• Головна /
  • Пресцентр /
  • Інституційні аудити сприяють ефективній співпраці між місцевою владою та керівниками закладів освіти

Інституційні аудити сприяють ефективній співпраці між місцевою владою та керівниками закладів освіти

Вебінар «Інституційні аудити закладів освіти: результати за 2020–2021 роки та рекомендації на 2022 рік»
14 квітня 2022 року Державна служба якості освіти України спільно з Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України та редакцією журналу «Практика управління закладом освіти» Цифрового видавництва MCFR провела вебінар «Інституційні аудити закладів освіти: результати за 2020–2021 роки та рекомендації на 2022 рік».
Поширити

Захід відкрив Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Служби, зауваживши, що протягом двох років процедури проведення інституційних аудитів не лише вдосконалювалися, а й адаптувалися, зокрема до таких непередбачених обставин, як карантинні обмеження та воєнний стан. Стратегічно правильним стало рішення впроваджувати інформаційно-аналітичну систему EvaluEd, щоб автоматизувати більшість процесів підготовки й проведення інституційних аудитів та самооцінювання закладів освіти.

«Місцева влада вже має успішні практики виконання рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності у школах за результатами інституційних аудитів. Здебільшого це стосується поліпшення освітнього середовища. Також є позитивні приклади впровадження стратегічного управління в закладах освіти. Це свідчить про те, що інституційні аудити сприяють налагодженню ефективної співпраці та взаєморозумінню між засновниками й керівниками закладів освіти», — зазначив Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби.

Аналіз результатів інституційних аудитів, проведених у 338-ми закладах загальної середньої освіти протягом 2020–2021 років, дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності в умовах реформи Нової української школи.

Позитивні тенденції вказують на те, що педагоги:

  • здійснюють інноваційну діяльність, запроваджують компетентнісне навчання та приділяють увагу формувальному оцінюванню;
  • реалізовують педагогіку партнерства, налагоджують зв’язок школи з батьками, враховують думку учнів;
  • розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації;
  • проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.

Втім існують і проблемні питання, які потрібно вирішувати, зокрема за напрямом «Управління закладом освіти»:

Проблеми управління закладом освіти Шляхи вирішення
  • формальність стратегій розвитку закладу загальної середньої освіти
  • непродуманість і неузгодженість джерел фінансування напрямів розвитку закладу освіти
  • підвищення кваліфікації керівників закладів
  • налагодження співпраці між керівниками закладів і засновниками
  • відсутність самооцінювання освітніх та управлінських процесів
  • розбудова ефективних внутрішніх систем забезпечення якості освіти в закладах
  • відсутність належного аналізу результатів внутрішніх моніторингів та результатів навчання учнів
  • проведення щорічного самооцінювання освітньої діяльності, оприлюднення їх результатів та обговорення шляхів удосконалення із засновниками й учасниками освітнього процесу
  • забезпечення педагогічними кадрами сільських шкіл
  • запровадження програм залучення педагогів до роботи у сільських школах
  • відсутність можливості встановити зв’язок між якістю освіти (результатів навчання) та якістю освітньої діяльності (освітнього процесу)
  • розроблення інструментарію для проведення моніторингів результатів навчання учнів

Щоб допомогти закладам освіти, Служба цьогоріч розпочала апробацію інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, яка забезпечує збирання та аналіз наборів даних про заклади освіти для підготовки і проведення інституційних аудитів, а також самооцінювання управлінського й освітнього процесів.

Інституційні аудити сприяють ефективній співпраці між місцевою владою та керівниками закладів освіти
Вебінар «Інституційні аудити закладів освіти: результати за 2020–2021 роки та рекомендації на 2022 рік»
14 квітня 2022 року Державна служба якості освіти України спільно з Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України та редакцією журналу «Практика управління закладом освіти» Цифрового видавництва MCFR провела вебінар «Інституційні аудити закладів освіти: результати за 2020–2021 роки та рекомендації на 2022 рік».

Захід відкрив Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Служби, зауваживши, що протягом двох років процедури проведення інституційних аудитів не лише вдосконалювалися, а й адаптувалися, зокрема до таких непередбачених обставин, як карантинні обмеження та воєнний стан. Стратегічно правильним стало рішення впроваджувати інформаційно-аналітичну систему EvaluEd, щоб автоматизувати більшість процесів підготовки й проведення інституційних аудитів та самооцінювання закладів освіти.

«Місцева влада вже має успішні практики виконання рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності у школах за результатами інституційних аудитів. Здебільшого це стосується поліпшення освітнього середовища. Також є позитивні приклади впровадження стратегічного управління в закладах освіти. Це свідчить про те, що інституційні аудити сприяють налагодженню ефективної співпраці та взаєморозумінню між засновниками й керівниками закладів освіти», — зазначив Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби.

Аналіз результатів інституційних аудитів, проведених у 338-ми закладах загальної середньої освіти протягом 2020–2021 років, дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності в умовах реформи Нової української школи.

Позитивні тенденції вказують на те, що педагоги:

  • здійснюють інноваційну діяльність, запроваджують компетентнісне навчання та приділяють увагу формувальному оцінюванню;
  • реалізовують педагогіку партнерства, налагоджують зв’язок школи з батьками, враховують думку учнів;
  • розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації;
  • проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.

Втім існують і проблемні питання, які потрібно вирішувати, зокрема за напрямом «Управління закладом освіти»:

Проблеми управління закладом освіти Шляхи вирішення
  • формальність стратегій розвитку закладу загальної середньої освіти
  • непродуманість і неузгодженість джерел фінансування напрямів розвитку закладу освіти
  • підвищення кваліфікації керівників закладів
  • налагодження співпраці між керівниками закладів і засновниками
  • відсутність самооцінювання освітніх та управлінських процесів
  • розбудова ефективних внутрішніх систем забезпечення якості освіти в закладах
  • відсутність належного аналізу результатів внутрішніх моніторингів та результатів навчання учнів
  • проведення щорічного самооцінювання освітньої діяльності, оприлюднення їх результатів та обговорення шляхів удосконалення із засновниками й учасниками освітнього процесу
  • забезпечення педагогічними кадрами сільських шкіл
  • запровадження програм залучення педагогів до роботи у сільських школах
  • відсутність можливості встановити зв’язок між якістю освіти (результатів навчання) та якістю освітньої діяльності (освітнього процесу)
  • розроблення інструментарію для проведення моніторингів результатів навчання учнів

Щоб допомогти закладам освіти, Служба цьогоріч розпочала апробацію інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, яка забезпечує збирання та аналіз наборів даних про заклади освіти для підготовки і проведення інституційних аудитів, а також самооцінювання управлінського й освітнього процесів.

Перейти до вмісту