• Головна /
  • Пресцентр /
  • Руслан ГУРАК: У 2022 році розпочнуться пілотні інституційні аудити у закладах дошкільної та позашкільної освіти

Руслан ГУРАК: У 2022 році розпочнуться пілотні інституційні аудити у закладах дошкільної та позашкільної освіти

14 грудня 2021 року відбулося розширене засідання колегії та громадської ради при Державній службі якості освіти України, на якому підсумовано результати роботи за рік і схвалено завдання діяльності на наступний.

«У 2022 році Державна служба якості освіти проведе пілотні інституційні аудити в закладах дошкільної та позашкільної освіти. Уже напрацьовані й апробовані методи та інструменти для вивчення освітнього і управлінського процесів, щоб допомогти педагогічним колективам розробити стратегії розвитку закладів задля підвищення якості освітньої діяльності. Дієвість інституційних аудитів доведено у сфері загальної середньої освіти», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Служби.

У 2021 році відбулося 292 інституційних аудити шкіл. Отримані дані свідчать про тенденції, спільні і для сільських, і для міських закладів освіти, а це — успішні практики:

  • профілактики булінгу й дискримінації;
  • створення інклюзивного, розвивального та мотивувального освітнього простору;
  • забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • формування ключових компетентностей і наскрізних умінь в учнів.

Водночас виявлені загальні проблеми, розв’язати які педагогічні колективи можуть лише у співпраці з засновниками шкіл. Тож на допомогу закладам освіти і громадам Служба розробила:

Після проведених інституційних аудитів у 94-х школах (32%) засновники вже розпочали виконання наданих рекомендацій щодо вдосконалення діяльності закладів освіти.

Задля підвищення ефективності моніторингу закладів освіти та підготовки й проведення інституційних аудитів Служба здійснює тестування і адаптацію інформаційної системи EvaluEd. У перспективі ця система застосовуватиметься також для:

  • самооцінювання закладів освіти;
  • організації окремих етапів сертифікації педагогічних працівників;
  • проведення заходів державного нагляду (контролю);
  • аналізу діяльності органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення якості освіти.

Цьогоріч завершено пілотування сертифікації педагогічних працівників. Протягом трьох років 4170 учителів початкових класів взяли участь у сертифікації, з них успішно пройшли 2632 особи (63%). Враховуючи позитивний досвід реалізації сертифікації педагогічних працівників у 2019-2021 роках та схвальні відгуки педагогічної спільноти, Служба запропонує Міністерству освіти і науки України:

  • продовжити впровадження сертифікації у початковій школі;
  • розглянути можливість започаткування пілотного проєкту з сертифікації вчителів української мови та математики, які працюють в базовій школі.

Також Служба продовжить 2022 році вивчення діяльності виконавчої влади та місцевого самоврядування у громадах щодо дотримання ними вимог законодавства з питань освіти і забезпечення її якості на відповідних територіях.

Громадська рада схвалила проєкт Орієнтовного плану консультацій з громадськістю Служби на 2022 рік, яким передбачено, зокрема, громадські обговорення проєктів порядків проведення інституційних аудитів закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.

Розширене засідання колегії та громадської ради

Виступ Алли Бондар, заступниці голови Служби

Члени колегії

Руслан ГУРАК: У 2022 році розпочнуться пілотні інституційні аудити у закладах дошкільної та позашкільної освіти
14 грудня 2021 року відбулося розширене засідання колегії та громадської ради при Державній службі якості освіти України, на якому підсумовано результати роботи за рік і схвалено завдання діяльності на наступний.

«У 2022 році Державна служба якості освіти проведе пілотні інституційні аудити в закладах дошкільної та позашкільної освіти. Уже напрацьовані й апробовані методи та інструменти для вивчення освітнього і управлінського процесів, щоб допомогти педагогічним колективам розробити стратегії розвитку закладів задля підвищення якості освітньої діяльності. Дієвість інституційних аудитів доведено у сфері загальної середньої освіти», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Служби.

У 2021 році відбулося 292 інституційних аудити шкіл. Отримані дані свідчать про тенденції, спільні і для сільських, і для міських закладів освіти, а це — успішні практики:

  • профілактики булінгу й дискримінації;
  • створення інклюзивного, розвивального та мотивувального освітнього простору;
  • забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • формування ключових компетентностей і наскрізних умінь в учнів.

Водночас виявлені загальні проблеми, розв’язати які педагогічні колективи можуть лише у співпраці з засновниками шкіл. Тож на допомогу закладам освіти і громадам Служба розробила:

Після проведених інституційних аудитів у 94-х школах (32%) засновники вже розпочали виконання наданих рекомендацій щодо вдосконалення діяльності закладів освіти.

Задля підвищення ефективності моніторингу закладів освіти та підготовки й проведення інституційних аудитів Служба здійснює тестування і адаптацію інформаційної системи EvaluEd. У перспективі ця система застосовуватиметься також для:

  • самооцінювання закладів освіти;
  • організації окремих етапів сертифікації педагогічних працівників;
  • проведення заходів державного нагляду (контролю);
  • аналізу діяльності органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення якості освіти.

Цьогоріч завершено пілотування сертифікації педагогічних працівників. Протягом трьох років 4170 учителів початкових класів взяли участь у сертифікації, з них успішно пройшли 2632 особи (63%). Враховуючи позитивний досвід реалізації сертифікації педагогічних працівників у 2019-2021 роках та схвальні відгуки педагогічної спільноти, Служба запропонує Міністерству освіти і науки України:

  • продовжити впровадження сертифікації у початковій школі;
  • розглянути можливість започаткування пілотного проєкту з сертифікації вчителів української мови та математики, які працюють в базовій школі.

Також Служба продовжить 2022 році вивчення діяльності виконавчої влади та місцевого самоврядування у громадах щодо дотримання ними вимог законодавства з питань освіти і забезпечення її якості на відповідних територіях.

Громадська рада схвалила проєкт Орієнтовного плану консультацій з громадськістю Служби на 2022 рік, яким передбачено, зокрема, громадські обговорення проєктів порядків проведення інституційних аудитів закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.

Розширене засідання колегії та громадської ради

Виступ Алли Бондар, заступниці голови Служби

Члени колегії

Перейти до вмісту