• Головна /
  • Пресцентр /
  • Для керівників закладів фахової передвищої освіти проведено семінар щодо акредитації освітньо-професійних програм

Для керівників закладів фахової передвищої освіти проведено семінар щодо акредитації освітньо-професійних програм

28 березня 2023 року Державною службою якості освіти України та її територіальними органами у Вінницькій, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській та Черкаській областях провели онлайн-семінар «Акредитація освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти – новий інструмент підвищення якості освіти».

Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Служби, акцентував на викликах сьогодення та перспективах розвитку якісної фахової передвищої освіти. Завдання Державної служби якості освіти України та її територіальних органів – допомогти закладам сформувати систему управління якістю освіти, розбудувати дієву внутрішню систему забезпечення якості освіти, підвищувати якість освітньої діяльності, а акредитація освітньо-професійних програм є саме тим інструментом, який є підтвердженням, що заклад дає якісні освітні послуги.

У заході обговорено механізми забезпечення, вдосконалення та становлення якісної й доступної фахової освіти, ключові аспекти акредитації освітньо-професійних програм. Віктор МЕЛЬНИК, директор Державної освітньої установи «Навчально-методичний центр з питань якості освіти», зосередив увагу на практичних кейсах процедури самооцінювання та аналізі питань, зазначених в чек-листах, що опрацьовуються експертами у закладах ФПО.

Наталія ВІТРАНЮК, директорка департаменту контролю у сфері вищої, фахової передвищої освіти і освіти дорослих Служби, розглянула проблемні питання при підготовці документів для проведення акредитації освітньо-професійних програм фахової передвищої  освіти, а також можливість ухвалення рішення про умовну акредитацію освітньо-професійних програм в умовах воєнного стану.

Документи, які необхідно надати для отримання акредитації закладам фахової передвищої освіти:

  1. Заява про проведення акредитації освітньо-професійної програми (Додаток 3до Положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти (пункт 1 розділу II Положення));
  2. Освітньо-професійна програма та навчальний план за цією програмою;
  3. Відомості про самооцінювання відповідно критеріїв (Додаток 1до Положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти (пункт 2 розділу I Положення));
  4. Рецензії (відгуки) роботодавців та/або керівників баз виробничих практик за останні п’ять років (за наявності).

Досвідом проходження процедури акредитації поділилися Володимир ЛАПШИН, підполковник, начальник циклової комісії цивільної безпеки відділення підготовки Військового коледжу сержантського складу Національної академії сухопутних військ імені Гетьмана Петра Сагайдачного, Юрій ХОМОШ, директор Дрогобицького фахового коледжу нафти і газу, Олег ЦУРКАН, доктор технічних наук, доцент, директор відокремленого структурного підрозділу «Ладижинський фаховий коледж Вінницького національного аграрного університету».

У заході взяли участь близько 300 учасників, серед яких керівники, заступники керівників, методисти закладів фахової передвищої освіти Вінницької, Кіровоградської, Львівської, Миколаївської, Черкаської областей.

Для керівників закладів фахової передвищої освіти проведено семінар щодо акредитації освітньо-професійних програм
28 березня 2023 року Державною службою якості освіти України та її територіальними органами у Вінницькій, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській та Черкаській областях провели онлайн-семінар «Акредитація освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти – новий інструмент підвищення якості освіти».

Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Служби, акцентував на викликах сьогодення та перспективах розвитку якісної фахової передвищої освіти. Завдання Державної служби якості освіти України та її територіальних органів – допомогти закладам сформувати систему управління якістю освіти, розбудувати дієву внутрішню систему забезпечення якості освіти, підвищувати якість освітньої діяльності, а акредитація освітньо-професійних програм є саме тим інструментом, який є підтвердженням, що заклад дає якісні освітні послуги.

У заході обговорено механізми забезпечення, вдосконалення та становлення якісної й доступної фахової освіти, ключові аспекти акредитації освітньо-професійних програм. Віктор МЕЛЬНИК, директор Державної освітньої установи «Навчально-методичний центр з питань якості освіти», зосередив увагу на практичних кейсах процедури самооцінювання та аналізі питань, зазначених в чек-листах, що опрацьовуються експертами у закладах ФПО.

Наталія ВІТРАНЮК, директорка департаменту контролю у сфері вищої, фахової передвищої освіти і освіти дорослих Служби, розглянула проблемні питання при підготовці документів для проведення акредитації освітньо-професійних програм фахової передвищої  освіти, а також можливість ухвалення рішення про умовну акредитацію освітньо-професійних програм в умовах воєнного стану.

Документи, які необхідно надати для отримання акредитації закладам фахової передвищої освіти:

  1. Заява про проведення акредитації освітньо-професійної програми (Додаток 3до Положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти (пункт 1 розділу II Положення));
  2. Освітньо-професійна програма та навчальний план за цією програмою;
  3. Відомості про самооцінювання відповідно критеріїв (Додаток 1до Положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти (пункт 2 розділу I Положення));
  4. Рецензії (відгуки) роботодавців та/або керівників баз виробничих практик за останні п’ять років (за наявності).

Досвідом проходження процедури акредитації поділилися Володимир ЛАПШИН, підполковник, начальник циклової комісії цивільної безпеки відділення підготовки Військового коледжу сержантського складу Національної академії сухопутних військ імені Гетьмана Петра Сагайдачного, Юрій ХОМОШ, директор Дрогобицького фахового коледжу нафти і газу, Олег ЦУРКАН, доктор технічних наук, доцент, директор відокремленого структурного підрозділу «Ладижинський фаховий коледж Вінницького національного аграрного університету».

У заході взяли участь близько 300 учасників, серед яких керівники, заступники керівників, методисти закладів фахової передвищої освіти Вінницької, Кіровоградської, Львівської, Миколаївської, Черкаської областей.

Перейти до вмісту