Відбулося десяте засідання Акредитаційної комісії Державної служби якості освіти України

«Кількість справ, які розглядає акредитаційна комісія, постійно збільшується. Лише з початку року від закладів освіти надійшло 100 заяв. Це свідчить про довіру до процедури, її інструментарію та роботи експертів. Акредитація націлена на забезпечення якості фахової передвищої освіти так, аби наші коледжі конкурували не лише в Україні, а й у Європейському Союзі», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Найближчим часом буде запроваджена система цифровізації окремих етапів роботи експертних груп для проведення акредитаційних експертиз ОПП, аби сприяти підвищенню якості збирання, аналізування, узагальнення та систематизації отриманих результатів.
Розробляються також зміни до законодавства, за якими право на умовну (відкладену) акредитацію ОПП (строком на рік, безоплатно і без акредитаційної експертизи) та продовження дії сертифікатів про акредитацію ООП матимуть заклади освіти лише тих регіонів, де ведуться бойові дії, і переміщені. Це необхідно, щоб мінімізувати ризики зниження якості підготовки здобувачів освіти. Адже зі 154 ОПП, щодо яких прийняте рішення про умовну акредитацію у 2024 році за особливостями воєнного стану, лише 61 (40%) — закладів освіти Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської та Херсонської областей.
Акредитація освітньо-професійної програми — це діяльність Державної служби якості освіти України щодо оцінювання освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою на предмет забезпечення й вдосконалення якості фахової передвищої освіти, що здійснюється у формі акредитаційної експертизи.

«Кількість справ, які розглядає акредитаційна комісія, постійно збільшується. Лише з початку року від закладів освіти надійшло 100 заяв. Це свідчить про довіру до процедури, її інструментарію та роботи експертів. Акредитація націлена на забезпечення якості фахової передвищої освіти так, аби наші коледжі конкурували не лише в Україні, а й у Європейському Союзі», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Найближчим часом буде запроваджена система цифровізації окремих етапів роботи експертних груп для проведення акредитаційних експертиз ОПП, аби сприяти підвищенню якості збирання, аналізування, узагальнення та систематизації отриманих результатів.
Розробляються також зміни до законодавства, за якими право на умовну (відкладену) акредитацію ОПП (строком на рік, безоплатно і без акредитаційної експертизи) та продовження дії сертифікатів про акредитацію ООП матимуть заклади освіти лише тих регіонів, де ведуться бойові дії, і переміщені. Це необхідно, щоб мінімізувати ризики зниження якості підготовки здобувачів освіти. Адже зі 154 ОПП, щодо яких прийняте рішення про умовну акредитацію у 2024 році за особливостями воєнного стану, лише 61 (40%) — закладів освіти Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської та Херсонської областей.
Акредитація освітньо-професійної програми — це діяльність Державної служби якості освіти України щодо оцінювання освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою на предмет забезпечення й вдосконалення якості фахової передвищої освіти, що здійснюється у формі акредитаційної експертизи.