• Головна /
  • Пресцентр /
  • Початок 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти: результати моніторингу

Початок 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти: результати моніторингу

Початок 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти
У вересні 2022 року Державна служба якості освіти України вивчала питання щодо організованого початку 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

“Засновники та керівники закладів освіти вжили заходів для організованого початку нового навчального року. Понад половина закладів, охоплених моніторингом, розпочали роботу в очному та змішаному форматах, щоб надати дітям якісні освітні послуги. Втім більшість користується найпростішими укриттями, а частина досі їх не мають. Ми акцентуємо увагу місцевої влади: на першому місці має бути безпека дітей і педагогів”, — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Служби.

Безпека учасників освітнього процесу

У більшості (60%) закладів освіти територіальних громад, охоплених вивченням, облаштовані споруди цивільного захисту, 13% використовують об’єкти фонду захисних споруд інших суб’єктів господарювання, проте у 31% укриття відсутні.

Найбільш забезпечені укриттями заклади освіти Івано-Франківської, Чернівецької, Львівської областей та м. Києва.

Стан забезпеченості спорудами цивільного захисту

облаштовано укриття

користуються укриттями інших суб’єктів господарювання

відсутні укриття

  • заклади дошкільної освіти

53%

10%

37%

  • заклади загальної середньої освіти

67%

13%

20%

  • заклади позашкільної освіти

45%

35%

20%

За видами укриттів у закладах освіти переважають найпростіші укриття (65%), захисні споруди цивільного захисту складають 17%, сховища в спорудах подвійного призначення — 13%.

У більшості укриттів закладів дошкільної освіти (95%) облаштовано різні ігрові осередки (куточки творчості, читання тощо). Можливість проводити уроки в укриттях мають усі охоплені вивченням заклади загальної середньої освіти Житомирської, Кіровоградської, Рівненської областей. Втім більш ніж у половини шкіл (56%) відсутня можливість проводити уроки в укриттях.

Проблемним залишається питання доступу до інтернету в укриттях. Під час анкетування 58% вчителів підтвердили наявність в укриттях доступу до мережі Інтернет, 28% заперечили, а 14% непоінформовані.

Організація освітнього процесу

У територіальних громадах, де проводилося вивчення, за очною формою освітній процес організовано у 37% закладів освіти (1713), дистанційною — у 33% (1422), змішане навчання запроваджено у 26% (1193).

У більшості закладів Івано-Франківської (83%), Закарпатської (81%) та Львівської (69%) областей освітній процес організовано за очною формою; Запорізької (100%), Харківської (99%), Дніпропетровської (83%), Миколаївської (69%) та Одеської (67%) — дистанційно.

Форма організації освітнього процесу

очна

змішана

дистанційна

  • заклади дошкільної освіти

46%

9%

37%

  • заклади загальної середньої освіти

29%

40%

31%

  • заклади позашкільної освіти

45%

28%

25%

Під час анкетування 93% батьків учнів зазначили, що їхні діти забезпечені необхідним обладнанням для дистанційного навчання та доступом до мережі Інтернет. Ствердно на це запитання відповіли 88% учителів.

У 76% закладів загальної середньої освіти, охоплених вивченням, використовується єдина освітня платформа, що забезпечує персоналізований доступ до навчання усіх учасників освітнього процесу. Під час дистанційного навчання переважає використання сервісів Google Classroom (73%), Google Workspace for Education (16%), інших інструментів або власних платформ (40%).

86% педагогічних працівників/тренерів-викладачів позашкільної освіти зазначили, що вони забезпечені необхідним обладнанням та доступом до мережі Інтернет для роботи у дистанційному режимі, тоді як керівники закладів вважають, що необхідним обладнанням забезпечені 67% педагогів, а частково забезпечені 31%.

Відсоток задоволеності організацією освітнього процесу

батьки здобувачів освіти

педагогічні працівники

  • заклади дошкільної освіти

74%

72%

  • заклади загальної середньої освіти

60%

72%

  • заклади позашкільної освіти

40%

20%

Налаштовані на роботу в умовах, що наразі склалася, 64% вихователів. При цьому високий рівень налаштованості зазначають здебільшого педагоги закладів дошкільної освіти, де освітній процес організовано очно (72%).

Високий рівень налаштованості до роботи підтверджують 40% вчителів, цілком налаштовані працювати в умовах, що склалися, майже 40%. Високу мотивацію дітей до навчання засвідчили 35% батьків, на достатній рівень готовності вказали 34%, але майже 7% батьків — на низький.

Натомість у сфері позашкільної освіти спостерігається низький рівень задоволеності організацією освітнього процесу. Лише 20% педагогічних працівників позашкілля задоволені організацією освітнього/навчально-тренувального процесу щодо безпеки та матеріально-технічного забезпечення, а 29% високо оцінили різноманіття гуртків, секцій, дисциплін тощо.

На основі аналізу результатів опитування Державна служби якості освіти надала рекомендації закладам освіти та їх засновникам щодо поліпшення освітньої й управлінської діяльності.

