Перейти до вмісту
  • Головна /
  • Пресцентр /
  • Публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України за 2024 рік

Публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України за 2024 рік

Публічний звіт 2024
18 лютого відбувся публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України Руслана ГУРАКА за 2024 рік.
Поширити

«Державна служба якості освіти напрацювала значну базу даних про стан системи освіти України в умовах воєнного стану. Вся аналітична інформація оприлюднена на вебсайті й системно надається Уряду. Та важливо також, щоб і освітянська спільнота, і експертне середовище опиралися на репрезентативні дослідження для побудови траєкторій забезпечення якості освіти, подолання освітніх втрат і розривів, усвідомлюючи цінність діяти злагоджено задля майбутнього наших дітей», — зауважив Руслан ГУРАК, Голова Служби.

У 1091-й день повномасштабної війни презентовано результати діяльності за минулий рік та окреслено плани і виклики на 2025 рік.

Сертифікація педагогічних працівників

У 2024 році з 2984 учителів успішно пройшли сертифікацію 1478 (52%):

  • 651 учитель початкових класів;
  • 380 учителів української мови та літератури;
  • 297 учителів історії та громадянських дисциплін;
  • 150 вчителів математики.

Для забезпечення третього етапу — вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації — підготовлено 2769 експертів.

Сертифікація вчителів 2024 року

ІАС «EvaluEd»

1789 закладів загальної середньої освіти провели самооцінювання освітніх та управлінських процесів із використанням інформаційної (аналітичної) системи «EvaluEd». Уперше апробовано систему для проведення інституційного аудиту в одному зі столичних ліцеїв.

У системі загалом зареєстровано 15 643 користувачі (заклади загальної середньої, професійно-технічної освіти та засновники).

Акредитація освітньо-професійних програм

Ключовий акцент в акредитації освітньо-професійних програм — на практичній співпраці закладів фахової передвищої освіти із роботодавцями. Критерії та індикатори оцінювання оновлено з тією ціллю, щоб визначати, наскільки налагоджене партнерство між закладом освіти і роботодавцями задля конкурентоздатності та працевлаштування випускників.

За результатами акредитаційної експертизи прийнято рішення щодо акредитації 194 освітньо-професійних програм. Проведено постакредитаційний моніторинг 63 освітньо-професійних програм, щодо яких раніше прийнято рішення про умовну (відкладену) акредитацію без проведення акредитаційної експертизи.

Акредитація освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти

Державний нагляд (контроль) у сфері освіти

З початку 2024 року Службі дозволено проводити позапланові заходи державного нагляду (контролю). Здійснено 183 позапланових заходів, з них:

У 19 закладах вищої освіти, в яких виявлено зростання динаміки зарахування чоловіків призовного віку, здійснено позапланові заходи державного нагляду (контролю) в межах моніторингового дослідження ризиків та проблемних питань якості організації освітнього процесу. Ще п’ять перевірок стосувалися питання дотримання чинного законодавства у сфері вищої освіти на третьому (освітньо-науковому/освітньо-творчому) рівні вищої освіти.

Аналіз діяльності місцевих органів управління освітою

Минулоріч Служба та її територіальні органи проаналізували діяльність 117 місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти.

Центральний апарат Служби здійснив вісім аналізів діяльності регіональних органів управління освітою (Вінницька, Волинська, Кіровоградська, Закарпатська, Львівська області та місто Чернівці) з окремих питань реалізації державної політики у сфері дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти.

Територіальні органи Служби вивчили діяльність 109 місцевих органів управління освітою з різних питань.

Моніторинг якості освіти

Протягом 2024 року проведено вісім моніторингових досліджень у системі освіти з питань:

  1. якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану (ІІ етап);

  2. підготовки закладів освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році;

  3. сформованості соціально-емоційних навичок в учасників освітнього процесу (ДоСЕН);

  4. організації та проведення вступної кампанії у закладах фахової передвищої та вищої освіти;

  5. базових аспектів організації освітнього процесу в закладах фахової передвищої та вищої освіти в умовах воєнного стану;

  6. забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі;

  7. якості освіти у закладах фахової передвищої освіти;

  8. організації освітнього процесу для здобувачів освіти чоловічої статі призовного віку денної форми навчання у закладах вищої освіти.

Завдяки отриманим даним вдалося оперативно оцінити стан сфери, виокремити тенденції, сильні та слабкі сторони освітнього процесу, можливості й загрози та розробити рекомендації для застосування позитивних практик і вдалих рішень в умовах продовження воєнного стану.

Моніторинг якості освітньої діяльності та якості освіти

Насамкінець Руслан ГУРАК закцентував на важливості виконання таких завдань на 2025 рік:

  • відновити інституційні аудити закладів загальної середньої освіти у плановому порядку та інтегрувати для цієї мети систему EvaluEd;
  • апробувати процедуру й інструментарій проведення інституційних аудитів у закладах дошкільної освіти;
  • здійснити перехід до освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти за дуальною формою навчання;
  • передбачити можливість умовної акредитації освітньо-професійних програм для закладів фахової передвищої освіти лише в прифронтових регіонах.
Публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України за 2024 рік
Публічний звіт 2024
18 лютого відбувся публічний звіт Голови Державної служби якості освіти України Руслана ГУРАКА за 2024 рік.

