• Головна /
  • Пресцентр /
  • Початок 2022/2023 навчального року у закладах фахової передвищої та вищої освіти: результати опитування

Початок 2022/2023 навчального року у закладах фахової передвищої та вищої освіти: результати опитування

Початок 2022/2023 навчального року у закладах фахової передвищої та вищої освіти: результати опитування
Державна служба якості освіти України спільно з Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти у період з 05-14 вересня 2022 року провели анонімне онлайн-опитування педагогічних,  науково-педагогічних працівників і здобувачів освіти закладів фахової передвищої та вищої освіти щодо рівня їхньої задоволеності організацією освітнього процесу на початку 2022/2023 навчального року в умовах воєнного стану.

Дослідження показало, що на початок 2022/2023 навчального року кожен четвертий респондент повернувся до місця перебування закладу освіти (15% студентів та 30% викладачів), ще 6% учасників опитування заявили, що планують це зробити протягом кількох тижнів, втім кожен п’ятий не має змоги повернутися.

Найбільш мобільними є здобувачі освіти, натомість викладачі коледжів (75%) та закладів вищої освіти (67%) залишалися за місцем провадження закладом освітньої діяльності.

Формат і якість організації освітнього процесу

Заклади фахової передвищої та вищої освіти обрали дистанційний (40%) та очно-дистанційний (34%) формати роботи. Водночас кожен п’ятий респондент (20%) повідомив, що освітній процес у 2022/2023 навчальному році розпочався в аудиторіях (очно).Форма організації освітнього процесу в закладах фахової передвищої та вищої освіти на початку 2022/2023 навчального року за областями

Більшість педагогічних працівників (85%) та здобувачів (68%) закладів фахової передвищої освіти, а також науково-педагогічних працівників (70%) закладів вищої освіти, у яких новий навчальний рік розпочався в офлайн-форматі, задоволені відновленням освітнього процесу в очній формі.

Переважна більшість респондентів (80% викладачів та 90% студентів) схвально оцінили і якість надання освітніх послуг, і результати навчання здобувачів. Майже 11% респондентів визнали покращення системи якості освіти. Дві третини респондентів (74%) вважають, що загальний рівень якості освітніх послуг не змінився порівняно минулим роком. Натоміть про її погіршення зазначили 13% респондентів, зокрема 14% здобувачів фахової передвищої та 56% здобувачів вищої освіти, 8% педагогічних і 22% науково-педагогічних працівників.

Якість навчання/викладання у закладах фахової передвищої та вищої освіти - початок 2022/2023 навчального року

Більшість науково-педагогічних працівників (90%) та здобувачів вищої освіти (70%) вважають ефективними заходи, яких вживають заклади вищої освіти та їх підрозділи для забезпечення якості навчання й викладання. Втім кожен п’ятий студент вважає, що такі заходи формальні.

Оцінка рівня безпеки за очного навчання

Половина опитаних здобувачів фахової передвищої освіти (49%) вважають рівень безпеки в офлайн-форматі достатнім, тоді як таку думку поділяє тільки кожен третій з опитаних студентів закладів вищої освіти (36%).

Респонденти з числа педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої та вищої освіти традиційно більш високо оцінюють можливості гарантування безпеки у закладах освіти в умовах роботи офлайн: 55% працівників закладів вищої освіти та 64%  опитаних викладачів закладів фахової передвищої освіти вважають таку форму навчання безпечною в нинішніх умовах (цей показник виріс більш як на 20% порівняно із серпневим результатом).

Більшість учасників опитування з числа педагогічних працівників (90%) та студентів (72%) закладів фахової передвищої, науково-педагогічних працівників (79%) закладів вищої освіти зазначили про проведення інструктажів  щодо дій під час оголошення повітряної тривоги у закладах. Одначе кожен другий здобувач вищої освіти (53%) підтвердив, що його закладом забезпечується надання інструкцій, а 17% вказали, що інструктажі не проводяться взагалі.

На основі аналізу результатів опитування Державна служби якості освіти та Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти надало рекомендації закладам фахової передвищої та вищої освіти щодо поліпшення освітньої та управлінської діяльності.

Довідково:

В опитуванні взяли участь 12 тис. респондентів (9473 здобувачі освіти та 2529 викладачів) із 60 закладів фахової передвищої та 50 закладів вищої освіти. Вибіркою охоплено 8% закладів фахової передвищої та вищої освіти  (у тому числі переміщені коледжі та університети) від їх загальної кількості. Заклади освіти, фактичним місцезнаходженням яких є тимчасово окуповані Донецька, Луганська, Херсонська області та АР Крим, участі в моніторингу не брали.

З метою отримання об’єктивних результатів порівняння, а також формування достовірних висновків, до участі в дослідженні залучено заклади фахової передвищої та вищої освіти, які були учасниками попереднього опитування, що проводила Служба до початку нового навчального року.

