• Головна /
  • Пресцентр /
  • Підвищення якості інклюзивного навчання: завдання Державної служби якості освіти до 2026 року

Підвищення якості інклюзивного навчання: завдання Державної служби якості освіти до 2026 року

Підвищення якості інклюзивного навчання: завдання Державної служби якості освіти до 2026 року
Уряд схвалив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердив операційний план з її реалізації на 2024-2026 роки.
Поширити

Мета стратегії — створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб і можливостей. Йдеться про впровадження єдиної та ефективної державної системи для якісного інклюзивного навчання через:

  • індивідуалізацію навчання з огляду на здібності й потреби кожного;
  • сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розуміння багатоманітності;
  • розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;
  • зменшення дискримінації в освітньому процесі;
  • підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;
  • допомогу органам місцевого самоврядування у запровадженні політик інклюзії;
  • забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.

Зусилля Державної служби якості освіти України будуть націлені на виконання таких завдань операційного плану:

  1. виокремлення потреб у підготовці та підвищенні кваліфікації керівників закладів освіти і педагогічних працівників щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (далі — ООП);
  2. аналіз діяльності інклюзивно-ресурсних центрів зі складенням рекомендацій щодо поліпшення інклюзивного освітнього середовища для навчання, виховання й розвитку соціальних навичок у дітей з ООП;
  3. вивчення роботи команд психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти;
  4. моніторинг та оцінювання результатів реалізації інклюзивного навчання на всіх рівнях освіти (від дошкільної до вищої);
  5. дослідження доступності та якості послуг для дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних класах/групах, на індивідуальній формі навчання, та подання пропозицій змін до нормативно-правових актів;
  6. надання рекомендацій засновникам закладів освіти з питань забезпечення доступності, безпечності та інклюзивності освітнього середовища;
  7. розроблення методичних рекомендацій щодо організації інклюзивного, індивідуального навчання.

Окреслені заходи спрямовані на поліпшення системи моніторингу, підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів, вдосконалення інклюзивного середовища у закладах освіти та компетентностей педагогів.

Підвищення якості інклюзивного навчання: завдання Державної служби якості освіти до 2026 року
Підвищення якості інклюзивного навчання: завдання Державної служби якості освіти до 2026 року
Уряд схвалив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердив операційний план з її реалізації на 2024-2026 роки.

Мета стратегії — створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб і можливостей. Йдеться про впровадження єдиної та ефективної державної системи для якісного інклюзивного навчання через:

  • індивідуалізацію навчання з огляду на здібності й потреби кожного;
  • сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розуміння багатоманітності;
  • розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;
  • зменшення дискримінації в освітньому процесі;
  • підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;
  • допомогу органам місцевого самоврядування у запровадженні політик інклюзії;
  • забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.

Зусилля Державної служби якості освіти України будуть націлені на виконання таких завдань операційного плану:

  1. виокремлення потреб у підготовці та підвищенні кваліфікації керівників закладів освіти і педагогічних працівників щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (далі — ООП);
  2. аналіз діяльності інклюзивно-ресурсних центрів зі складенням рекомендацій щодо поліпшення інклюзивного освітнього середовища для навчання, виховання й розвитку соціальних навичок у дітей з ООП;
  3. вивчення роботи команд психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти;
  4. моніторинг та оцінювання результатів реалізації інклюзивного навчання на всіх рівнях освіти (від дошкільної до вищої);
  5. дослідження доступності та якості послуг для дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних класах/групах, на індивідуальній формі навчання, та подання пропозицій змін до нормативно-правових актів;
  6. надання рекомендацій засновникам закладів освіти з питань забезпечення доступності, безпечності та інклюзивності освітнього середовища;
  7. розроблення методичних рекомендацій щодо організації інклюзивного, індивідуального навчання.

Окреслені заходи спрямовані на поліпшення системи моніторингу, підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів, вдосконалення інклюзивного середовища у закладах освіти та компетентностей педагогів.

Перейти до вмісту