• Головна /
  • Пресцентр /
  • Тестування у школах як інструмент моніторингу якості освіти: досвід Чехії

Тестування у школах як інструмент моніторингу якості освіти: досвід Чехії

З 24 до 26 травня 2022 року представники Державної служби якості освіти України та її освітні експерти з ознайомчим візитом відвідали Чеську шкільну інспекцію. Головною метою поїздки стало вивчення досвіду у здійсненні тестувань серед школярів.

За словами Юрія ВЕРГУНА, директора департаменту інституційного аудиту Служби, чеська електронна платформа для перевірки результатів навчання учнів дозволяє здійснити ґрунтовний аналіз освітніх і управлінських процесів шкіл. Впровадження подібної системи тестувань в Україні може створити можливості для ретельнішого моніторингу системи якості освіти, стати додатковим джерелом інформації для відстежування вчителями та батьками прогресу дітей, а також для експертів під час проходження школою інституційного аудиту, допоможе у розробці рекомендацій кожному окремому закладу освіти, зважаючи на отримані результати.

Так, Чеська шкільна інспекція раз на чотири роки в електронному форматі проводить тестування з математики, чеської та іноземної мов у всіх базових школах. Система тестування є адаптивною, передбачає поділ запитань за типами (90% – закриті, 10% – відкриті), рівнями складності.

Розроблені тести використовуються для проведення сертифікованих тестувань, що проводяться у визначені терміни в комп’ютерних класах шкіл. Після проведення сертифікованих тестувань завдання використовуються школами для проведення контрольних робіт або для домашнього тестування, яке доступне усім учасникам освітнього процесу.

Крім обов’язкових основних передбачено можливість проведення додаткових тестувань на вибір з інших предметів і непредметних сфер (наприклад, правил дорожнього руху).

Прикметно, що показники тестування не впливають на оцінювання учнів, а слугують лише для системного збору інформації про дитину, клас, школу, дозволяють вибудувати взаємозв’язок між рівнем освітніх й управлінських процесів закладу та їхнім впливом на результати навчання здобувачів освіти.

Нагадуємо, що цьогоріч Служба розпочала апробацію інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, покликаної підвищити ефективність моніторингу закладів освіти, підготовки й проведення інституційних аудитів, самооцінювання управлінського й освітнього процесів. Ця розробка стала вдалою адаптацією аналогічної чеської програми до особливостей української системи освіти.

Державна служба якості освіти співпрацює з Чеською шкільною інспекцією в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується спільно з Асоціацією з міжнародних питань, за підтримки Чеської агенції розвитку.

Тестування у школах як інструмент моніторингу якості освіти: досвід Чехії
З 24 до 26 травня 2022 року представники Державної служби якості освіти України та її освітні експерти з ознайомчим візитом відвідали Чеську шкільну інспекцію. Головною метою поїздки стало вивчення досвіду у здійсненні тестувань серед школярів.

За словами Юрія ВЕРГУНА, директора департаменту інституційного аудиту Служби, чеська електронна платформа для перевірки результатів навчання учнів дозволяє здійснити ґрунтовний аналіз освітніх і управлінських процесів шкіл. Впровадження подібної системи тестувань в Україні може створити можливості для ретельнішого моніторингу системи якості освіти, стати додатковим джерелом інформації для відстежування вчителями та батьками прогресу дітей, а також для експертів під час проходження школою інституційного аудиту, допоможе у розробці рекомендацій кожному окремому закладу освіти, зважаючи на отримані результати.

Так, Чеська шкільна інспекція раз на чотири роки в електронному форматі проводить тестування з математики, чеської та іноземної мов у всіх базових школах. Система тестування є адаптивною, передбачає поділ запитань за типами (90% – закриті, 10% – відкриті), рівнями складності.

Розроблені тести використовуються для проведення сертифікованих тестувань, що проводяться у визначені терміни в комп’ютерних класах шкіл. Після проведення сертифікованих тестувань завдання використовуються школами для проведення контрольних робіт або для домашнього тестування, яке доступне усім учасникам освітнього процесу.

Крім обов’язкових основних передбачено можливість проведення додаткових тестувань на вибір з інших предметів і непредметних сфер (наприклад, правил дорожнього руху).

Прикметно, що показники тестування не впливають на оцінювання учнів, а слугують лише для системного збору інформації про дитину, клас, школу, дозволяють вибудувати взаємозв’язок між рівнем освітніх й управлінських процесів закладу та їхнім впливом на результати навчання здобувачів освіти.

Нагадуємо, що цьогоріч Служба розпочала апробацію інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, покликаної підвищити ефективність моніторингу закладів освіти, підготовки й проведення інституційних аудитів, самооцінювання управлінського й освітнього процесів. Ця розробка стала вдалою адаптацією аналогічної чеської програми до особливостей української системи освіти.

Державна служба якості освіти співпрацює з Чеською шкільною інспекцією в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується спільно з Асоціацією з міжнародних питань, за підтримки Чеської агенції розвитку.

Перейти до вмісту