Початок 2022/2023 навчального року у закладах фахової передвищої та вищої освіти: результати опитування
Початок 2022/2023 навчального року у закладах фахової передвищої та вищої освіти: результати опитування
Державна служба якості освіти України спільно з Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти у період з 05-14 вересня 2022 року провели анонімне онлайн-опитування педагогічних,  науково-педагогічних працівників і здобувачів освіти закладів фахової передвищої та вищої освіти щодо рівня їхньої задоволеності організацією освітнього процесу на початку 2022/2023 навчального року в умовах воєнного стану.

Дослідження показало, що на початок 2022/2023 навчального року кожен четвертий респондент повернувся до місця перебування закладу освіти (15% студентів та 30% викладачів), ще 6% учасників опитування заявили, що планують це зробити протягом кількох тижнів, втім кожен п’ятий не має змоги повернутися.

Найбільш мобільними є здобувачі освіти, натомість викладачі коледжів (75%) та закладів вищої освіти (67%) залишалися за місцем провадження закладом освітньої діяльності.

Формат і якість організації освітнього процесу

Заклади фахової передвищої та вищої освіти обрали дистанційний (40%) та очно-дистанційний (34%) формати роботи. Водночас кожен п’ятий респондент (20%) повідомив, що освітній процес у 2022/2023 навчальному році розпочався в аудиторіях (очно).Форма організації освітнього процесу в закладах фахової передвищої та вищої освіти на початку 2022/2023 навчального року за областями

Більшість педагогічних працівників (85%) та здобувачів (68%) закладів фахової передвищої освіти, а також науково-педагогічних працівників (70%) закладів вищої освіти, у яких новий навчальний рік розпочався в офлайн-форматі, задоволені відновленням освітнього процесу в очній формі.

Переважна більшість респондентів (80% викладачів та 90% студентів) схвально оцінили і якість надання освітніх послуг, і результати навчання здобувачів. Майже 11% респондентів визнали покращення системи якості освіти. Дві третини респондентів (74%) вважають, що загальний рівень якості освітніх послуг не змінився порівняно минулим роком. Натоміть про її погіршення зазначили 13% респондентів, зокрема 14% здобувачів фахової передвищої та 56% здобувачів вищої освіти, 8% педагогічних і 22% науково-педагогічних працівників.

Якість навчання/викладання у закладах фахової передвищої та вищої освіти - початок 2022/2023 навчального року

Більшість науково-педагогічних працівників (90%) та здобувачів вищої освіти (70%) вважають ефективними заходи, яких вживають заклади вищої освіти та їх підрозділи для забезпечення якості навчання й викладання. Втім кожен п’ятий студент вважає, що такі заходи формальні.

Оцінка рівня безпеки за очного навчання

Половина опитаних здобувачів фахової передвищої освіти (49%) вважають рівень безпеки в офлайн-форматі достатнім, тоді як таку думку поділяє тільки кожен третій з опитаних студентів закладів вищої освіти (36%).

Респонденти з числа педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої та вищої освіти традиційно більш високо оцінюють можливості гарантування безпеки у закладах освіти в умовах роботи офлайн: 55% працівників закладів вищої освіти та 64%  опитаних викладачів закладів фахової передвищої освіти вважають таку форму навчання безпечною в нинішніх умовах (цей показник виріс більш як на 20% порівняно із серпневим результатом).

Більшість учасників опитування з числа педагогічних працівників (90%) та студентів (72%) закладів фахової передвищої, науково-педагогічних працівників (79%) закладів вищої освіти зазначили про проведення інструктажів  щодо дій під час оголошення повітряної тривоги у закладах. Одначе кожен другий здобувач вищої освіти (53%) підтвердив, що його закладом забезпечується надання інструкцій, а 17% вказали, що інструктажі не проводяться взагалі.

На основі аналізу результатів опитування Державна служби якості освіти та Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти надало рекомендації закладам фахової передвищої та вищої освіти щодо поліпшення освітньої та управлінської діяльності.

Довідково:

В опитуванні взяли участь 12 тис. респондентів (9473 здобувачі освіти та 2529 викладачів) із 60 закладів фахової передвищої та 50 закладів вищої освіти. Вибіркою охоплено 8% закладів фахової передвищої та вищої освіти  (у тому числі переміщені коледжі та університети) від їх загальної кількості. Заклади освіти, фактичним місцезнаходженням яких є тимчасово окуповані Донецька, Луганська, Херсонська області та АР Крим, участі в моніторингу не брали.

З метою отримання об’єктивних результатів порівняння, а також формування достовірних висновків, до участі в дослідженні залучено заклади фахової передвищої та вищої освіти, які були учасниками попереднього опитування, що проводила Служба до початку нового навчального року.

Перейти до вмісту