Інституційні аудити сприяють ефективній співпраці між місцевою владою та керівниками закладів освіти

Захід відкрив Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Служби, зауваживши, що протягом двох років процедури проведення інституційних аудитів не лише вдосконалювалися, а й адаптувалися, зокрема до таких непередбачених обставин, як карантинні обмеження та воєнний стан. Стратегічно правильним стало рішення впроваджувати інформаційно-аналітичну систему EvaluEd, щоб автоматизувати більшість процесів підготовки й проведення інституційних аудитів та самооцінювання закладів освіти.
«Місцева влада вже має успішні практики виконання рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності у школах за результатами інституційних аудитів. Здебільшого це стосується поліпшення освітнього середовища. Також є позитивні приклади впровадження стратегічного управління в закладах освіти. Це свідчить про те, що інституційні аудити сприяють налагодженню ефективної співпраці та взаєморозумінню між засновниками й керівниками закладів освіти», — зазначив Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби.
Аналіз результатів інституційних аудитів, проведених у 338-ми закладах загальної середньої освіти протягом 2020–2021 років, дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності в умовах реформи Нової української школи.
Позитивні тенденції вказують на те, що педагоги:
- здійснюють інноваційну діяльність, запроваджують компетентнісне навчання та приділяють увагу формувальному оцінюванню;
- реалізовують педагогіку партнерства, налагоджують зв’язок школи з батьками, враховують думку учнів;
- розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації;
- проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.
Втім існують і проблемні питання, які потрібно вирішувати, зокрема за напрямом «Управління закладом освіти»:
Проблеми управління закладом освіти | Шляхи вирішення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Щоб допомогти закладам освіти, Служба цьогоріч розпочала апробацію інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, яка забезпечує збирання та аналіз наборів даних про заклади освіти для підготовки і проведення інституційних аудитів, а також самооцінювання управлінського й освітнього процесів.

Захід відкрив Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Служби, зауваживши, що протягом двох років процедури проведення інституційних аудитів не лише вдосконалювалися, а й адаптувалися, зокрема до таких непередбачених обставин, як карантинні обмеження та воєнний стан. Стратегічно правильним стало рішення впроваджувати інформаційно-аналітичну систему EvaluEd, щоб автоматизувати більшість процесів підготовки й проведення інституційних аудитів та самооцінювання закладів освіти.
«Місцева влада вже має успішні практики виконання рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності у школах за результатами інституційних аудитів. Здебільшого це стосується поліпшення освітнього середовища. Також є позитивні приклади впровадження стратегічного управління в закладах освіти. Це свідчить про те, що інституційні аудити сприяють налагодженню ефективної співпраці та взаєморозумінню між засновниками й керівниками закладів освіти», — зазначив Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби.
Аналіз результатів інституційних аудитів, проведених у 338-ми закладах загальної середньої освіти протягом 2020–2021 років, дав змогу визначити позитивні й негативні тенденції щодо забезпечення якості освітньої діяльності в умовах реформи Нової української школи.
Позитивні тенденції вказують на те, що педагоги:
- здійснюють інноваційну діяльність, запроваджують компетентнісне навчання та приділяють увагу формувальному оцінюванню;
- реалізовують педагогіку партнерства, налагоджують зв’язок школи з батьками, враховують думку учнів;
- розробляють правила поведінки спільно з учнями та формулюють їх, базуючись на позитивній мотивації;
- проводять заходи з дотримання академічної доброчесності та протидії корупції, забезпечення прозорості інформації.
Втім існують і проблемні питання, які потрібно вирішувати, зокрема за напрямом «Управління закладом освіти»:
Проблеми управління закладом освіти | Шляхи вирішення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Щоб допомогти закладам освіти, Служба цьогоріч розпочала апробацію інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, яка забезпечує збирання та аналіз наборів даних про заклади освіти для підготовки і проведення інституційних аудитів, а також самооцінювання управлінського й освітнього процесів.