Стан підготовки закладів освіти до нового 2024/2025 навчального року
Державна служба якості освіти України представляє результати моніторингового дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році.
Попри такі суттєві виклики, як фізична небезпека, нестабільне фінансування, кадрові втрати та психологічні труднощі, система освіти стійка та продовжує функціонувати, реагуючи на потреби учасників освітнього процесу й очікування громадськості. Це вкотре підтверджує здатність освітян України до трансформацій в екстремальних умовах.
Одначе в підготовці закладів освіти до нового навчального року можна виокремити кілька ключових аспектів, що потребують уваги. Передовсім пріоритетним залишається питання безпеки. Хоча більшість закладів спроможні забезпечити базові вимоги, як-от укриття, системи оповіщення та плани евакуації, в деяких регіонах засновники мають надати додаткову інфраструктурну підтримку для досягнення належного рівня безпеки. Забезпечення закладів ресурсами для облаштування захисних споруд, як також регулярне проведення тренінгів серед персоналу й вихованців може суттєво поліпшити стан готовності.
Важливим аспектом є психологічна підтримка як базовий елемент створення комфортного освітнього середовища. Частина персоналу вказала на потребу у навчанні з надання психологічної допомоги та відповідному підвищенні кваліфікації. Завдяки залученню кваліфікованих психологів чи співпраці з психологічними службами можна належним чином підтримувати всіх учасників освітнього процесу.
У більшості закладів є генератори, щоб забезпечити безперебійний освітній процес у разі відключень електроенергії. Та все ж частина закладів залишається вразливою до перебоїв із постачанням електрики, тому потрібні додаткові заходи на забезпечення паливом, портативними зарядними станціями та резервними джерелами живлення.
Актуальним є питання дотримання державних гарантій для працівників. Затримання виплат заробітної плати і зменшення фінансування надбавок та премій викликають занепокоєння, особливо в закладах віддалених районів. Підвищення контролю за виплатами заробітної плати, її своєчасністю, встановленням надбавок сприятиме відчуттю стабільності й мотивації працівників.
Доступність та інклюзивність освітнього середовища залишається реалізованими частково. Лише обмежена кількість закладів має повноцінну інклюзивну інфраструктуру, як-от доступні входи, туалетні кімнати для дітей з особливими потребами та адаптовані внутрішні простори. Відтак засновникам в умовах середньострокового планування важливо запланувати поступову адаптацію інфраструктури задля безбар’єрного доступу та комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу.
І в цьому навчальному році, і надалі необхідно посилювати державну підтримку на створення безпечних, інклюзивних та енергетично стабільних умов.
Довідково:
Моніторингове дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році проведене протягом вересня-жовтня шляхом відвідування закладів освіти та онлайн-опитування учасників освітнього процесу. Охоплено 856 закладів дошкільної (77 відвідано), 1004 заклади загальної середньої (відвідано 109) та 328 закладів позашкільної (55 відвідано) освіти.
Державна служба якості освіти України представляє результати моніторингового дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році.
Попри такі суттєві виклики, як фізична небезпека, нестабільне фінансування, кадрові втрати та психологічні труднощі, система освіти стійка та продовжує функціонувати, реагуючи на потреби учасників освітнього процесу й очікування громадськості. Це вкотре підтверджує здатність освітян України до трансформацій в екстремальних умовах.
Одначе в підготовці закладів освіти до нового навчального року можна виокремити кілька ключових аспектів, що потребують уваги. Передовсім пріоритетним залишається питання безпеки. Хоча більшість закладів спроможні забезпечити базові вимоги, як-от укриття, системи оповіщення та плани евакуації, в деяких регіонах засновники мають надати додаткову інфраструктурну підтримку для досягнення належного рівня безпеки. Забезпечення закладів ресурсами для облаштування захисних споруд, як також регулярне проведення тренінгів серед персоналу й вихованців може суттєво поліпшити стан готовності.
Важливим аспектом є психологічна підтримка як базовий елемент створення комфортного освітнього середовища. Частина персоналу вказала на потребу у навчанні з надання психологічної допомоги та відповідному підвищенні кваліфікації. Завдяки залученню кваліфікованих психологів чи співпраці з психологічними службами можна належним чином підтримувати всіх учасників освітнього процесу.
У більшості закладів є генератори, щоб забезпечити безперебійний освітній процес у разі відключень електроенергії. Та все ж частина закладів залишається вразливою до перебоїв із постачанням електрики, тому потрібні додаткові заходи на забезпечення паливом, портативними зарядними станціями та резервними джерелами живлення.
Актуальним є питання дотримання державних гарантій для працівників. Затримання виплат заробітної плати і зменшення фінансування надбавок та премій викликають занепокоєння, особливо в закладах віддалених районів. Підвищення контролю за виплатами заробітної плати, її своєчасністю, встановленням надбавок сприятиме відчуттю стабільності й мотивації працівників.
Доступність та інклюзивність освітнього середовища залишається реалізованими частково. Лише обмежена кількість закладів має повноцінну інклюзивну інфраструктуру, як-от доступні входи, туалетні кімнати для дітей з особливими потребами та адаптовані внутрішні простори. Відтак засновникам в умовах середньострокового планування важливо запланувати поступову адаптацію інфраструктури задля безбар’єрного доступу та комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу.
І в цьому навчальному році, і надалі необхідно посилювати державну підтримку на створення безпечних, інклюзивних та енергетично стабільних умов.
Довідково:
Моніторингове дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році проведене протягом вересня-жовтня шляхом відвідування закладів освіти та онлайн-опитування учасників освітнього процесу. Охоплено 856 закладів дошкільної (77 відвідано), 1004 заклади загальної середньої (відвідано 109) та 328 закладів позашкільної (55 відвідано) освіти.