Стан підготовки закладів освіти до нового 2024/2025 навчального року

Результати моніторингового дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році

Державна служба якості освіти України представляє результати моніторингового дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році.

Попри такі суттєві виклики, як фізична небезпека, нестабільне фінансування, кадрові втрати та психологічні труднощі, система освіти стійка та продовжує функціонувати, реагуючи на потреби учасників освітнього процесу й очікування громадськості. Це вкотре підтверджує здатність освітян України до трансформацій в екстремальних умовах.

Одначе в підготовці закладів освіти до нового навчального року можна виокремити кілька ключових аспектів, що потребують уваги. Передовсім пріоритетним залишається питання безпеки. Хоча більшість закладів спроможні забезпечити базові вимоги, як-от укриття, системи оповіщення та плани евакуації, в деяких регіонах засновники мають надати додаткову інфраструктурну підтримку для досягнення належного рівня безпеки. Забезпечення закладів ресурсами для облаштування захисних споруд, як також регулярне проведення тренінгів серед персоналу й вихованців може суттєво поліпшити стан готовності.

Важливим аспектом є психологічна підтримка як базовий елемент створення комфортного освітнього середовища. Частина персоналу вказала на потребу у навчанні з надання психологічної допомоги та відповідному підвищенні кваліфікації. Завдяки залученню кваліфікованих психологів чи співпраці з психологічними службами можна належним чином підтримувати всіх учасників освітнього процесу.

У більшості закладів є генератори, щоб забезпечити безперебійний освітній процес у разі відключень електроенергії. Та все ж частина закладів залишається вразливою до перебоїв із постачанням електрики, тому потрібні додаткові заходи на забезпечення паливом, портативними зарядними станціями та резервними джерелами живлення.

Актуальним є питання дотримання державних гарантій для працівників. Затримання виплат заробітної плати і зменшення фінансування надбавок та премій викликають занепокоєння, особливо в закладах віддалених районів. Підвищення контролю за виплатами заробітної плати, її своєчасністю, встановленням надбавок сприятиме відчуттю стабільності й мотивації працівників.

Доступність та інклюзивність освітнього середовища залишається реалізованими частково. Лише обмежена кількість закладів має повноцінну інклюзивну інфраструктуру, як-от доступні входи, туалетні кімнати для дітей з особливими потребами та адаптовані внутрішні простори. Відтак засновникам в умовах середньострокового планування важливо запланувати поступову адаптацію інфраструктури задля безбар’єрного доступу та комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу.

І в цьому навчальному році, і надалі необхідно посилювати державну підтримку на створення безпечних, інклюзивних та енергетично стабільних умов.


Довідково:

Моніторингове дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році проведене протягом вересня-жовтня шляхом відвідування закладів освіти та онлайн-опитування учасників освітнього процесу. Охоплено 856 закладів дошкільної (77 відвідано), 1004 заклади загальної середньої (відвідано 109) та 328 закладів позашкільної (55 відвідано) освіти.

Стан підготовки закладів освіти до нового 2024/2025 навчального року
Результати моніторингового дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році

Державна служба якості освіти України представляє результати моніторингового дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році.

Попри такі суттєві виклики, як фізична небезпека, нестабільне фінансування, кадрові втрати та психологічні труднощі, система освіти стійка та продовжує функціонувати, реагуючи на потреби учасників освітнього процесу й очікування громадськості. Це вкотре підтверджує здатність освітян України до трансформацій в екстремальних умовах.

Одначе в підготовці закладів освіти до нового навчального року можна виокремити кілька ключових аспектів, що потребують уваги. Передовсім пріоритетним залишається питання безпеки. Хоча більшість закладів спроможні забезпечити базові вимоги, як-от укриття, системи оповіщення та плани евакуації, в деяких регіонах засновники мають надати додаткову інфраструктурну підтримку для досягнення належного рівня безпеки. Забезпечення закладів ресурсами для облаштування захисних споруд, як також регулярне проведення тренінгів серед персоналу й вихованців може суттєво поліпшити стан готовності.

Важливим аспектом є психологічна підтримка як базовий елемент створення комфортного освітнього середовища. Частина персоналу вказала на потребу у навчанні з надання психологічної допомоги та відповідному підвищенні кваліфікації. Завдяки залученню кваліфікованих психологів чи співпраці з психологічними службами можна належним чином підтримувати всіх учасників освітнього процесу.

У більшості закладів є генератори, щоб забезпечити безперебійний освітній процес у разі відключень електроенергії. Та все ж частина закладів залишається вразливою до перебоїв із постачанням електрики, тому потрібні додаткові заходи на забезпечення паливом, портативними зарядними станціями та резервними джерелами живлення.

Актуальним є питання дотримання державних гарантій для працівників. Затримання виплат заробітної плати і зменшення фінансування надбавок та премій викликають занепокоєння, особливо в закладах віддалених районів. Підвищення контролю за виплатами заробітної плати, її своєчасністю, встановленням надбавок сприятиме відчуттю стабільності й мотивації працівників.

Доступність та інклюзивність освітнього середовища залишається реалізованими частково. Лише обмежена кількість закладів має повноцінну інклюзивну інфраструктуру, як-от доступні входи, туалетні кімнати для дітей з особливими потребами та адаптовані внутрішні простори. Відтак засновникам в умовах середньострокового планування важливо запланувати поступову адаптацію інфраструктури задля безбар’єрного доступу та комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу.

І в цьому навчальному році, і надалі необхідно посилювати державну підтримку на створення безпечних, інклюзивних та енергетично стабільних умов.


Довідково:

Моніторингове дослідження (вивчення питання) стану підготовки закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти до роботи у 2024/2025 навчальному році проведене протягом вересня-жовтня шляхом відвідування закладів освіти та онлайн-опитування учасників освітнього процесу. Охоплено 856 закладів дошкільної (77 відвідано), 1004 заклади загальної середньої (відвідано 109) та 328 закладів позашкільної (55 відвідано) освіти.

Перейти до вмісту