кордоном та наголосив, що Служба перебуває на постійному зв’язку зі шкільними інспекторатами багатьох країн Європи.

Спікер заходу Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора, представив результати Проміжного звіту щодо інтеграції до навчання українських дітей та учнів. За даними дослідження Чеської шкільної інспекції до дитячих садків Чехії зараховано близько чотирьох тисяч українських дітей, а до базових шкіл – понад 26 тисяч учнів, котрі прибули до країни внаслідок збройного конфлікту в Україні. Здобувачі освіти з України у переважній більшості долучені до занять у загальних групах, спільно з чеськими дітьми. Близько 10% закладів освіти організували освітній процес для українських дітей відділено від решти учнів, 7% – комбіновано (вирівнювальне навчання українських учнів у окремій групі та навчання у класі з чеськими однолітками).

Чеські партнери Служби виявили, що для успішної інтеграції українських дітей до нових умов навчання майже 2/3 шкіл та половина дитячих садків призначили координатора для допомоги у розв’язанні потенційних проблемних ситуацій з адаптацією. Освітній простір більшості закладів обладнано двомовними вказівниками. Для ефективної комунікації між учнями з України, їх чеськими однолітками та вчителями у деяких школах створено адаптаційні групи, де особлива увага приділяється опановуванню основ чеської мови та соціалізації. Крім того, близько 90% українських здобувачів освіти забезпечені навчальними матеріалами, шкільними обідами та доступом до позашкільних занять.

У представлених спікером статистичних даних зазначається, що 2/3 чеських шкіл здійснювали моніторинг психічного стану українських учнів. У виявлених випадках здебільшого йшлося про закритість та емоційну вразливість дитини, проте психічні проблеми не вели до труднощів у освітньому процесі та з часом нівелювалися. Дані звіту свідчать, що діти з України та Чехії швидко знаходять спільну мову, формуючи переважно змішані групи, а також підтримують одне одного.

Враховуючи результати дослідження фахівці Чеської шкільної інспекції розробили ряд рекомендацій Міністерству освіти, закладам освіти та їх засновникам, що покликані сприяти інтеграції українських учнів до системи чеської освіти, полегшити процес адаптації. Здійснені кроки також допоможуть забезпечити якісну підготовку шкіл та закладів дошкільної освіти до створення відповідних умов для навчання учнів з України.

Як проходить інтеграція та навчання українських дітей у закладах освіти Чехії?
1 червня 2022 року командою Державної служби якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією організовано міжнародний онлайн-семінар за результатами проведеного дослідження щодо навчання українських дітей у Чехії.

З початку повномасштабної військової агресії росії проти України та окупації частини території нашої держави мільйони українських громадян були змушені тимчасово виїхати за кордон, покидаючи місця свого проживання. Значних ушкоджень або цілковитої руйнації зазнали багато закладів освіти в різних областях України, що унеможливило продовження освітнього процесу.

З вітальним словом до учасників семінару звернувся Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Служби, подякував чеським колегам за підтримку у непрості часи й відзначив ґрунтовність, комплексність та практичний зміст презентованого матеріалу. Перший заступник Голови Служби акцентував на важливості поглиблення міжнародного співробітництва для забезпечення прав учасників освітнього процесу за кордоном та наголосив, що Служба перебуває на постійному зв’язку зі шкільними інспекторатами багатьох країн Європи.

Спікер заходу Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора, представив результати Проміжного звіту щодо інтеграції до навчання українських дітей та учнів. За даними дослідження Чеської шкільної інспекції до дитячих садків Чехії зараховано близько чотирьох тисяч українських дітей, а до базових шкіл – понад 26 тисяч учнів, котрі прибули до країни внаслідок збройного конфлікту в Україні. Здобувачі освіти з України у переважній більшості долучені до занять у загальних групах, спільно з чеськими дітьми. Близько 10% закладів освіти організували освітній процес для українських дітей відділено від решти учнів, 7% – комбіновано (вирівнювальне навчання українських учнів у окремій групі та навчання у класі з чеськими однолітками).

Чеські партнери Служби виявили, що для успішної інтеграції українських дітей до нових умов навчання майже 2/3 шкіл та половина дитячих садків призначили координатора для допомоги у розв’язанні потенційних проблемних ситуацій з адаптацією. Освітній простір більшості закладів обладнано двомовними вказівниками. Для ефективної комунікації між учнями з України, їх чеськими однолітками та вчителями у деяких школах створено адаптаційні групи, де особлива увага приділяється опановуванню основ чеської мови та соціалізації. Крім того, близько 90% українських здобувачів освіти забезпечені навчальними матеріалами, шкільними обідами та доступом до позашкільних занять.

У представлених спікером статистичних даних зазначається, що 2/3 чеських шкіл здійснювали моніторинг психічного стану українських учнів. У виявлених випадках здебільшого йшлося про закритість та емоційну вразливість дитини, проте психічні проблеми не вели до труднощів у освітньому процесі та з часом нівелювалися. Дані звіту свідчать, що діти з України та Чехії швидко знаходять спільну мову, формуючи переважно змішані групи, а також підтримують одне одного.

Враховуючи результати дослідження фахівці Чеської шкільної інспекції розробили ряд рекомендацій Міністерству освіти, закладам освіти та їх засновникам, що покликані сприяти інтеграції українських учнів до системи чеської освіти, полегшити процес адаптації. Здійснені кроки також допоможуть забезпечити якісну підготовку шкіл та закладів дошкільної освіти до створення відповідних умов для навчання учнів з України.

Перейти до вмісту