Руслан ГУРАК: Важливо вдосконалювати технології дистанційного навчання задля якісної і доступної освіти

«В організації дистанційного навчання визначальними для його якості є чотири форми взаємодії: учень–зміст, учень–учень, учень–вчитель та вчитель–батьки. Як показують результати моніторингових досліджень, більшість учнів задоволені навчанням онлайн. Тому важливо вдосконалювати технології дистанційного навчання, орієнтуючись на замовника освітніх послуг, дитину, аби підвищувати якість надання освітніх послуг», — зазначив Руслан ГУРАК.
Очільник представив результати моніторингових досліджень якості освіти, за якими Служба виокремила чотири чинники якості організації дистанційного навчання:
- досвід упровадження онлайн-навчання;
- забезпечення комп’ютерною технікою і доступом до Інтернету;
- мотивація учнів, вчителів, батьків, директорів шкіл і засновників;
- безпека в Інтернеті.
Ці чинники водночас є і перепонами якості освіти, суголосними з тими, які виокремлюють інспекторати країн Європи, як-от:
- низька мотивація дітей до навчання за відсутності структурованого режиму дня;
- неузгодженість змісту навчальних предметів, які викладаються онлайн, із навчальним планом;
- необмежений доступ учнів до Інтернету, відеоігор під час онлайн-навчання.
Тому Служба пропонує на загальнодержавному рівні:
- унормувати змішане/комбіноване навчання й вимоги, що підтримують його на місцевому рівні;
- запровадити систему вимірювань якості дистанційного навчання;
- здійснювати комплексний підхід у використанні технологій дистанційного навчання.
Довідково:
Від 11 грудня 2020 року працює платформа для дистанційного та змішаного навчання «Всеукраїнська школа онлайн», створена Міністерством освіти та науки України спільно з Українським інститутом розвитку освіти та Міністерством цифрової трансформації України для забезпечення рівного доступу до якісної шкільної освіти учнів 5-11 класів.

«В організації дистанційного навчання визначальними для його якості є чотири форми взаємодії: учень–зміст, учень–учень, учень–вчитель та вчитель–батьки. Як показують результати моніторингових досліджень, більшість учнів задоволені навчанням онлайн. Тому важливо вдосконалювати технології дистанційного навчання, орієнтуючись на замовника освітніх послуг, дитину, аби підвищувати якість надання освітніх послуг», — зазначив Руслан ГУРАК.
Очільник представив результати моніторингових досліджень якості освіти, за якими Служба виокремила чотири чинники якості організації дистанційного навчання:
- досвід упровадження онлайн-навчання;
- забезпечення комп’ютерною технікою і доступом до Інтернету;
- мотивація учнів, вчителів, батьків, директорів шкіл і засновників;
- безпека в Інтернеті.
Ці чинники водночас є і перепонами якості освіти, суголосними з тими, які виокремлюють інспекторати країн Європи, як-от:
- низька мотивація дітей до навчання за відсутності структурованого режиму дня;
- неузгодженість змісту навчальних предметів, які викладаються онлайн, із навчальним планом;
- необмежений доступ учнів до Інтернету, відеоігор під час онлайн-навчання.
Тому Служба пропонує на загальнодержавному рівні:
- унормувати змішане/комбіноване навчання й вимоги, що підтримують його на місцевому рівні;
- запровадити систему вимірювань якості дистанційного навчання;
- здійснювати комплексний підхід у використанні технологій дистанційного навчання.
Довідково:
Від 11 грудня 2020 року працює платформа для дистанційного та змішаного навчання «Всеукраїнська школа онлайн», створена Міністерством освіти та науки України спільно з Українським інститутом розвитку освіти та Міністерством цифрової трансформації України для забезпечення рівного доступу до якісної шкільної освіти учнів 5-11 класів.