• Головна /
  • Пресцентр /
  • Повернення учнів до школи після дистанційного навчання: досвід Чеської Республіки

Повернення учнів до школи після дистанційного навчання: досвід Чеської Республіки

08 липня 2021 року відбувся міжнародний семінар «Оцінювання процесу повернення учнів до школи після тривалого періоду дистанційного навчання у Чеській Республіці».
Поширити

Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки, презентував методичні рекомендації для підготовки процесу адаптації учнів у школах після тривалого навчання дистанційно. Мета рекомендацій — допомогти школам розробити правила та плани для адаптаційного періоду і педагогічної роботи у зв’язку з поверненням учнів до шкіл.

Важливим підготовчим етапом було анкетування батьків учнів, вчителів, класних керівників та директорів шкіл, щоб переконатися, чи всі однозначно сприйняли методичні рекомендації та готові їх реалізувати. Водночас школи отримали першочергові завдання:

  • ознайомити учнів та батьків із планами школи, щоб запобігти дезінформації;
  • рефлексувати досвід дистанційного навчання, виокремивши процедури, які доречно й надалі інтегрувати в освітній процес;
  • узгодити головні правила адаптаційного періоду (особливості оцінювання учнів, роботи з тими, хто не мав змоги навчатися онлайн, проведення уроків надворі).

Адаптаційний період школи мають розпланувати на два-три тижні, під час яких рекомендовано:

  • застосовувати «полегшений» розклад уроків з акцентом на фізичну активність та заняття надворі;
  • застосовувати індивідуальний підхід до кожного учня, ефективно розв’язувати проблеми у навчанні, уникати оцінювання та домашніх завдань;
  • організовувати щоденні зустрічі класного керівника з учнями, отримувати зворотний зв’язок від батьків та надавати їм допомогу;
  • приділяти увагу темам, пов’язаним із психічним здоров’ям, звертатися до видів діяльності на посилення стосунків, комунікації та співпраці, підтримку саморегуляції.

Захід організовано в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти у регіонах України», який реалізується за співпраці між Державною службою якості освіти України, Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією і за підтримки Чеської агенції розвитку.

Повернення учнів до школи після дистанційного навчання: досвід Чеської Республіки
08 липня 2021 року відбувся міжнародний семінар «Оцінювання процесу повернення учнів до школи після тривалого періоду дистанційного навчання у Чеській Республіці».

Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки, презентував методичні рекомендації для підготовки процесу адаптації учнів у школах після тривалого навчання дистанційно. Мета рекомендацій — допомогти школам розробити правила та плани для адаптаційного періоду і педагогічної роботи у зв’язку з поверненням учнів до шкіл.

Важливим підготовчим етапом було анкетування батьків учнів, вчителів, класних керівників та директорів шкіл, щоб переконатися, чи всі однозначно сприйняли методичні рекомендації та готові їх реалізувати. Водночас школи отримали першочергові завдання:

  • ознайомити учнів та батьків із планами школи, щоб запобігти дезінформації;
  • рефлексувати досвід дистанційного навчання, виокремивши процедури, які доречно й надалі інтегрувати в освітній процес;
  • узгодити головні правила адаптаційного періоду (особливості оцінювання учнів, роботи з тими, хто не мав змоги навчатися онлайн, проведення уроків надворі).

Адаптаційний період школи мають розпланувати на два-три тижні, під час яких рекомендовано:

  • застосовувати «полегшений» розклад уроків з акцентом на фізичну активність та заняття надворі;
  • застосовувати індивідуальний підхід до кожного учня, ефективно розв’язувати проблеми у навчанні, уникати оцінювання та домашніх завдань;
  • організовувати щоденні зустрічі класного керівника з учнями, отримувати зворотний зв’язок від батьків та надавати їм допомогу;
  • приділяти увагу темам, пов’язаним із психічним здоров’ям, звертатися до видів діяльності на посилення стосунків, комунікації та співпраці, підтримку саморегуляції.

Захід організовано в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти у регіонах України», який реалізується за співпраці між Державною службою якості освіти України, Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією і за підтримки Чеської агенції розвитку.