• Головна /
  • Пресцентр /
  • ТОП-критерії якості освіти в школі: ключові компетентності, всебічний розвиток дитини, цікаві уроки

ТОП-критерії якості освіти в школі: ключові компетентності, всебічний розвиток дитини, цікаві уроки

2 березня 2021 року Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК взяв участь у засіданні колегії Міністерства освіти і науки України, на якому представив результати дослідження «Що думають про якість роботи школи і якість освіти директори шкіл, учні, їхні батьки та освітні експерти».

«Директор школи є управлінцем, а отже й відповідальним за все, що відбувається в закладі, зокрема щодо результатів, яких досягають учні та вчителі. Однак реальність інша: лише 32% директорів вказали на свою вирішальну роль у забезпеченні якості освітньої діяльності школи, а 39% взагалі переклали її на вчителів. Отже у школах потрібно дійти спільного розуміння якості освіти, визначивши стратегічну функцію директора як партнера вчителя, учнів, їхніх батьків в освітньому процесі», — зазначив Руслан ГУРАК.

Серед чинників, що впливають на якість освіти, лише 27% директорів шкіл відзначили налагоджені управлінські процеси, а 14% — роботу керівника над розвитком закладу. Такі дані засвідчують, що директори недостатньо оцінюють свою роль у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школах.

Найважливішим критерієм якості освіти усі респонденти визначили оволодіння учнями ключовими компетентностями:

  • 81% директорів шкіл;
  • 71% учителів;
  • 70% учнів;
  • 50% батьків.

Розуміння компетентностей, необхідності їх набуття свідчать про сприйнятливість концепції Нової української школи. Зокрема, таку її складову, як комфортне освітнє середовище і позитивний мікроклімат, виокремлено серед важливих чинників якісної освіти. Найбільше доброзичливі взаємини з учителями, взаємоповагу і відсутність булінгу цінують учні (78%).

Критеріями, що вказують на якісну школу, учні в першу чергу обрали:

  • доброзичливі взаємини між учнями та вчителями (78%);
  • цікаві уроки (54%);
  • професійність учителів (47%).

Учні найбільш відповідальними за якість освіти назвали самих себе (58%). У відповідях учнів також спостерігається орієнтованість на результат: у топ-критеріїв якості для них — високі бали ЗНО (49%) та навчання, середній бал атестата.

Якість освіти у школі, на думку батьків, вчителів і директорів, передовсім формують:

  • співпраця між учасниками освітнього процесу;
  • безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо);
  • кваліфікація педагогічних працівників;
  • комфортне психологічне середовище.

«Налагодження ефективної співпраці між учителями та учнями — основа розвитку школи, чому найбільше уваги приділяють керівники закладів освіти під час розбудови внутрішньої системи забезпечення якості. При цьому і вчителі, і учні вбачають незначну роль директорів у якості освіти, покладаючи відповідальність на самих себе. Отож потрібно підвищувати рівень обізнаності керівників шкіл у питаннях якості, стратегічного планування, управління закладом освіти», — резюмував Руслан ГУРАК.

Довідково:

Дослідження проведене на замовлення Державної служби якості освіти України дослідницькою агенцією «Vox Populi Agency» у жовтні-листопаді 2020 року в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Опитування організоване методом онлайн-анкетування у 60-ти школах, в яких заплановано інституційні аудити. Відповіді отримано від 4901 респондента, а саме:

  • 59 директорів;
  • 1560 учителів;
  • 1631 батько;
  • 899 учнів;
  • 752 експертів.

Докладно — у:

ТОП-критерії якості освіти в школі: ключові компетентності, всебічний розвиток дитини, цікаві уроки
2 березня 2021 року Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК взяв участь у засіданні колегії Міністерства освіти і науки України, на якому представив результати дослідження «Що думають про якість роботи школи і якість освіти директори шкіл, учні, їхні батьки та освітні експерти».

«Директор школи є управлінцем, а отже й відповідальним за все, що відбувається в закладі, зокрема щодо результатів, яких досягають учні та вчителі. Однак реальність інша: лише 32% директорів вказали на свою вирішальну роль у забезпеченні якості освітньої діяльності школи, а 39% взагалі переклали її на вчителів. Отже у школах потрібно дійти спільного розуміння якості освіти, визначивши стратегічну функцію директора як партнера вчителя, учнів, їхніх батьків в освітньому процесі», — зазначив Руслан ГУРАК.

Серед чинників, що впливають на якість освіти, лише 27% директорів шкіл відзначили налагоджені управлінські процеси, а 14% — роботу керівника над розвитком закладу. Такі дані засвідчують, що директори недостатньо оцінюють свою роль у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школах.

Найважливішим критерієм якості освіти усі респонденти визначили оволодіння учнями ключовими компетентностями:

  • 81% директорів шкіл;
  • 71% учителів;
  • 70% учнів;
  • 50% батьків.

Розуміння компетентностей, необхідності їх набуття свідчать про сприйнятливість концепції Нової української школи. Зокрема, таку її складову, як комфортне освітнє середовище і позитивний мікроклімат, виокремлено серед важливих чинників якісної освіти. Найбільше доброзичливі взаємини з учителями, взаємоповагу і відсутність булінгу цінують учні (78%).

Критеріями, що вказують на якісну школу, учні в першу чергу обрали:

  • доброзичливі взаємини між учнями та вчителями (78%);
  • цікаві уроки (54%);
  • професійність учителів (47%).

Учні найбільш відповідальними за якість освіти назвали самих себе (58%). У відповідях учнів також спостерігається орієнтованість на результат: у топ-критеріїв якості для них — високі бали ЗНО (49%) та навчання, середній бал атестата.

Якість освіти у школі, на думку батьків, вчителів і директорів, передовсім формують:

  • співпраця між учасниками освітнього процесу;
  • безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо);
  • кваліфікація педагогічних працівників;
  • комфортне психологічне середовище.

«Налагодження ефективної співпраці між учителями та учнями — основа розвитку школи, чому найбільше уваги приділяють керівники закладів освіти під час розбудови внутрішньої системи забезпечення якості. При цьому і вчителі, і учні вбачають незначну роль директорів у якості освіти, покладаючи відповідальність на самих себе. Отож потрібно підвищувати рівень обізнаності керівників шкіл у питаннях якості, стратегічного планування, управління закладом освіти», — резюмував Руслан ГУРАК.

Довідково:

Дослідження проведене на замовлення Державної служби якості освіти України дослідницькою агенцією «Vox Populi Agency» у жовтні-листопаді 2020 року в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Опитування організоване методом онлайн-анкетування у 60-ти школах, в яких заплановано інституційні аудити. Відповіді отримано від 4901 респондента, а саме:

  • 59 директорів;
  • 1560 учителів;
  • 1631 батько;
  • 899 учнів;
  • 752 експертів.

Докладно — у:

Перейти до вмісту