Сертифікація педагогічних працівників
Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
Участь у сертифікації беруть вчителі на добровільній основі.
У 2019 році в рамках пілотного проекту сертифікацію зможе пройти не більше однієї тисячі вчителів початкових класів.
Сертифікація передбачає три етапи:
1) експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їх роботи, що організовується Державною службою якості освіти та її територіальними органами;
2) самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності;
3) оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування, що організовується Українським центром оцінювання якості освіти та регіональними центрами.
Створена при Міністерстві освіти і науки України комісія, визначає результати сертифікації педагогічних працівників.
Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової (позачергової) атестації педагогічним працівником з присвоєнням йому наступної категорії педагогічного працівника або підтвердженням наявної вищої категорії.
Оцінювання професійних компетентностей учителів за результатами вивчення їх практичного досвіду - складова сертифікації
01 квітня 2020 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Як підготувати вчителя до сертифікації−2020».
З 25 березня по 05 квітня Державна служба якості освіти приймає від учасників сертифікації−2020 заповнені анкети самооцінювання.
Наказом Державної служби якості освіти України від 24.02.2020 № 01-11/6 внесено зміни до Методики експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації.
Відповідно до Положення про сертифікацію вчителі, які за результатами незалежного тестування допущені до подальшої участі у сертифікації, мають здійснити самооцінювання власної педагогічної майстерності.