• Головна /
  • Пресцентр /
  • Як організувати урок, якщо вчитель-«предметник» не має можливості працювати навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?

Як організувати урок, якщо вчитель-«предметник» не має можливості працювати навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?

Як організувати урок, якщо вчитель-«предметник» не має можливості працювати навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?
Як забезпечити виконання навчальних програм з предмета, учитель якого у зв’язку з воєнним станом виїхав за межі території проживання/країни та не має можливості здійснювати освітній процес навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?

Якщо вчителі виїхали за межі території проживання/країни та не мають можливості здійснювати освітній процес навіть з допомогою технологій дистанційного навчання, відповідно до пункту 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, адміністрація закладу зобов’язана вжити заходів для заміни відсутнього працівника.

У спільному листі Міністерства освіти і науки від 28.11.2008 № 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.2008 № 02-5/465 зазначено, що керівники закладів освіти, як правило, повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці погодинно чи за тарифікацією залежно від термінів заміни.

Якщо у закладі освіти працюють два або більше вчителів одного фаху, і хтось із них не має можливості здійснювати освітній процес навіть з допомогою технологій дистанційного навчання, то можливе об’єднання учнів однієї паралелі та їхнє підключення до навчальних занять того вчителя, який здійснює дистанційне навчання з відповідного предмета.

Окрім того, керівник закладу освіти може звернутися до органу управління освітою громади чи іншого закладу освіти з клопотанням долучити учнів класу/паралелі до віртуальних класних кімнат/платформ, які організовані вчителями інших шкіл, щоб діти не залишилися поза освітнім процесом з того чи іншого навчального предмета. Якщо ж не співпадає кількість годин на вивчення предмета чи послідовність тем, то навчання слід продовжувати за програмою закладу, який здійснює дистанційне навчання, із можливістю надання індивідуальних консультацій для учнів та/або необхідних навчальних матеріалів для самостійного опрацювання окремих тем.

За відсутності будь-яких можливостей забезпечити організацію навчання/виконання навчальної програми з предмета шляхом взаємодії з учителем (закладу освіти чи іншого закладу) заступник директора/класний керівник може запропонувати учням скористатися інструментами й ресурсами для дистанційного навчання, які пропонує МОН України. Зокрема йдеться про спільний освітній проєкт Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури та інформаційної політики, українських телеканалів ПЛЮСПЛЮС, «Піксель» та регіональних каналів Суспільного мовника, а також платформ онлайн-телебачення MEGOGO,  Київстар ТБ, 1+1 video та sweet.tv.

Проєкт реалізується на основі Всеукраїнського онлайн-розкладу — ініціативи Міністерства освіти та науки України, в межах якої учні 1–11-ї класів можуть долучитися до відеоуроків, розміщених на платформі YouTube.

Усі охочі можуть використовувати платформу «Всеукраїнська школа онлайн», що містить відеоуроки, конспекти, тестові завдання.

Звертаємо увагу керівників шкіл, що під час воєнного стану дистанційні школи надають безоплатний доступ до навчання. Команда МОН України підготувала перелік шкіл та організацій, які можуть допомогти дітям і сім’ям.

Інший можливий варіант, якщо один з учителів відсутній, то вчитель іншого фаху може вичитати години зі свого предмета. Пізніше педагог, який пропустив уроки, вичитає години зі свого предмета у цьому ж класі.

Якщо неможливо замінити вчителя іншим вчителем тієї самої спеціальності, то допустима заміна іншим педагогічним працівником (наприклад, учителя початкових класів можна замінити асистентом вчителя або вихователем групи подовженого дня).

У першу чергу варто віддавати перевагу навчальним предметам, інтегрованим курсам, що мають релевантний в умовах війни контент, а також адаптувати програму з навчальних предметів, добираючи теми, цікаві та корисні дітям сьогодні.

Як організувати урок, якщо вчитель-«предметник» не має можливості працювати навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?
Як організувати урок, якщо вчитель-«предметник» не має можливості працювати навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?
Як забезпечити виконання навчальних програм з предмета, учитель якого у зв’язку з воєнним станом виїхав за межі території проживання/країни та не має можливості здійснювати освітній процес навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?

Якщо вчителі виїхали за межі території проживання/країни та не мають можливості здійснювати освітній процес навіть з допомогою технологій дистанційного навчання, відповідно до пункту 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, адміністрація закладу зобов’язана вжити заходів для заміни відсутнього працівника.

У спільному листі Міністерства освіти і науки від 28.11.2008 № 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.2008 № 02-5/465 зазначено, що керівники закладів освіти, як правило, повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці погодинно чи за тарифікацією залежно від термінів заміни.

Якщо у закладі освіти працюють два або більше вчителів одного фаху, і хтось із них не має можливості здійснювати освітній процес навіть з допомогою технологій дистанційного навчання, то можливе об’єднання учнів однієї паралелі та їхнє підключення до навчальних занять того вчителя, який здійснює дистанційне навчання з відповідного предмета.

Окрім того, керівник закладу освіти може звернутися до органу управління освітою громади чи іншого закладу освіти з клопотанням долучити учнів класу/паралелі до віртуальних класних кімнат/платформ, які організовані вчителями інших шкіл, щоб діти не залишилися поза освітнім процесом з того чи іншого навчального предмета. Якщо ж не співпадає кількість годин на вивчення предмета чи послідовність тем, то навчання слід продовжувати за програмою закладу, який здійснює дистанційне навчання, із можливістю надання індивідуальних консультацій для учнів та/або необхідних навчальних матеріалів для самостійного опрацювання окремих тем.

За відсутності будь-яких можливостей забезпечити організацію навчання/виконання навчальної програми з предмета шляхом взаємодії з учителем (закладу освіти чи іншого закладу) заступник директора/класний керівник може запропонувати учням скористатися інструментами й ресурсами для дистанційного навчання, які пропонує МОН України. Зокрема йдеться про спільний освітній проєкт Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури та інформаційної політики, українських телеканалів ПЛЮСПЛЮС, «Піксель» та регіональних каналів Суспільного мовника, а також платформ онлайн-телебачення MEGOGO,  Київстар ТБ, 1+1 video та sweet.tv.

Проєкт реалізується на основі Всеукраїнського онлайн-розкладу — ініціативи Міністерства освіти та науки України, в межах якої учні 1–11-ї класів можуть долучитися до відеоуроків, розміщених на платформі YouTube.

Усі охочі можуть використовувати платформу «Всеукраїнська школа онлайн», що містить відеоуроки, конспекти, тестові завдання.

Звертаємо увагу керівників шкіл, що під час воєнного стану дистанційні школи надають безоплатний доступ до навчання. Команда МОН України підготувала перелік шкіл та організацій, які можуть допомогти дітям і сім’ям.

Інший можливий варіант, якщо один з учителів відсутній, то вчитель іншого фаху може вичитати години зі свого предмета. Пізніше педагог, який пропустив уроки, вичитає години зі свого предмета у цьому ж класі.

Якщо неможливо замінити вчителя іншим вчителем тієї самої спеціальності, то допустима заміна іншим педагогічним працівником (наприклад, учителя початкових класів можна замінити асистентом вчителя або вихователем групи подовженого дня).

У першу чергу варто віддавати перевагу навчальним предметам, інтегрованим курсам, що мають релевантний в умовах війни контент, а також адаптувати програму з навчальних предметів, добираючи теми, цікаві та корисні дітям сьогодні.

Перейти до вмісту