Початок 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти: результати моніторингу
Початок 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти
У вересні 2022 року Державна служба якості освіти України вивчала питання щодо організованого початку 2022/2023 навчального року у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

“Засновники та керівники закладів освіти вжили заходів для організованого початку нового навчального року. Понад половина закладів, охоплених моніторингом, розпочали роботу в очному та змішаному форматах, щоб надати дітям якісні освітні послуги. Втім більшість користується найпростішими укриттями, а частина досі їх не мають. Ми акцентуємо увагу місцевої влади: на першому місці має бути безпека дітей і педагогів”, — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Служби.

Безпека учасників освітнього процесу

У більшості (60%) закладів освіти територіальних громад, охоплених вивченням, облаштовані споруди цивільного захисту, 13% використовують об’єкти фонду захисних споруд інших суб’єктів господарювання, проте у 31% укриття відсутні.

Найбільш забезпечені укриттями заклади освіти Івано-Франківської, Чернівецької, Львівської областей та м. Києва.

Стан забезпеченості спорудами цивільного захисту

облаштовано укриття

користуються укриттями інших суб’єктів господарювання

відсутні укриття

  • заклади дошкільної освіти

53%

10%

37%

  • заклади загальної середньої освіти

67%

13%

20%

  • заклади позашкільної освіти

45%

35%

20%

За видами укриттів у закладах освіти переважають найпростіші укриття (65%), захисні споруди цивільного захисту складають 17%, сховища в спорудах подвійного призначення — 13%.

У більшості укриттів закладів дошкільної освіти (95%) облаштовано різні ігрові осередки (куточки творчості, читання тощо). Можливість проводити уроки в укриттях мають усі охоплені вивченням заклади загальної середньої освіти Житомирської, Кіровоградської, Рівненської областей. Втім більш ніж у половини шкіл (56%) відсутня можливість проводити уроки в укриттях.

Проблемним залишається питання доступу до інтернету в укриттях. Під час анкетування 58% вчителів підтвердили наявність в укриттях доступу до мережі Інтернет, 28% заперечили, а 14% непоінформовані.

Організація освітнього процесу

У територіальних громадах, де проводилося вивчення, за очною формою освітній процес організовано у 37% закладів освіти (1713), дистанційною — у 33% (1422), змішане навчання запроваджено у 26% (1193).

У більшості закладів Івано-Франківської (83%), Закарпатської (81%) та Львівської (69%) областей освітній процес організовано за очною формою; Запорізької (100%), Харківської (99%), Дніпропетровської (83%), Миколаївської (69%) та Одеської (67%) — дистанційно.

Форма організації освітнього процесу

очна

змішана

дистанційна

  • заклади дошкільної освіти

46%

9%

37%

  • заклади загальної середньої освіти

29%

40%

31%

  • заклади позашкільної освіти

45%

28%

25%

Під час анкетування 93% батьків учнів зазначили, що їхні діти забезпечені необхідним обладнанням для дистанційного навчання та доступом до мережі Інтернет. Ствердно на це запитання відповіли 88% учителів.

У 76% закладів загальної середньої освіти, охоплених вивченням, використовується єдина освітня платформа, що забезпечує персоналізований доступ до навчання усіх учасників освітнього процесу. Під час дистанційного навчання переважає використання сервісів Google Classroom (73%), Google Workspace for Education (16%), інших інструментів або власних платформ (40%).

86% педагогічних працівників/тренерів-викладачів позашкільної освіти зазначили, що вони забезпечені необхідним обладнанням та доступом до мережі Інтернет для роботи у дистанційному режимі, тоді як керівники закладів вважають, що необхідним обладнанням забезпечені 67% педагогів, а частково забезпечені 31%.

Відсоток задоволеності організацією освітнього процесу

батьки здобувачів освіти

педагогічні працівники

  • заклади дошкільної освіти

74%

72%

  • заклади загальної середньої освіти

60%

72%

  • заклади позашкільної освіти

40%

20%

Налаштовані на роботу в умовах, що наразі склалася, 64% вихователів. При цьому високий рівень налаштованості зазначають здебільшого педагоги закладів дошкільної освіти, де освітній процес організовано очно (72%).

Високий рівень налаштованості до роботи підтверджують 40% вчителів, цілком налаштовані працювати в умовах, що склалися, майже 40%. Високу мотивацію дітей до навчання засвідчили 35% батьків, на достатній рівень готовності вказали 34%, але майже 7% батьків — на низький.

Натомість у сфері позашкільної освіти спостерігається низький рівень задоволеності організацією освітнього процесу. Лише 20% педагогічних працівників позашкілля задоволені організацією освітнього/навчально-тренувального процесу щодо безпеки та матеріально-технічного забезпечення, а 29% високо оцінили різноманіття гуртків, секцій, дисциплін тощо.

На основі аналізу результатів опитування Державна служби якості освіти надала рекомендації закладам освіти та їх засновникам щодо поліпшення освітньої й управлінської діяльності.

Перейти до вмісту