• Головна /
  • Пресцентр /
  • Діагностика та подолання освітніх втрат: резильєнтність шкіл у сучасних умовах

Діагностика та подолання освітніх втрат: резильєнтність шкіл у сучасних умовах

ПРЕЗЕНТАЦІЯ «Освітні втрати та стійкість шкіл: комплексна оцінка якості освіти в умовах воєнного стану» (доп. Микола ВАРАКІН, начальник управління моніторингу, аналітики та контролю за виконанням законодавства Державної служби якості освіти України, та Юрій ВЕРГУН, начальник управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України)

У межах Форуму якості освіти відбулася сесія «Діагностика та подолання освітніх втрат: резильєнтність шкіл у сучасних умовах» з презентацією «Освітні втрати та стійкість шкіл: комплексна оцінка якості освіти в умовах воєнного стану» і панельною дискусією «Стратегії адаптації та підтримки якості освіти».

Микола ВАРАКІН, начальник управління моніторингу, аналітики та контролю за виконанням законодавства Державної служби якості освіти України, узагальнив результати ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Два роки поспіль переважна більшість учасників тестування продемонстрували результати середнього рівня. Та все ж шестикласники цьогоріч незначно покращили свої результати: частка тих, хто склав тести з математики та української мови на достатньому рівні, більша, ніж у 2023 році. Натомість серед восьмикласників спостережене зниження середніх результатів, особливо з математики.

Державна служба якості освіти презентувала ключові висновки моніторингового дослідження 9 жовтня в Києві, а опісля — провела регіональні заходи у п’яти макрорегіонах:

В кожному макрорегіоні учасники запропонували перелік ключових пропозицій з огляду на місцеві умови:

  • Захід — підтримка дітей переселенців та інтеграції їх у нові громади;
  • Північ — стратегії для збереження безпеки освітнього процесу в прикордонних громадах;
  • Схід — психологічна реабілітація учнів та педагогів;
  • Центр і Південь — відновлення освітньої інфраструктури й забезпечення ресурсів для навчання.

Остаточні пропозиції для органів державної влади, засновників і керівників закладів освіти оформлено єдиним документом, що буде оприлюднений згодом.

Юрій ВЕРГУН, начальник управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, представив на розгляд учасникам сесії таблицю з рівнями оцінювання освітніх і управлінських процесів за результатами 97-ми інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти, проведених цьогоріч (січень–листопад).

Зауважено, що в 56% закладів загальної середньої освіти система оцінювання учнів визнана як така, що потребує покращення. І це при тому, що справедливе, неупереджене, зрозуміле, об’єктивне та доброчесне оцінювання є одним із чинників мотивації учнів до навчання. Прикметно й те, що динаміку результатів навчання учнів протягом року з усіх предметів інваріантної складової відстежують лише 30% закладів освіти, 54% — з окремих предметів, а 16% цього не здійснюють. У 17% закладів освітня програма не містить інструментарію оцінювання.

Виявлено хиби також у системі планування та моніторингу діяльності закладів освіти:

  • річний план не коригується у 57% закладів;
  • результати самооцінювання освітнього та управлінського процесів не пропонуються до обговорення з учасниками освітнього процесу (36%);
  • стратегія розвитку закладу освіти містить здебільшого загальну інформацію та не відображає особливості його діяльності (35%);
  • інструментарій для аналізу та оцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти не розроблено (35%);
  • аналіз діяльності закладу освіти за попередній навчальний рік відсутній (11%).

Відтак для педагогічних колективів і засновників закладів освіти запропоновано перелік коротко-, середньо- та довгострокових заходів для виправлення недоліків.

Учасники панельної дискусії «Стратегії адаптації та підтримки якості освіти»

До панельної дискусії запропоновано три запитання:

  • Які з отриманих рекомендацій варто першочергово реалізувати для підтримки закладів освіти в умовах війни?
  • Як оптимально використати (узагальнити та поширити) рекомендації за результатами інституційних аудитів для зміцнення освітньої діяльності?
  • Які чинники в нинішній ситуації сприяють успішній взаємодії між громадою та школою?

В обговоренні взяли участь Андрій ЗАКАЛЮК, начальник управління освіти Львівської міської ради, Наталія КІТ, директорка Василівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (Запорізька область), Віктор ПАСЬ, Камінь-Каширський міський голова (Волинська область), Ігор СМАГІН, директор Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Наталія ФЕДОРИНОВА, голова правління ГО «Освітерра», в. о. директорки Криворізької гімназії №122, та інші зацікавлені особи.