«Державна служба якості освіти напрацювала значну базу даних про стан системи освіти України в умовах воєнного стану. Вся аналітична інформація оприлюднена на вебсайті й системно надається Уряду. Та важливо також, щоб і освітянська спільнота, і експертне середовище опиралися на репрезентативні дослідження для побудови траєкторій забезпечення якості освіти, подолання освітніх втрат і розривів, усвідомлюючи цінність діяти злагоджено задля майбутнього наших дітей», — зауважив Руслан ГУРАК, Голова Служби.

У 1091-й день повномасштабної війни презентовано результати діяльності за минулий рік та окреслено плани і виклики на 2025 рік.

Сертифікація педагогічних працівників

У 2024 році з 2984 учителів успішно пройшли сертифікацію 1478 (52%):

  • 651 учитель початкових класів;
  • 380 учителів української мови та літератури;
  • 297 учителів історії та громадянських дисциплін;
  • 150 вчителів математики.

Для забезпечення третього етапу — вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації — підготовлено 2769 експертів.

Сертифікація вчителів 2024 року

ІАС «EvaluEd»

1789 закладів загальної середньої освіти провели самооцінювання освітніх та управлінських процесів із використанням інформаційної (аналітичної) системи «EvaluEd». Уперше апробовано систему для проведення інституційного аудиту в одному зі столичних ліцеїв.

У системі загалом зареєстровано 15 643 користувачі (заклади загальної середньої, професійно-технічної освіти та засновники).

Акредитація освітньо-професійних програм

Ключовий акцент в акредитації освітньо-професійних програм — на практичній співпраці закладів фахової передвищої освіти із роботодавцями. Критерії та індикатори оцінювання оновлено з тією ціллю, щоб визначати, наскільки налагоджене партнерство між закладом освіти і роботодавцями задля конкурентоздатності та працевлаштування випускників.

За результатами акредитаційної експертизи прийнято рішення щодо акредитації 194 освітньо-професійних програм. Проведено постакредитаційний моніторинг 63 освітньо-професійних програм, щодо яких раніше прийнято рішення про умовну (відкладену) акредитацію без проведення акредитаційної експертизи.

Акредитація освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти

Державний нагляд (контроль) у сфері освіти

З початку 2024 року Службі дозволено проводити позапланові заходи державного нагляду (контролю). Здійснено 183 позапланових заходів, з них:

У 19 закладах вищої освіти, в яких виявлено зростання динаміки зарахування чоловіків призовного віку, здійснено позапланові заходи державного нагляду (контролю) в межах моніторингового дослідження ризиків та проблемних питань якості організації освітнього процесу. Ще п’ять перевірок стосувалися питання дотримання чинного законодавства у сфері вищої освіти на третьому (освітньо-науковому/освітньо-творчому) рівні вищої освіти.

Аналіз діяльності місцевих органів управління освітою

Минулоріч Служба та її територіальні органи проаналізували діяльність 117 місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти.

Центральний апарат Служби здійснив вісім аналізів діяльності регіональних органів управління освітою (Вінницька, Волинська, Кіровоградська, Закарпатська, Львівська області та місто Чернівці) з окремих питань реалізації державної політики у сфері дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти.

Територіальні органи Служби вивчили діяльність 109 місцевих органів управління освітою з різних питань.

Моніторинг якості освіти

Протягом 2024 року проведено вісім моніторингових досліджень у системі освіти з питань:

  1. якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану (ІІ етап);

  2. підготовки закладів освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році;

  3. сформованості соціально-емоційних навичок в учасників освітнього процесу (ДоСЕН);

  4. організації та проведення вступної кампанії у закладах фахової передвищої та вищої освіти;

  5. базових аспектів організації освітнього процесу в закладах фахової передвищої та вищої освіти в умовах воєнного стану;

  6. забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі;

  7. якості освіти у закладах фахової передвищої освіти;

  8. організації освітнього процесу для здобувачів освіти чоловічої статі призовного віку денної форми навчання у закладах вищої освіти.

Завдяки отриманим даним вдалося оперативно оцінити стан сфери, виокремити тенденції, сильні та слабкі сторони освітнього процесу, можливості й загрози та розробити рекомендації для застосування позитивних практик і вдалих рішень в умовах продовження воєнного стану.

Моніторинг якості освітньої діяльності та якості освіти

Насамкінець Руслан ГУРАК закцентував на важливості виконання таких завдань на 2025 рік:

  • відновити інституційні аудити закладів загальної середньої освіти у плановому порядку та інтегрувати для цієї мети систему EvaluEd;
  • апробувати процедуру й інструментарій проведення інституційних аудитів у закладах дошкільної освіти;
  • здійснити перехід до освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти за дуальною формою навчання;
  • передбачити можливість умовної акредитації освітньо-професійних програм для закладів фахової передвищої освіти лише в прифронтових регіонах.