Українська мова в освітньому просторі Полтавської області

Українська мова в освітньому просторі Полтавської області: підсумки моніторингу
12 вересня Управлінням Державної служби якості освіти у Полтавській області разом з Уповноваженим із захисту державної мови Тарасом Кременем проведено онлайн-конференцію «Українська мова в освітньому просторі Полтавської області: підсумки моніторингу».

«Від якості функціонування державної мови залежать результати навчання здобувачів освіти. Якщо в учнів добре сформовані мовні і читацькі навички, це сприяє успішності дітей у навчанні та і в житті в цілому», — зазначив Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Державної служби якості освіти України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Тарас КРЕМІНЬ, Уповноважений із захисту із захисту державної мови, звернув увагу на проблему двомовності, яка проявляється в різних сферах життя, та зазначив: «Необхідно, щоб молодь мала доступ до кращого українського продукту, а також є доцільним розширення мережі мовних курсів», — наголосивши на необхідності розробки та затвердження Програми розвитку та функціонування української мови як державної в усіх сфера суспільного життя у Полтавській області.

«Ми творимо наше майбутнє сьогодні, тому мовне питання є дуже актуальним. Учасники освітнього процесу мають дотримуватися чинного законодавства про мову, а педагогам важливо мотивувати учнів спілкуватися рідною українською як у школі, так і за її межами: в родині, з друзями», — наголосив Юрій КРАЩЕНКО, начальник Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області.

У заході взяли участь Максим СТРІХА, перший віце-президент Академії наук вищої школи, Олег ДІДЕНКО, голова постійної комісії з питань освіти, науки та культури Полтавської обласної ради, які зауважили, що «Україна має бути таки українською», і зараз, як ніколи, потрібно цінувати нашу ідентичність та культуру, яка щодня виборюється Збройними силами України на фронті.

Наталія КОРЯГІНА, начальниця відділу моніторингу, сертифікації та контролю Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області, розповіла про результати моніторингу щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі шкіл Полтавської області, що відбувався у формі онлайн-опитування та охопив 988 батьків, 541 учнів та 183 учителів. Згідно з результатами:

  • 82% вчителів вважають українську мову рідною;
  • 59% учнів однаково сприймають контент в Інтернеті як українською, так і російською мовою;
  • 24% учнів спілкуються з однокласниками під час перерви українською мовою; 28% переважно українською, 25% українською та російською в однаковій мірі; 21% переважно російською;
  • 75% батьків мають бажання та/або потребу, після агресії російської федерації, покращити свій рівень володіння української мови та/або вивчити;
  • 78% батьків вважають за доцільне створення безкоштовних курсів/тренінгів/освітніх платформ для покращення володіння державною мовою.

Наталія КОРЯГІНА вказала на важливість мовного оточення для учнів, адже середовище є одним із чинників, яке стримує школярів спілкуватися державною мовою. Разом з тим, дослідження показало, що понад 70% учнів Полтавщини та їх батьків вільно володіють державною мовою.

Про зовнішні та внутрішні чинники, які спонукають учнів та їх батьків, вчителів спілкуватися українською мовою в усіх сферах життя поділилися педагоги-практики, спікери заходу Віра МЕЛЕШКО, завідувачка кафедри української літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Юлія МАЛЮК, заступниця директора Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії імені А. С. Макаренка, Олена ДЕРІЙ, учителька української мови та літератури Спеціалізованої загальноосвітньої школи №5 імені Л. І. Бугаєвської Горішньоплавнівської міської ради.

До заходу долучилося понад 240 учасників: представники органів місцевого самоврядування, директори закладів освіти, викладачі, науковці, вчителі, методисти, студенти — майбутні вчителі-словесники.

Учасники зібрання обговорили рекомендації щодо мови освітнього середовища. Учителям під час освітнього процесу важливо спрямовувати роботу на підвищення мотивації учнів та учениць спілкуватися українською мовою, формувати вміння й навички комунікативного користування засобами мови у різних життєвих ситуаціях.

У межах освітнього процесу, зокрема на уроках української мови та літератури, історії, захисту України, а також під час позакласних заходів, надавати інформацію про значення державної мови для української державності та національної безпеки, про лінгвоцид на тимчасово окупованих територіях та цілеспрямоване просування російської мови державою-агресором з метою послаблення єдності українського народу.

Органи управління освітою та керівники закладів освіти мають посилити контроль за дотриманням педагогічними працівниками вимог законодавства щодо застосування державної мови в освітньому середовищі, а також інформувати педагогічні колективи про чинні нормативні документи з питань мови освітнього процесу.

