Гнучкість системи: «нетипові» освітні програми – нові можливості для закладів загальної середньої освіти
Начальниця управління сертифікації та освітніх програм Державної служби якості освіти України Неля ВЕЛИЧКО під час презентації розповіла про стан реалізації «нетипових» освітніх програм у закладах загальної середньої освіти та наголосила на перевагах їх впровадження серед яких виокремила оригінальність (власна концептуальна ідея), врахування специфіки закладу освіти, а також визначення унікального шляху розвитку закладу освіти і осучаснення змісту освіти. Окрім цього, використання «нетипових» програм дає можливість враховувати запити та потреби учасників освітнього процесу, педагогічний потенціал закладу освіти та регіональний / територіальний чинник.
Продовжили сесію панельною дискусією на тему «“Нетипова” освітня програма як інструмент реалізації автономії школи» учасники якої обговорили питання:
- як органи місцевої влади можуть підтримувати або спонукати заклади освіти в питаннях автономії та розроблення «нетипових» освітніх програм;
- які конкретні потреби спонукають приватні школи до розроблення нетипових програм;
- яку роль можуть відігравати нетипові освітні програми у забезпеченні профільної освіти;
- чи є необхідність у розробленні «нетипових» освітніх програм для наукових ліцеїв;
- які освітні цілі дають можливість реалізувати «нетипові» освітні програми.
Інна МІГУНОВА, директорка комунального закладу загальної середньої освіти «Ліцей № 2 Хмельницької міської ради», та Ольга ТІМОНОВА, директорка приватного закладу загальної середньої освіти І ступеня «Академія сучасної освіти» з поглибленим вивченням іноземних мов, у виступах «Реалізація закладом загальної середньої освіти академічної автономії через “нетипові” освітні програми» поділилися кейсами з впровадження «нетипових» програм у закладах загальної середньої освіти.
Ольга КОЦЮРУБА, вчителька початкових класів комунального закладу «Вінницький ліцей №12», сертифікований вчитель 2019, 2022 років, експертка розповіла про власний досвід роботи за «нетиповою» освітньою програмою «Світ чекає крилатих», а з пітчем «Потенціал “нетипових” освітніх програм у подоланні освітніх втрат» виступила Людмила ПОПОВА, старша наукова співробітниця відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидатка педагогічних наук, доцентка, наукова керівниця освітнього проєкту «Ліга крилатих».
За результатами сесії прийнято рішення про:
- ініціювання внесення змін до постанови «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності»;
- здійснення комунікаційних заходів Служби з представниками приватних ЗЗСО та наукових ліцеїв щодо розроблення «нетипових» освітніх програм;
- ініціювання розроблення навчального курсу для авторів «нетипових» освітніх програм та замовників експертизи спільно з державними інституціями;
- ініціювання підписання меморандуму про співпрацю між Службою та Асоціацією приватних закладів освіти України.
Слухачами сесії стали розробники «нетипових» освітніх програм, керівники та педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, громадські організації.
Начальниця управління сертифікації та освітніх програм Державної служби якості освіти України Неля ВЕЛИЧКО під час презентації розповіла про стан реалізації «нетипових» освітніх програм у закладах загальної середньої освіти та наголосила на перевагах їх впровадження серед яких виокремила оригінальність (власна концептуальна ідея), врахування специфіки закладу освіти, а також визначення унікального шляху розвитку закладу освіти і осучаснення змісту освіти. Окрім цього, використання «нетипових» програм дає можливість враховувати запити та потреби учасників освітнього процесу, педагогічний потенціал закладу освіти та регіональний / територіальний чинник.
Продовжили сесію панельною дискусією на тему «“Нетипова” освітня програма як інструмент реалізації автономії школи» учасники якої обговорили питання:
- як органи місцевої влади можуть підтримувати або спонукати заклади освіти в питаннях автономії та розроблення «нетипових» освітніх програм;
- які конкретні потреби спонукають приватні школи до розроблення нетипових програм;
- яку роль можуть відігравати нетипові освітні програми у забезпеченні профільної освіти;
- чи є необхідність у розробленні «нетипових» освітніх програм для наукових ліцеїв;
- які освітні цілі дають можливість реалізувати «нетипові» освітні програми.
Інна МІГУНОВА, директорка комунального закладу загальної середньої освіти «Ліцей № 2 Хмельницької міської ради», та Ольга ТІМОНОВА, директорка приватного закладу загальної середньої освіти І ступеня «Академія сучасної освіти» з поглибленим вивченням іноземних мов, у виступах «Реалізація закладом загальної середньої освіти академічної автономії через “нетипові” освітні програми» поділилися кейсами з впровадження «нетипових» програм у закладах загальної середньої освіти.
Ольга КОЦЮРУБА, вчителька початкових класів комунального закладу «Вінницький ліцей №12», сертифікований вчитель 2019, 2022 років, експертка розповіла про власний досвід роботи за «нетиповою» освітньою програмою «Світ чекає крилатих», а з пітчем «Потенціал “нетипових” освітніх програм у подоланні освітніх втрат» виступила Людмила ПОПОВА, старша наукова співробітниця відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидатка педагогічних наук, доцентка, наукова керівниця освітнього проєкту «Ліга крилатих».
За результатами сесії прийнято рішення про:
- ініціювання внесення змін до постанови «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності»;
- здійснення комунікаційних заходів Служби з представниками приватних ЗЗСО та наукових ліцеїв щодо розроблення «нетипових» освітніх програм;
- ініціювання розроблення навчального курсу для авторів «нетипових» освітніх програм та замовників експертизи спільно з державними інституціями;
- ініціювання підписання меморандуму про співпрацю між Службою та Асоціацією приватних закладів освіти України.
Слухачами сесії стали розробники «нетипових» освітніх програм, керівники та педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, громадські організації.