Діагностика та подолання освітніх втрат: резильєнтність шкіл у сучасних умовах
ПРЕЗЕНТАЦІЯ «Освітні втрати та стійкість шкіл: комплексна оцінка якості освіти в умовах воєнного стану» (доп. Микола ВАРАКІН, начальник управління моніторингу, аналітики та контролю за виконанням законодавства Державної служби якості освіти України, та Юрій ВЕРГУН, начальник управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України)

У межах Форуму якості освіти відбулася сесія «Діагностика та подолання освітніх втрат: резильєнтність шкіл у сучасних умовах» з презентацією «Освітні втрати та стійкість шкіл: комплексна оцінка якості освіти в умовах воєнного стану» і панельною дискусією «Стратегії адаптації та підтримки якості освіти».

Микола ВАРАКІН, начальник управління моніторингу, аналітики та контролю за виконанням законодавства Державної служби якості освіти України, узагальнив результати ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Два роки поспіль переважна більшість учасників тестування продемонстрували результати середнього рівня. Та все ж шестикласники цьогоріч незначно покращили свої результати: частка тих, хто склав тести з математики та української мови на достатньому рівні, більша, ніж у 2023 році. Натомість серед восьмикласників спостережене зниження середніх результатів, особливо з математики.

Державна служба якості освіти презентувала ключові висновки моніторингового дослідження 9 жовтня в Києві, а опісля — провела регіональні заходи у п’яти макрорегіонах:

В кожному макрорегіоні учасники запропонували перелік ключових пропозицій з огляду на місцеві умови:

  • Захід — підтримка дітей переселенців та інтеграції їх у нові громади;
  • Північ — стратегії для збереження безпеки освітнього процесу в прикордонних громадах;
  • Схід — психологічна реабілітація учнів та педагогів;
  • Центр і Південь — відновлення освітньої інфраструктури й забезпечення ресурсів для навчання.

Остаточні пропозиції для органів державної влади, засновників і керівників закладів освіти оформлено єдиним документом, що буде оприлюднений згодом.

Юрій ВЕРГУН, начальник управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, представив на розгляд учасникам сесії таблицю з рівнями оцінювання освітніх і управлінських процесів за результатами 97-ми інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти, проведених цьогоріч (січень–листопад).

Зауважено, що в 56% закладів загальної середньої освіти система оцінювання учнів визнана як така, що потребує покращення. І це при тому, що справедливе, неупереджене, зрозуміле, об’єктивне та доброчесне оцінювання є одним із чинників мотивації учнів до навчання. Прикметно й те, що динаміку результатів навчання учнів протягом року з усіх предметів інваріантної складової відстежують лише 30% закладів освіти, 54% — з окремих предметів, а 16% цього не здійснюють. У 17% закладів освітня програма не містить інструментарію оцінювання.

Виявлено хиби також у системі планування та моніторингу діяльності закладів освіти:

  • річний план не коригується у 57% закладів;
  • результати самооцінювання освітнього та управлінського процесів не пропонуються до обговорення з учасниками освітнього процесу (36%);
  • стратегія розвитку закладу освіти містить здебільшого загальну інформацію та не відображає особливості його діяльності (35%);
  • інструментарій для аналізу та оцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти не розроблено (35%);
  • аналіз діяльності закладу освіти за попередній навчальний рік відсутній (11%).

Відтак для педагогічних колективів і засновників закладів освіти запропоновано перелік коротко-, середньо- та довгострокових заходів для виправлення недоліків.

Учасники панельної дискусії «Стратегії адаптації та підтримки якості освіти»

До панельної дискусії запропоновано три запитання:

  • Які з отриманих рекомендацій варто першочергово реалізувати для підтримки закладів освіти в умовах війни?
  • Як оптимально використати (узагальнити та поширити) рекомендації за результатами інституційних аудитів для зміцнення освітньої діяльності?
  • Які чинники в нинішній ситуації сприяють успішній взаємодії між громадою та школою?

В обговоренні взяли участь Андрій ЗАКАЛЮК, начальник управління освіти Львівської міської ради, Наталія КІТ, директорка Василівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (Запорізька область), Віктор ПАСЬ, Камінь-Каширський міський голова (Волинська область), Ігор СМАГІН, директор Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Наталія ФЕДОРИНОВА, голова правління ГО «Освітерра», в. о. директорки Криворізької гімназії №122, та інші зацікавлені особи.

Перейти до вмісту