• Головна /
  • Пресцентр /
  • Руслан ГУРАК: Школи компенсують втрати навчального часу збільшенням самостійної роботи учнів

Руслан ГУРАК: Школи компенсують втрати навчального часу збільшенням самостійної роботи учнів

Круглий стіл «Вплив війни на результати навчання»
22 лютого 2023 року з ініціативи Державної служби якості освіти України та за підтримки Міністерства освіти і науки України відбувся круглий стіл «Вплив війни на результати навчання» на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (Черкаська область).

«Ми маємо навчити дитину вчитися. Маємо від загального перейти до конкретного. Маємо зробити усе можливе, аби здобувачі освіти надолужили прогалини у знаннях, які виникли через війну. Попри воєнний стан, за результатами дослідження, безперервний доступ до освітнього процесу мали майже 70% учнів. Водночас у минулому навчальному році під час пандемії коронавірусу ця частка становила 50% учнів. Нині майже 80% дітей, які перебувають за кордоном, мають постійний доступ до освітнього процесу в українських школах», — зазначив Сергій ШКАРЛЕТ, Міністр освіти і науки України.

«Умови повномасштабної війни передовсім негативно впливають на загальний психолого-емоційний стан учнів, а це натомість спричиняє зниження мотивації дітей. Учителі вже зауважують, що погіршуються навчальні результати учнів з математики, іноземних мов, української та інформатики. Наші ж дослідження вказують також про непропорційне зростання завдань на самостійно роботу учнів як спосіб компенсувати школами втрати навчального часу», — зауважив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Під час заходу відбулося обговорення питань щодо:

  • здобутків і втрат у результатах навчання здобувачів освіти в умовах війни;
  • використання й тлумачення понять «освітні прогалини», «освітні втрати», «навчальні втрати», «освітні розриви», «втрати в навчанні»;
  • компенсаторних заходів для здобувачів освіти в умовах війни.

Учасники дискусії одностайно погодилися з пропозицією про необхідність розроблення ефективної системи національного вимірювання навчальних результатів здобувачів освіти.

З доповідями виступили також голова комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій БАБАК, голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Юлія ГРИШИНА, президент Національної академії педагогічних наук Василь КРЕМЕНЬ, голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Андрій БУТЕНКО, заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна ВАКУЛЕНКО, голова Черкаської обласної військової державної адміністрації Ігор ТАБУРЕЦЬ, начальник управління освіти і науки Черкаської обласної військової адміністрації Валерій ДАНИЛЕВСЬКИЙ, ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Олександр БЕЗЛЮДНИЙ, фахівчиня секції освіти ЮНІСЕФ Світлана СТУКАЛО, співголова громадської організації «Батьки SOS» Олена ПАРФЬОНОВА, директорка Черкаської гімназії № 9 імені О. М. Луценка Ірина ТОПЧІЙ.

Руслан ГУРАК: Школи компенсують втрати навчального часу збільшенням самостійної роботи учнів
Круглий стіл «Вплив війни на результати навчання»
22 лютого 2023 року з ініціативи Державної служби якості освіти України та за підтримки Міністерства освіти і науки України відбувся круглий стіл «Вплив війни на результати навчання» на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (Черкаська область).

«Ми маємо навчити дитину вчитися. Маємо від загального перейти до конкретного. Маємо зробити усе можливе, аби здобувачі освіти надолужили прогалини у знаннях, які виникли через війну. Попри воєнний стан, за результатами дослідження, безперервний доступ до освітнього процесу мали майже 70% учнів. Водночас у минулому навчальному році під час пандемії коронавірусу ця частка становила 50% учнів. Нині майже 80% дітей, які перебувають за кордоном, мають постійний доступ до освітнього процесу в українських школах», — зазначив Сергій ШКАРЛЕТ, Міністр освіти і науки України.

«Умови повномасштабної війни передовсім негативно впливають на загальний психолого-емоційний стан учнів, а це натомість спричиняє зниження мотивації дітей. Учителі вже зауважують, що погіршуються навчальні результати учнів з математики, іноземних мов, української та інформатики. Наші ж дослідження вказують також про непропорційне зростання завдань на самостійно роботу учнів як спосіб компенсувати школами втрати навчального часу», — зауважив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Під час заходу відбулося обговорення питань щодо:

  • здобутків і втрат у результатах навчання здобувачів освіти в умовах війни;
  • використання й тлумачення понять «освітні прогалини», «освітні втрати», «навчальні втрати», «освітні розриви», «втрати в навчанні»;
  • компенсаторних заходів для здобувачів освіти в умовах війни.

Учасники дискусії одностайно погодилися з пропозицією про необхідність розроблення ефективної системи національного вимірювання навчальних результатів здобувачів освіти.

З доповідями виступили також голова комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій БАБАК, голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Юлія ГРИШИНА, президент Національної академії педагогічних наук Василь КРЕМЕНЬ, голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Андрій БУТЕНКО, заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна ВАКУЛЕНКО, голова Черкаської обласної військової державної адміністрації Ігор ТАБУРЕЦЬ, начальник управління освіти і науки Черкаської обласної військової адміністрації Валерій ДАНИЛЕВСЬКИЙ, ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Олександр БЕЗЛЮДНИЙ, фахівчиня секції освіти ЮНІСЕФ Світлана СТУКАЛО, співголова громадської організації «Батьки SOS» Олена ПАРФЬОНОВА, директорка Черкаської гімназії № 9 імені О. М. Луценка Ірина ТОПЧІЙ.

Перейти до вмісту