• Головна /
  • Пресцентр /
  • Початок 2022/2023 навчального року у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: результати моніторингу

Початок 2022/2023 навчального року у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: результати моніторингу

Початок 2022/2023 навчального року у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: результати моніторингу
Державна служба якості освіти України 05-23 вересня 2022 року провела вивчення питання щодо організованого початку 2022/2023 навчального року в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

“Незважаючи на військову агресію російської федерації, керівники закладів професійно-технічної освіти в умовах обмежених часових і матеріальних можливостей вжили належних заходів для організованого початку нового навчального року. За короткий проміжок часу із залученням різних джерел фінансування облаштовано укриття, що дало можливість забезпечити безпечні умови для здійснення освітнього процесу”, – зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Наприкінці 2021 року в Україні функціонувало 606 закладів професійної (професійно-технічної) освіти (без Донецької, Луганської областей та Автономної Республіки Крим). Новий 2022/2023 навчальний рік станом на 25 липня 2022 року були готові розпочати 541 заклад освіти.

Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання

Із 80-ти закладів освіти, що взяли участь у вивченні, 20 розпочали 2022/2023 навчальний рік в очній (денній) формі здобуття освіти, 49 – у змішаній (очно-дистанційній), а інші 11 обрали дистанційну.

Загалом здобувачі освіти, їхні батьки та педагогічні працівники задоволені організацією освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році та відзначають, що рівень організації навчання відповідає їхнім очікуванням. Причому 37% здобувачів освіти, 31% педагогічних працівників та 46% батьків оцінили рівень задоволеності організацію освітнього процесу як найвищий.

Актуальною залишається проблема забезпечення педагогічних працівників і здобувачів освіти необхідним обладнанням і доступом до мережі Інтернет для організації дистанційної роботи. 17% педагогічних працівників і 11% здобувачів освіти вказали, що не мають обладнання та/або доступу до мережі Інтернет для роботи/навчання. Лише 69% керівників закладів освіти зазначили, що можуть забезпечити всіх педагогів необхідними ресурсами для дистанційної роботи.

Усі заклади освіти, що працюють за дистанційною та змішаною формою організації освітнього процесу, для комунікації використовують загальнодоступні та безкоштовні платформи. Найбільш популярною є платформа Google Classroom (81%), Google Meet (53%), Zoom (22%), Microsoft Teams (12%), Google Workspace for Education (10%). Втім жоден із закладів освіти не має єдиної освітньої платформи для організації дистанційного навчання. Лише два заклади освіти мають власні освітні платформи.

Значною проблемою залишається професійно-практична підготовка з використанням технологій дистанційного навчання. Більшість професій потребують перебування здобувача освіти в майстерні, лабораторії закладу. Не всі види робіт учні (слухачі) можуть виконувати самостійно, без нагляду майстра виробничого навчання.

Забезпечення безпеки учасників освітнього процесу

Здобувачі освіти, їхні батьки та педагогічні працівники високо оцінили рівень безпеки організації освітнього процесу в офлайн-форматі у закладах освіти. 70% батьків здобувачів освіти, 76% педагогічних працівників та 72% здобувачів освіти вважають, що безпеку освітнього процесу організовано на високому або достатньому рівнях.

На час моніторингу 96% закладів професійної (професійно-технічної) освіти (77) мали власні укриття, 75 з них отримали акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, сховища, протирадіаційного укриття, іншого об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання як найпростішого для укриття населення.

У закладах освіти, що не мають власного укриття та не використовують захисні споруди інших суб’єктів господарювання, освітній процес організовано дистанційно.

На основі аналізу результатів опитування Державна служби якості освіти надала рекомендації закладам професійної (професійно-технічної) освіти та їх засновникам щодо поліпшення освітньої та управлінської діяльності.

Початок 2022/2023 навчального року у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: результати моніторингу
Початок 2022/2023 навчального року у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: результати моніторингу
Державна служба якості освіти України 05-23 вересня 2022 року провела вивчення питання щодо організованого початку 2022/2023 навчального року в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

“Незважаючи на військову агресію російської федерації, керівники закладів професійно-технічної освіти в умовах обмежених часових і матеріальних можливостей вжили належних заходів для організованого початку нового навчального року. За короткий проміжок часу із залученням різних джерел фінансування облаштовано укриття, що дало можливість забезпечити безпечні умови для здійснення освітнього процесу”, – зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Наприкінці 2021 року в Україні функціонувало 606 закладів професійної (професійно-технічної) освіти (без Донецької, Луганської областей та Автономної Республіки Крим). Новий 2022/2023 навчальний рік станом на 25 липня 2022 року були готові розпочати 541 заклад освіти.

Організація освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання

Із 80-ти закладів освіти, що взяли участь у вивченні, 20 розпочали 2022/2023 навчальний рік в очній (денній) формі здобуття освіти, 49 – у змішаній (очно-дистанційній), а інші 11 обрали дистанційну.

Загалом здобувачі освіти, їхні батьки та педагогічні працівники задоволені організацією освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році та відзначають, що рівень організації навчання відповідає їхнім очікуванням. Причому 37% здобувачів освіти, 31% педагогічних працівників та 46% батьків оцінили рівень задоволеності організацію освітнього процесу як найвищий.

Актуальною залишається проблема забезпечення педагогічних працівників і здобувачів освіти необхідним обладнанням і доступом до мережі Інтернет для організації дистанційної роботи. 17% педагогічних працівників і 11% здобувачів освіти вказали, що не мають обладнання та/або доступу до мережі Інтернет для роботи/навчання. Лише 69% керівників закладів освіти зазначили, що можуть забезпечити всіх педагогів необхідними ресурсами для дистанційної роботи.

Усі заклади освіти, що працюють за дистанційною та змішаною формою організації освітнього процесу, для комунікації використовують загальнодоступні та безкоштовні платформи. Найбільш популярною є платформа Google Classroom (81%), Google Meet (53%), Zoom (22%), Microsoft Teams (12%), Google Workspace for Education (10%). Втім жоден із закладів освіти не має єдиної освітньої платформи для організації дистанційного навчання. Лише два заклади освіти мають власні освітні платформи.

Значною проблемою залишається професійно-практична підготовка з використанням технологій дистанційного навчання. Більшість професій потребують перебування здобувача освіти в майстерні, лабораторії закладу. Не всі види робіт учні (слухачі) можуть виконувати самостійно, без нагляду майстра виробничого навчання.

Забезпечення безпеки учасників освітнього процесу

Здобувачі освіти, їхні батьки та педагогічні працівники високо оцінили рівень безпеки організації освітнього процесу в офлайн-форматі у закладах освіти. 70% батьків здобувачів освіти, 76% педагогічних працівників та 72% здобувачів освіти вважають, що безпеку освітнього процесу організовано на високому або достатньому рівнях.

На час моніторингу 96% закладів професійної (професійно-технічної) освіти (77) мали власні укриття, 75 з них отримали акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, сховища, протирадіаційного укриття, іншого об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання як найпростішого для укриття населення.

У закладах освіти, що не мають власного укриття та не використовують захисні споруди інших суб’єктів господарювання, освітній процес організовано дистанційно.

На основі аналізу результатів опитування Державна служби якості освіти надала рекомендації закладам професійної (професійно-технічної) освіти та їх засновникам щодо поліпшення освітньої та управлінської діяльності.

Перейти до вмісту