Руслан ГУРАК: В Україні понад три тисячі вчителів із чинним сертифікатом

Під час заходу Міністр наголосив, що попри введення воєнного стану в Україні, процес сертифікації у 2022 році не припинився, а кількість учасників зросла порівняно з попередніми роками. «Це вкотре доводить, що українські вчителі не лише навчають учнів, а й вдосконалюють та підтверджують свою майстерність. Сертифікація є ефективною світовою практикою оцінювання професійної діяльності вчителя», – зазначив Сергій Шкарлет.
«Сертифікація — ефективна світова практика оцінювання професійної діяльності вчителя. В Україні стартувала 2019 року, щоб виявляти й заохочувати вчителів з високим рівнем педагогічної майстерності. Сьогодні маємо вже 3098 високомотивованих учителів початкових класів із чинним сертифікатом, що дає їм право на 20%-ову надбавку до ставки заробітної плани і безпосередню участь у ключових процедурах зовнішнього забезпечення якості освіти», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Учасники зустрічі обмінялися враженнями про сертифікацію, її особливості проведення в різні роки та роль у професійному житті вчителя. Зокрема, відзначено логічність і практичність зміни послідовності трьох етапів проведення сертифікації, адже 2019 року вона закінчувалася незалежним тестуванням, яке вчителі-учасники сертифікації запропонували натомість поставити першим як найменш ресурсозатратне.
Нагадаємо основні статистичні дані сертифікації педагогічних працівників 2022 року:
Загально-українська квота на участь у сертифікації |
Кількість учителів початкових класів, |
|||||
зареєстру-валися для участі в сертифікації |
з’явилися на незалежне тестування |
успішно пройшли незалежне тестування |
успішно пройшли само-оцінювання власної педагогічної майстерності |
успішно пройшли вивчення практичного досвіду роботи і сертифікацію |
||
Міністерство освіти і науки України |
2500 |
|||||
Український центр оцінювання якості освіти |
1984 |
|||||
1855 |
||||||
1335 |
||||||
Державна служба якості освіти України |
1326 |
|||||
1171 |
Цьогоріч за результатами вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації комісія Служби встановила пороговий бал на рівні 122. Слід зауважити, що у складі комісії працювали вчителі-практики, котрі успішно пройшли сертифікацію в попередні роки, а також долучилися до сертифікації-2022 в ролі експертів.

Під час заходу Міністр наголосив, що попри введення воєнного стану в Україні, процес сертифікації у 2022 році не припинився, а кількість учасників зросла порівняно з попередніми роками. «Це вкотре доводить, що українські вчителі не лише навчають учнів, а й вдосконалюють та підтверджують свою майстерність. Сертифікація є ефективною світовою практикою оцінювання професійної діяльності вчителя», – зазначив Сергій Шкарлет.
«Сертифікація — ефективна світова практика оцінювання професійної діяльності вчителя. В Україні стартувала 2019 року, щоб виявляти й заохочувати вчителів з високим рівнем педагогічної майстерності. Сьогодні маємо вже 3098 високомотивованих учителів початкових класів із чинним сертифікатом, що дає їм право на 20%-ову надбавку до ставки заробітної плани і безпосередню участь у ключових процедурах зовнішнього забезпечення якості освіти», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Учасники зустрічі обмінялися враженнями про сертифікацію, її особливості проведення в різні роки та роль у професійному житті вчителя. Зокрема, відзначено логічність і практичність зміни послідовності трьох етапів проведення сертифікації, адже 2019 року вона закінчувалася незалежним тестуванням, яке вчителі-учасники сертифікації запропонували натомість поставити першим як найменш ресурсозатратне.
Нагадаємо основні статистичні дані сертифікації педагогічних працівників 2022 року:
Загально-українська квота на участь у сертифікації |
Кількість учителів початкових класів, |
|||||
зареєстру-валися для участі в сертифікації |
з’явилися на незалежне тестування |
успішно пройшли незалежне тестування |
успішно пройшли само-оцінювання власної педагогічної майстерності |
успішно пройшли вивчення практичного досвіду роботи і сертифікацію |
||
Міністерство освіти і науки України |
2500 |
|||||
Український центр оцінювання якості освіти |
1984 |
|||||
1855 |
||||||
1335 |
||||||
Державна служба якості освіти України |
1326 |
|||||
1171 |
Цьогоріч за результатами вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації комісія Служби встановила пороговий бал на рівні 122. Слід зауважити, що у складі комісії працювали вчителі-практики, котрі успішно пройшли сертифікацію в попередні роки, а також долучилися до сертифікації-2022 в ролі експертів.