Оцінювання освіти, орієнтоване на постійне вдосконалення: досвід Фінляндської Республіки
Під час заходу основну увагу приділено питанням діяльності Фінського центру оцінювання освіти (далі — Центр). Дослідник Ярі Салмінен зазначив, що культура довіри є невід’ємною складовою фінської системи освіти ще з 1990-х років. Практику тотального контролю й перевірок змінила відповідальність надавачів освітніх послуг. Відтак, школи здійснюють самооцінювання та беруть участь у вивченнях, які проводить Центр.
Зовнішня система оцінювання орієнтована на постійне вдосконалення, коли до розроблення методик, а потім і до трактування результатів долучаються школи, педагогічні колективи, учні та роботодавці. Мета такого оцінювання — отримати знання, розуміння й компетентності, які сприяють довірі та прийняттю зважених рішень на всіх управлінських рівнях. Після кожного оцінювання Центр приділяє суттєву увагу збиранню зворотного зв’язку, щоб визначити якісність застосованих методів.
У підсумку учасники семінару обговорили перспективи розвитку освіти Фінляндської Республіки, Естонської Республіки, Великого Герцогства Люксембург, Уельсу (Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії).
Довідково:
Державна служба якості освіти України протягом двох років є повноправним членом Постійної міжнародної конференції центральних і загальних інспекторатів освіти (Standing International Conference of Central and General Inspectorates of Education, SICI).
Під час заходу основну увагу приділено питанням діяльності Фінського центру оцінювання освіти (далі — Центр). Дослідник Ярі Салмінен зазначив, що культура довіри є невід’ємною складовою фінської системи освіти ще з 1990-х років. Практику тотального контролю й перевірок змінила відповідальність надавачів освітніх послуг. Відтак, школи здійснюють самооцінювання та беруть участь у вивченнях, які проводить Центр.
Зовнішня система оцінювання орієнтована на постійне вдосконалення, коли до розроблення методик, а потім і до трактування результатів долучаються школи, педагогічні колективи, учні та роботодавці. Мета такого оцінювання — отримати знання, розуміння й компетентності, які сприяють довірі та прийняттю зважених рішень на всіх управлінських рівнях. Після кожного оцінювання Центр приділяє суттєву увагу збиранню зворотного зв’язку, щоб визначити якісність застосованих методів.
У підсумку учасники семінару обговорили перспективи розвитку освіти Фінляндської Республіки, Естонської Республіки, Великого Герцогства Люксембург, Уельсу (Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії).
Довідково:
Державна служба якості освіти України протягом двох років є повноправним членом Постійної міжнародної конференції центральних і загальних інспекторатів освіти (Standing International Conference of Central and General Inspectorates of Education, SICI).