Заклади фахової передвищої та вищої освіти в умовах воєнного стану: результати І етапу моніторингового дослідження у 2024 році
Абсолютна більшість респондентів задоволені форматом організації освітнього процесу у ІІ семестрі 2023/2024 навчального року (88%). Зберігається тенденція до застосування більшою часткою закладів освіти західного, центрального та північного регіонів очного формату організації освітнього процесу (при значному спаді дистанційного). Безпекова ситуація у регіонах має прямий вплив на вибір закладами освіти форматів роботи.
Про освітні послуги на належному рівні засвідчили 96% викладачів і 93% студентів. Кожен другий опитаний педагогічний і науково-педагогічний працівник (51%) вважає, що рівень якості освітніх послуг кращий, ніж у попередньому навчальному році, 45% зазначили, що рівень організації освітнього процесу не змінився, а от про погіршення вказали 5% викладачів.
Майже половина студентів (48%) поділяють думку, що рівень надання освітніх послуг у цьому навчальному році аналогічний попередньому, 45% вважають, що кращий, натомість 7% впевнені, що освітній процес погіршився.
Удвічі більше педагогів (16%), ніж минулоріч, вважають, що у їхніх закладах освіти рівень освітніх втрат є значним, тоді як мінімальним – 31%. Не спостерігають освітніх втрат 9% викладачів. Причому більш оптимістично ситуацію оцінюють у фаховій передвищій освіті.
Заклади фахової передвищої та вищої освіти продовжують забезпечувати повноцінний освітній процес протягом усього періоду дії правового режиму воєнного стану. Це відбувається з урахуванням раніше наданих рекомендацій, а також доступних можливостей і ресурсів.
Довідково:
Дослідженням охоплено 543 заклади освіти (293 ЗФПО та 250 ЗВО). В опитуванні взяли участь 58 692 здобувачів освіти (29 064 фахових молодших бакалаврів, 23 686 бакалаврів, 5 165 магістрів та 777 аспірантів) та 16 114 викладачів (6639 педагогічних працівників ЗФПО та 9475 науково-педагогічних працівників ЗВО).
Ключовим індикатором результатів цього та всіх попередніх моніторингових досліджень є визначення індексу задоволеності учасників освітнього процесу організацією навчання. В основу цього інструмента покладено підхід ACSI (американський індекс задоволеності споживачів), який показує рейтинг, що ґрунтується на аналізі бажань і очікувань споживача, а також на його сприйнятті ціни і якості (у нашому випадку – якості освітніх послуг).
Абсолютна більшість респондентів задоволені форматом організації освітнього процесу у ІІ семестрі 2023/2024 навчального року (88%). Зберігається тенденція до застосування більшою часткою закладів освіти західного, центрального та північного регіонів очного формату організації освітнього процесу (при значному спаді дистанційного). Безпекова ситуація у регіонах має прямий вплив на вибір закладами освіти форматів роботи.
Про освітні послуги на належному рівні засвідчили 96% викладачів і 93% студентів. Кожен другий опитаний педагогічний і науково-педагогічний працівник (51%) вважає, що рівень якості освітніх послуг кращий, ніж у попередньому навчальному році, 45% зазначили, що рівень організації освітнього процесу не змінився, а от про погіршення вказали 5% викладачів.
Майже половина студентів (48%) поділяють думку, що рівень надання освітніх послуг у цьому навчальному році аналогічний попередньому, 45% вважають, що кращий, натомість 7% впевнені, що освітній процес погіршився.
Удвічі більше педагогів (16%), ніж минулоріч, вважають, що у їхніх закладах освіти рівень освітніх втрат є значним, тоді як мінімальним – 31%. Не спостерігають освітніх втрат 9% викладачів. Причому більш оптимістично ситуацію оцінюють у фаховій передвищій освіті.
Заклади фахової передвищої та вищої освіти продовжують забезпечувати повноцінний освітній процес протягом усього періоду дії правового режиму воєнного стану. Це відбувається з урахуванням раніше наданих рекомендацій, а також доступних можливостей і ресурсів.
Довідково:
Дослідженням охоплено 543 заклади освіти (293 ЗФПО та 250 ЗВО). В опитуванні взяли участь 58 692 здобувачів освіти (29 064 фахових молодших бакалаврів, 23 686 бакалаврів, 5 165 магістрів та 777 аспірантів) та 16 114 викладачів (6639 педагогічних працівників ЗФПО та 9475 науково-педагогічних працівників ЗВО).
Ключовим індикатором результатів цього та всіх попередніх моніторингових досліджень є визначення індексу задоволеності учасників освітнього процесу організацією навчання. В основу цього інструмента покладено підхід ACSI (американський індекс задоволеності споживачів), який показує рейтинг, що ґрунтується на аналізі бажань і очікувань споживача, а також на його сприйнятті ціни і якості (у нашому випадку – якості освітніх послуг).