Результати моніторингу якості освіти у закладах фахової передвищої освіти 2024 року
Державна служба якості освіти України спільно з Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» представляє результати другого етапу моніторингу якості фахової передвищої освіти.
Цьогоріч дослідженням охоплено 152 заклади фахової передвищої освіти (ФПО) за 32 освітньо-професійними програмами в межах 21 спеціальності. Загальний аналіз результатів тестування здобувачів ФПО засвідчив зниження середнього показника до 72,77 бала, що відповідає оцінці «добре» за національною шкалою (показник 2023 року — 78,21 бала).
Вищі показники продемонстрували здобувачі освіти за спеціальностями «Агрономія» та «Ветеринарна медицина», тоді як за спеціальностями «Маркетинг», «Готельно-ресторанна справа» та «Автомобільний транспорт» результати значно нижчі.
З 21 спеціальності, переважна більшість яких є найбільш затребуваними в Україні, більше половини (57%) забезпечують лише задовільний рівень підготовки. З-поміж п’яти спеціальностей (24%) засвідчено незадовільний рівень результатів тестування:
- «Обслуговування та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів»;
- «Обслуговування та ремонт автомобілів та двигунів»;
- «Підприємництво та торгівля»;
- «Готельна-ресторанна справа»;
- «Маркетинг».
Усього проведено тестування зі 105 дисциплін. У діапазоні 75-89 балів, що еквівалентно оцінці «добре» за національної шкалою, виконано тести з 30-ти запропонованих дисциплін (28,5%), тобто лише з кожної четвертої дисципліни. При цьому середній бал нижче 59 балів, що еквівалентно оцінці «незадовільно» за національною шкалою, є результатом тестування з 22 дисциплін, тобто за кожною п’ятою дисципліною не забезпечено задовільний результат навчання, що створює ризик не набуття окремих компетентностей у здобувачів освіти.
Загалом результати тестування показують, що до майже всіх спеціальностей/освітньо-професійних програм потрібно застосовувати заходи для забезпечення стабільного підвищення якості освіти в перспективі. Особливо додаткової підтримки для компенсації освітніх втрат потребують студенти технічних спеціальностей, зокрема щодо доступності обладнання та проведення регулярних практичних занять.
Державна служба якості освіти України спільно з Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» представляє результати другого етапу моніторингу якості фахової передвищої освіти.
Цьогоріч дослідженням охоплено 152 заклади фахової передвищої освіти (ФПО) за 32 освітньо-професійними програмами в межах 21 спеціальності. Загальний аналіз результатів тестування здобувачів ФПО засвідчив зниження середнього показника до 72,77 бала, що відповідає оцінці «добре» за національною шкалою (показник 2023 року — 78,21 бала).
Вищі показники продемонстрували здобувачі освіти за спеціальностями «Агрономія» та «Ветеринарна медицина», тоді як за спеціальностями «Маркетинг», «Готельно-ресторанна справа» та «Автомобільний транспорт» результати значно нижчі.
З 21 спеціальності, переважна більшість яких є найбільш затребуваними в Україні, більше половини (57%) забезпечують лише задовільний рівень підготовки. З-поміж п’яти спеціальностей (24%) засвідчено незадовільний рівень результатів тестування:
- «Обслуговування та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів»;
- «Обслуговування та ремонт автомобілів та двигунів»;
- «Підприємництво та торгівля»;
- «Готельна-ресторанна справа»;
- «Маркетинг».
Усього проведено тестування зі 105 дисциплін. У діапазоні 75-89 балів, що еквівалентно оцінці «добре» за національної шкалою, виконано тести з 30-ти запропонованих дисциплін (28,5%), тобто лише з кожної четвертої дисципліни. При цьому середній бал нижче 59 балів, що еквівалентно оцінці «незадовільно» за національною шкалою, є результатом тестування з 22 дисциплін, тобто за кожною п’ятою дисципліною не забезпечено задовільний результат навчання, що створює ризик не набуття окремих компетентностей у здобувачів освіти.
Загалом результати тестування показують, що до майже всіх спеціальностей/освітньо-професійних програм потрібно застосовувати заходи для забезпечення стабільного підвищення якості освіти в перспективі. Особливо додаткової підтримки для компенсації освітніх втрат потребують студенти технічних спеціальностей, зокрема щодо доступності обладнання та проведення регулярних практичних занять.