Абетка для директора

Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти (К., 2020).

Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють:

  • освітнє середовище;
  • управлінські процеси;
  • якість педагогічної діяльності;
  • систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

Рекомендації складаються з трьох розділів:

  • Розділ 1 присвячений розгляду загальних алгоритмів побудови внутрішньої системи забезпечення якості, вивчення і оцінювання якості освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 2 пропонує опис методів збору інформації та інструментів, які можна використовувати для вивчення освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 3 надає опис критеріїв, за якими заклад може вивчати та оцінювати управлінські та освітні процеси.

Надані у розділі рекомендації із вивчення та оцінювання діяльності закладу ґрунтуються на вимогах та критеріях для зовнішнього оцінювання якості освітньої діяльності закладу (інституційного аудиту). До опису кожного критерію доданий перелік джерел, які допоможуть поглибити знання з теми.

У Додатках надано зразки інструментів для вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів: анкети для опитування педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх батьків, форми спостереження за навчальним заняттям, освітнім середовищем, питання для самоаналізу.

Видання «Абетки для директора» здійснено за фінансової підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта в рамках реалізації проєкту «Школа як осередок розвитку громади»

У межах співпраці Служби з ЮНІСЕФ додано новий елемент «Безпечна і дружня до дитини школа в контексті реформи НУШ» (К., 2020), що дасть змогу директорам і засновникам ширше вивчати освітнє середовище школи та визначити можливі шляхи підвищення якості освіти.