Розвиток системи оцінювання якості освіти: обмін досвідом між Україною та Чехією

Представники територіальних органів Служби ознайомилися з досвідом чеських колег щодо:
- використання результатів міжнародних моніторингових досліджень PISA для підвищення якості освіти;
- впровадження системи управління якістю освіти в Чеській шкільній інспекції;
- розроблення критеріїв оцінювання, методичних коментарів і рекомендацій;
- розгляду скарг громадян на діяльність шкіл та підготовки до перевірок.
Керівництво Чеської шкільної інспекції акцентувало увагу на ролі директора школи в забезпеченні якості освіти. Під час інспектування оцінюються управлінські процеси та заходи, розроблені за результатами самооцінювання діяльності школи. А в ході інтерв’ю інспектори з’ясовують, чи вважає директор питання забезпечення якості освітньої діяльності своїм пріоритетом, чи працює над цим системно з огляду на концепцію розвитку школи, чи ж реагує лише на ситуативні проблеми.
За роки діяльності Чеська шкільна інспекція виокремила такі критичні питання в освіті своєї країни, частина яких суголосна й українським:
- висока різниця у якості навчання серед шкіл за регіонами;
- старіння педагогічних колективів;
- недостатні компетенції вчителів для сталого розвитку освіти;
- нехтування потенціалом педагогічної діагностики, формувального оцінювання та самооцінювання;
- уникання системних змін.
Міжнародний обмін досвідом у межах проєкту дає змогу оцінити можливості двох країн, визначити ефективні рішення та системно втілювати їх задля підвищення якості освіти.
Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», що реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України за підтримки Чеської агенції розвитку.

Представники територіальних органів Служби ознайомилися з досвідом чеських колег щодо:
- використання результатів міжнародних моніторингових досліджень PISA для підвищення якості освіти;
- впровадження системи управління якістю освіти в Чеській шкільній інспекції;
- розроблення критеріїв оцінювання, методичних коментарів і рекомендацій;
- розгляду скарг громадян на діяльність шкіл та підготовки до перевірок.
Керівництво Чеської шкільної інспекції акцентувало увагу на ролі директора школи в забезпеченні якості освіти. Під час інспектування оцінюються управлінські процеси та заходи, розроблені за результатами самооцінювання діяльності школи. А в ході інтерв’ю інспектори з’ясовують, чи вважає директор питання забезпечення якості освітньої діяльності своїм пріоритетом, чи працює над цим системно з огляду на концепцію розвитку школи, чи ж реагує лише на ситуативні проблеми.
За роки діяльності Чеська шкільна інспекція виокремила такі критичні питання в освіті своєї країни, частина яких суголосна й українським:
- висока різниця у якості навчання серед шкіл за регіонами;
- старіння педагогічних колективів;
- недостатні компетенції вчителів для сталого розвитку освіти;
- нехтування потенціалом педагогічної діагностики, формувального оцінювання та самооцінювання;
- уникання системних змін.
Міжнародний обмін досвідом у межах проєкту дає змогу оцінити можливості двох країн, визначити ефективні рішення та системно втілювати їх задля підвищення якості освіти.
Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», що реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України за підтримки Чеської агенції розвитку.