Українська мова в освітньому просторі Полтавської області
Українська мова в освітньому просторі Полтавської області: підсумки моніторингу
12 вересня Управлінням Державної служби якості освіти у Полтавській області разом з Уповноваженим із захисту державної мови Тарасом Кременем проведено онлайн-конференцію «Українська мова в освітньому просторі Полтавської області: підсумки моніторингу».

«Від якості функціонування державної мови залежать результати навчання здобувачів освіти. Якщо в учнів добре сформовані мовні і читацькі навички, це сприяє успішності дітей у навчанні та і в житті в цілому», — зазначив Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Державної служби якості освіти України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Тарас КРЕМІНЬ, Уповноважений із захисту із захисту державної мови, звернув увагу на проблему двомовності, яка проявляється в різних сферах життя, та зазначив: «Необхідно, щоб молодь мала доступ до кращого українського продукту, а також є доцільним розширення мережі мовних курсів», — наголосивши на необхідності розробки та затвердження Програми розвитку та функціонування української мови як державної в усіх сфера суспільного життя у Полтавській області.

«Ми творимо наше майбутнє сьогодні, тому мовне питання є дуже актуальним. Учасники освітнього процесу мають дотримуватися чинного законодавства про мову, а педагогам важливо мотивувати учнів спілкуватися рідною українською як у школі, так і за її межами: в родині, з друзями», — наголосив Юрій КРАЩЕНКО, начальник Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області.

У заході взяли участь Максим СТРІХА, перший віце-президент Академії наук вищої школи, Олег ДІДЕНКО, голова постійної комісії з питань освіти, науки та культури Полтавської обласної ради, які зауважили, що «Україна має бути таки українською», і зараз, як ніколи, потрібно цінувати нашу ідентичність та культуру, яка щодня виборюється Збройними силами України на фронті.

Наталія КОРЯГІНА, начальниця відділу моніторингу, сертифікації та контролю Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області, розповіла про результати моніторингу щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі шкіл Полтавської області, що відбувався у формі онлайн-опитування та охопив 988 батьків, 541 учнів та 183 учителів. Згідно з результатами:

  • 82% вчителів вважають українську мову рідною;
  • 59% учнів однаково сприймають контент в Інтернеті як українською, так і російською мовою;
  • 24% учнів спілкуються з однокласниками під час перерви українською мовою; 28% переважно українською, 25% українською та російською в однаковій мірі; 21% переважно російською;
  • 75% батьків мають бажання та/або потребу, після агресії російської федерації, покращити свій рівень володіння української мови та/або вивчити;
  • 78% батьків вважають за доцільне створення безкоштовних курсів/тренінгів/освітніх платформ для покращення володіння державною мовою.

Наталія КОРЯГІНА вказала на важливість мовного оточення для учнів, адже середовище є одним із чинників, яке стримує школярів спілкуватися державною мовою. Разом з тим, дослідження показало, що понад 70% учнів Полтавщини та їх батьків вільно володіють державною мовою.

Про зовнішні та внутрішні чинники, які спонукають учнів та їх батьків, вчителів спілкуватися українською мовою в усіх сферах життя поділилися педагоги-практики, спікери заходу Віра МЕЛЕШКО, завідувачка кафедри української літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Юлія МАЛЮК, заступниця директора Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії імені А. С. Макаренка, Олена ДЕРІЙ, учителька української мови та літератури Спеціалізованої загальноосвітньої школи №5 імені Л. І. Бугаєвської Горішньоплавнівської міської ради.

До заходу долучилося понад 240 учасників: представники органів місцевого самоврядування, директори закладів освіти, викладачі, науковці, вчителі, методисти, студенти — майбутні вчителі-словесники.

Учасники зібрання обговорили рекомендації щодо мови освітнього середовища. Учителям під час освітнього процесу важливо спрямовувати роботу на підвищення мотивації учнів та учениць спілкуватися українською мовою, формувати вміння й навички комунікативного користування засобами мови у різних життєвих ситуаціях.

У межах освітнього процесу, зокрема на уроках української мови та літератури, історії, захисту України, а також під час позакласних заходів, надавати інформацію про значення державної мови для української державності та національної безпеки, про лінгвоцид на тимчасово окупованих територіях та цілеспрямоване просування російської мови державою-агресором з метою послаблення єдності українського народу.

Органи управління освітою та керівники закладів освіти мають посилити контроль за дотриманням педагогічними працівниками вимог законодавства щодо застосування державної мови в освітньому середовищі, а також інформувати педагогічні колективи про чинні нормативні документи з питань мови освітнього процесу.

Перейти до вмісту